Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(dravertje is niet de makkelijkste, 19 jaar oud)

Citaat:Toen deed ik iets wat ik normaal nooit zou doen. Ik heb haar erop gezet.
Na een kwartier kreeg ik mijn pony terug, en zij had een rood hoofd. Mijn bollie deed niets anders dan scheuren, hoeken afsnijden en bokken. Toen ben ik er triomfantelijk weer op gegaan en hij liep weer als normaal. Toen zei ze meteen "sorry maar het zag er zo makkelijk uit"
.
Veel mensen denken dat ieder paard hetzelfde of bijna hetzelfde reageert op bepaalde hulpen, is ook wel vaak zo, maar er zijn dus ook veel uitzonderingen. Ieder paard heeft zn eigen handleiding en de enige manier om mensen te laten weten hoe jou paard is is door ze erop te zetten, en ze je paard echt te laten leren kennen. Je kan toch ook niet beoordelen hoe iemand z'n karakter precies is op hoe hij/zij eruit ziet, voor een gedeelte wel maar je kan nooit zien hoe diegene 'van binnen' is... Je leert met mensen omgaan naarmate je ze langer en dus ook beter kent..
) mijn stalgenoten wel anders, die keken wel echt hoe ze liep enzo en zagen ook mijn hulpen e.d die hadden niet zo snel hun oordeel klaar liggen... Het kan dus wel, een beetje een paard begrijpen door het veel te zien... Al blijft voelen anders