Welke waterdichte zomerdeken schuurt niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Welke waterdichte zomerdeken schuurt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:24

Mijn paard is de winter zonder schuurplekken doorgekomen (alleen plukje manen afgeschuurd) maar nu moet er straks een andere deken op. Dus mijn vraag aan jullie: welke waterdichte zomerdeken of lichtgevoerde regendeken schuurt niet, heeft een goede pasvorm? Ik heb een haflinger en bijna alles schuurt bij haar!

Lenneke_

Re: Welke waterdichte zomerdeken schuurt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:40

Ik heb een HH ongevoerde regendeken. Echt perfecte pasvorm. De winter heeft hij kale plekken op schouder, kont, en rug. Dus het is niet zo dat hij het nooit heeft, maar niet van de regendeken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:06

Zoek een deken met een nylonachtige (dus gladde!) binnenzijde. Dat helpt schuren goed voorkomen. Rambodekens zijn verder erg goed qua pasvorm.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:17

rambodekens passen absoluut niet op en paard of pony met front....

op bijna alle paarden liggen de dekens van HH heel erg goed. deze zijn ruim verstelbaar en hebben ook loopsplitten. ze zijn goed waterdicht, scheurvast en niet zo duur.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:26

Ik heb op alle paarden slechte ervaringen met HH, ze draaien, schuiven en schuren enorm. Daarbij vind ik ze wèl duur, omdat ze niet lang meegaan.

Daarentegen zweer ik bij Rambo.
Al mijn paarden hebben heel erg veel front maar ze liggen als een speer en schuren niet. Ik heb ook wel paarden gehad met een smallere boeg waarop ze ook heel goed lagen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:29

bij mij is het precies andersom sjuim:
ik ken verschillende mensen met rambo dekens, maar op elk paard waar ze opliggen (en ze passen wel qua maat) schuren ze op de boeg en de ongevoerde regendeken bij 1 ook op de schoft.

ik heb zelf altijd HH dekens gehad en ken meerdere mensen met deze dekens en geen van die paarden hebben schuurplekken, misschien 1 bij uitzondering ofzo. ze blijven perfect liggen en gaan minimaal 2 a 3 jaar mee

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:30

Mijn paard heeft ook een redelijk front en Rambo dekens zijn de enige die niet schuren. HH ben ik ook niet kapot van.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:09

Ik heb 2 HH winterdekens, waarvan er 1 alleen het laatste plukje manen afschuurt en de andere nergens schuurt. (1e is een "gewone" deken, andere de Highliner) Wel schuiven ze allebei naar achteren, waardoor ze bij de boeg strak komen te liggen.
Heb sinds een paar dagen een Rambo regendeken, ze heeft hem pas 2 keer op gehad.. Met stappen aan de hand, toen leek die bij de schouders steeds te schuren/schuiven. En op de trailer en toen ze van de trailer kwam lagen de haartjes op haar schouder helemaal niet glad naar achter. Hij lijkt te krap aan de voorkant, maar een maat groter is ook niets, omdat de ruglengte nu al ruim is. De deken schuift i.t.t. de HH dekens weer niet naar achteren..
Lady heeft ook redelijk wat front, brede boeg en schouders (en is ook nog eens te dik.) De perfecte deken heb ik dus ook nog niet gevonden Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:40

ik heb ook een hh regendeken ongevoerd en hij past perfect fijne deken geen schuurplekken, mijn paard heeft m bijna altijd op behalve in hoog zomer, maar verder bijna altijd zo worden mijn andere dekens ook niet zo vies.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:56

De highliner schuurt bij mijn paard ook de schouders en kont kaal, maar de regendeken niet. Nou heeft mijn paard wel een heel gevoelige huid en heeft hij gauw last van kale plekken en wondjes.