Energy Boost van Pavo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

Energy Boost van Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:58

Heeft er iemand ervaring met het geven van Pavo Energy Boost??
Die van mij kan namelijk wel wat extra power gebruiken, en vroeg me af of dit misschien wat was.
Maar aangezien die van mij nogal kieskeurig is met eten, hoor ik liever eerst of het wat doet voordat ik het om 2 redenen voor niks ga kopen. Haha!

felicity

Re: Energy Boost van Pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:44

Littleghoul schreef:
Heeft er iemand ervaring met het geven van Pavo Energy Boost??
Die van mij kan namelijk wel wat extra power gebruiken, en vroeg me af of dit misschien wat was.
Maar aangezien die van mij nogal kieskeurig is met eten, hoor ik liever eerst of het wat doet voordat ik het om 2 redenen voor niks ga kopen. Haha!

Ik voer het mijn paard. Nog niet zo lang 2 a 3weken denk ik. Op de verpakking staat een pony 100 gram en een paard 200 gram. Ik heb het idee als ik hem 400 gram geef nog geen verschil merk.

Bij mijn paard werkt het niet. Ik wilde hem namelijk wat frisser hebben voor het werk.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:01

Hmm dat is dan wel jammer. Ik was er al bang voor omdat er idd stond dat je een volwassen paard 200 gram moest geven. Dat vond ik al een beetje vreemd.

Daardoor durf ik het al niet te proberen, want bij hem werkt heel veel haver ook al niet.

Nou hopelijk bestaat er nog iets wat wel effectief is.. zucht!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:16

Littleghoul schreef:
Hmm dat is dan wel jammer. Ik was er al bang voor omdat er idd stond dat je een volwassen paard 200 gram moest geven. Dat vond ik al een beetje vreemd.

Daardoor durf ik het al niet te proberen, want bij hem werkt heel veel haver ook al niet.

Nou hopelijk bestaat er nog iets wat wel effectief is.. zucht!

Dan kan ik jou een handje geven. Mijn paard reageert ook nergens op. Ik heb haver gehad. Sportmeusli sportbrok. 8 granen mix luzerne. Maar niks blijkt te werken. Terwijl andere paarden van een handje haver de stal uit springen. Ik gaf hem een hele schep per dag niks van te merken.

Als je de oplossing weet wil ik het graag horen. Maar denk niet dat die er is. Of iemand moet een wondermisddel uitvinden.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:32

Zucht! En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem!
Idd bij mijn precies hetzelfde verhaal. En ik maar hopen dat die energy boost wel zou werken.. maar dus ook niet.
Dan ga ik het niet proberen, want denk dat het zelfde zal aflopen als bij jou.
Gaan we samen hopen op iemand die ons het wonder advies kan geven!!!

Ik geef hem nu trouwens Energy Control van Pavo (brok) en dat werkt wel een klein beetje!
Hij is er wel fijner door, dus dat is wel iets wat een beetje helpt.

Ik merk in ieder geval als ik nu minder geef dat hij ook trager is.. dus... wie weet wat voor jou!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:32

Ik ben positief te spreken over MaxH. Ben het gaan geven toen ze net haar veulen had gekregen en een beetje een dipje begon te krijgen. Je moet geen wonderen verwachten, maar ik merkte dat ze weer wat meer werklust (niet meteen verwarren met conditie!) ging krijgen en ze werd wat vrolijker, beter in d'r vacht en je weet gewoon zeker dat ze alle vitaminen binnen krijgen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:44

Littleghoul schreef:
Zucht! En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem!
Idd bij mijn precies hetzelfde verhaal. En ik maar hopen dat die energy boost wel zou werken.. maar dus ook niet.
Dan ga ik het niet proberen, want denk dat het zelfde zal aflopen als bij jou.
Gaan we samen hopen op iemand die ons het wonder advies kan geven!!!

Ik geef hem nu trouwens Energy Control van Pavo (brok) en dat werkt wel een klein beetje!
Hij is er wel fijner door, dus dat is wel iets wat een beetje helpt.

Ik merk in ieder geval als ik nu minder geef dat hij ook trager is.. dus... wie weet wat voor jou!

Bij mij op stal word er basisbrok gevoerd mety luzerne. Al de paarden doen het er goed op. Maar die van mij mag nog wat extra's gebruiken. Hij is verder wel heel mooi vol enzo alleen dat frisser is er niet. Hij per dag 3 kilo biks en 1 kilo luzerne. En dan een halve sportmeusli met die energyboost. Ik zie hem alleen maar dikker worden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:45

Remember schreef:
Ik ben positief te spreken over MaxH. Ben het gaan geven toen ze net haar veulen had gekregen en een beetje een dipje begon te krijgen. Je moet geen wonderen verwachten, maar ik merkte dat ze weer wat meer werklust (niet meteen verwarren met conditie!) ging krijgen en ze werd wat vrolijker, beter in d'r vacht en je weet gewoon zeker dat ze alle vitaminen binnen krijgen.

Wat is dat voor iets?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:51

Patos reageert ook niet echt op haver ed. Nu heb ik Sublie Energie Kernmix en dat is echt een aanrader. Na twee dagen merkte ik al verschil: ze is een stuk vrolijker, wil uit zichzelf nog wel eens gek doen en is lekker voorwaarts. Toch blijven ze goed handelbaar. Daarnaast is het op basis van olie waardoor ze minder snel verzuren in de spieren en de inspanning langer vol kunnen houden. Ik train per dag toch snel een uur, soms 1,5, en aan het eind heeft ze nog praatjes zat.
Tis ook niet zo duur: iets van 13 euro per zak en daar doe ik ongeveer 1,5 maand mee.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:02

felicity schreef:
Remember schreef:

Wat is dat voor iets?

http://www.maxh.nl/hippo/nl/

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:22

felicity schreef:

Bij mij op stal word er basisbrok gevoerd mety luzerne. Al de paarden doen het er goed op. Maar die van mij mag nog wat extra's gebruiken. Hij is verder wel heel mooi vol enzo alleen dat frisser is er niet. Hij per dag 3 kilo biks en 1 kilo luzerne. En dan een halve sportmeusli met die energyboost. Ik zie hem alleen maar dikker worden.

Het dikker worden komt door de 3 kilo basisbrok.Waarom geef je hem niet meer sport muslie of anders een sportbrok.Basisbrok is alleen voor de basis en het helpt niet om er maar heel veel van te geven.Van een sportbrok kun je minder geven en krijgt je pony meer energie.Ik vind het eigenlijk wel logisch met deze voeding dat je pony niet lekker fris is.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:24

Idd, Patos krijgt redelijk zware training, maar ze krijgt maar 1 kilo sportbrok + de energie kern mix (=300gr). Dat is echt een stuk minder.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:33

monsera schreef:
felicity schreef:

Het dikker worden komt door de 3 kilo basisbrok.Waarom geef je hem niet meer sport muslie of anders een sportbrok.Basisbrok is alleen voor de basis en het helpt niet om er maar heel veel van te geven.Van een sportbrok kun je minder geven en krijgt je pony meer energie.Ik vind het eigenlijk wel logisch met deze voeding dat je pony niet lekker fris is.

Het maakt niet uit wat hij krijgt. Hij heeft ook een hele tijd op sportbrok gestaan. maar daar reageerde hij het zelfde op als op de basisbrok. Ik sta nu op een nadere stal. Ik geloof dat het basisbrok is. De wedstrijden paarden en manege paarden krijgen het ook.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:39

Hij krijgt trouwens deze van pavo.

PAVO Basic+ is de speciale basisbrok voor recreatie en sportpaarden/ pony’s. PAVO Basic+ bevat extra essentiële vitaminen, mineralen en sporenelementen zoals vitamine A, E, Biotine en Zink. De extra Biotine in PAVO Basic+ zorgt voor gezonde hoeven en een glanzende vacht. Door de goede energieopbouw wordt uw paard niet te zwaar, blijft het rustig en krijgt het voldoende voedingsstoffen. PAVO Basic+ is een kleine 5 mm korrel met een laag eiwitgehalte.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:28

Bij mijn paard werkte energie boost ook niet.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 10:29

Okee die Energy Boost is dus niks.. die gaat dus uit me hoofd ..

MaxH heb ik ook heel goeie verhalen over gehoord inderdaad, een stalgenoot van me merkte ook al erg gauw verschil..
Maarre dat is best prijzig.. dus ja...

Die Subli energie Kernmis.. is dat een brok??

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:35

Ik heb een keer gehoord dat ze van zeewier ook frisser worden. Maar of dat zo is geen idee.

Misschien moet ik die van mij maat halvere met basisbrok en dan de rest aanvullen met sportmeusli. Ik denk alleeen niet dat het gaat werken. Proberen kan altijd.

Mijn paard is wel lekker fris met springen. Maar de dressuur niet zo. Verder krijgt hij wel veel afwisseling.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:48

toen ik nog met de paarden werkte, kregen ze een sportmeusli van marstall, nou dan hoefde ik ze echt geen dagje over te slaan, misschien een tip om even bij google naar de site te zoeken..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:55

newie schreef:
toen ik nog met de paarden werkte, kregen ze een sportmeusli van marstall, nou dan hoefde ik ze echt geen dagje over te slaan, misschien een tip om even bij google naar de site te zoeken..

Hee thanks ga even googlen. Als ik de site weet zet ik hem er wel op.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:57

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:00

Heb op www.subli.nl wel die Energie Kernmix gevonden, ben er alleen niet achter of het nou brokken of wat dan oo zijn...

En er staat ook voor te herftige/ felle paarden..

en dan denk ik weer.. ik wou dat de mijne wat feller was..

Maar misschien bedoelen ze gewoon dat ze meer energie krijgen, maar wel hanteerbare blijven.

Iemand??

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:01

die Marstall ... hmm omdat het niet zo bekend is, vind ik dat altijd wat lastiger..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:19

Mn post was een beetje fout gegaan, nog maar een keertje Haha!

Subli energie kernmix is een soort vochtig dik poeder (moeilijk te beschrijven), je voert het naast gewone sportbrok. Het werkt voor mijn paard ( is een hele koele kikker ) in de vorm van meer energie en looplust, terwijl de wat drukkere van mijn nicht er ook looplust en energie van houdt, maar beter beheersbaar blijft.
Het is dus multi functioneel.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:14

Wij voerden vroeger op stal ook Marstall, en dat was echt super voer! Echt een aanrader hoor!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 18:46

patos schreef:
Mn post was een beetje fout gegaan, nog maar een keertje Haha!

Subli energie kernmix is een soort vochtig dik poeder (moeilijk te beschrijven), je voert het naast gewone sportbrok. Het werkt voor mijn paard ( is een hele koele kikker ) in de vorm van meer energie en looplust, terwijl de wat drukkere van mijn nicht er ook looplust en energie van houdt, maar beter beheersbaar blijft.
Het is dus multi functioneel.

Dit klinkt wel echt als een iets voor mij paard.

Nog paar vraagje erover:
- hoe duur is het?
- hoeveel zit er in een zak?
- hoe ruikt het?

Haha ja de laatste is een wat gekke vraag, maar dat komt omdat die van mij echt een zeikerd is als het om eten gaat!

Misschien ga ik het morgen dan wel gelijk halen...