Stalling in Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

Stalling in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:09

Ik zit er over te denken om mijn paard naar Utrecht te verhuizen. Ik ben namelijk student en studeer in utrecht en ga in het weekend naar huis (lelystad) waar dan ook mijn paard staat. Dit komt erop neer dat ik hooguit 2-3 keer per week kan rijden en ik mis het eigenlijk wel.

Nou zit ik altijd erg krap bij kas en bij mijn huidige stal betaal ik 150 euro all in. In Utrecht is er dus geen pensionstalling die dit heeft. Ik zoek daarom een stal bij een boer ofzo, die misschien nog een paar andere paarden heeft staan (dit is geen pré). Ik zoek ook iets wat vooral niet te duur is, want wat ik nu betaal is eigenlijk het maximum wat betreft mijn budget.

Verder zoek ik een stal waarbij er in ieder geval weidegang is, dit is wel een pré. Desnoods in de winter alleen een zandpaddock, maar wel dat ie een groot deel van de dag buiten kan staan. In de zomer alleen weidegang en dan dus geen stal, vind ik ook goed. In de winter heb ik wel graag een stal.

Een stal dicht bij de Uithof heeft mijn voorkeur, vooral omdat ik volgend jaar naar de Uithof verhuis.

Ik zoek overigens niet iets per direct, misschien dat ik hem pas volgend jaar hierheen haal.

Dus heb jij zo'n stal of weet je iemand die een paard kan herbergen, tell me!!

Brechtje

Re: Stalling in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:12

Sorry ik weet geen stalling.
En je zoekt een stalling, dat moet toch in een ander forum staan!?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:22

ja in commercieel ofzo Haha!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:20

Ik weet een aantal stallen maar die zitten allemaal ver boven jouw budget. Zelfs boeren vragen al snel 175 euro. Rhijnauwen hier op bokt heeft een pensionstal die geloof ik niet ver van de Uithof af zit, maar ik weet niet wat het daar kost. Pb haar anders even. Er zit ook een rijvereniging bij de Uithof in de buurt die stallen verhuurt: Amelisweerd. Zij hebben ook een site (ff googlen).

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:20

He, ga je volgend jaar naar Utrecht?? Ik ook!! Mijn paardje wordt helaas verkocht omdat ik het echt niet kan combineren. Huilen Snik, ik zal het missen, maar ik denk dat ik wel voor iemand ga rijden. Tong uitsteken Heb je trouwens al een kamer??

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:36

Voor dat geld kan je hier in de buurt echt vergeten een stal met een normale bak te vinden .. geloof me het is er echt niet.
Als je er dan weidegang bij wil zijn de mogelijkheden nog beperkter

stal Rhijnauwen zit dicht bij de Uithof prima stal. Paarden komen iedere dag buiten, ruime stallen hele aardige mensen, maar zij hebben geen weidegang wel passock's. Amelisweerd ook die is vrij goedkoop heeft wel weide en een eigen vereniging persoonlijk vind ik de bak daar niet zo denderend en de boxen wat kleiner. Je hebt aan de andere kant van de uithof stal Griftenstein (www.griftenstein.nl) daar sta ik. Pasddocks weidegang en goede buitenbakken met verlichting en agterbergbodem en lekker ruime boxen.

Dan heb je De Utrechtse manege een grotere pensionstal met binnenbak en mooie accomodatie, beperkt weidegang maar dat is weer duurder.
En er zijn nog wel een paar tallen maar ik denk dat je minimaal aan 230 euro moet denken voor een stal hier. Bij een boer ben je ook al snel 175 tot 200 euro kwijt en er zijn hier niet zo heel veel boeren Haha!
In de plaatsen rondom Utrecht kan je wel goedkoper terecht maar die zijn vaak te ver om te fietsen en niet gemakkelijk met OV te bereiken.

Suces met zoeken !!

En als je toch iets goedkopers vind waar je ook in de avond en in de winter redelijk kan rijden PB me dan even Knipoog

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:28

Riant schreef:
Voor dat geld kan je hier in de buurt echt vergeten een stal met een normale bak te vinden .. geloof me het is er echt niet.
Als je er dan weidegang bij wil zijn de mogelijkheden nog beperkter

Ik hoef geen bak, dat maakt het misschien weer wat makkelijker?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:29

Brechtje schreef:
Sorry ik weet geen stalling.
En je zoekt een stalling, dat moet toch in een ander forum staan!?

Nou, ik ben me alleen aan het orienteren, dus ik dacht dat het dan hier wel mocht Bloos

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:29

krientje schreef:
He, ga je volgend jaar naar Utrecht?? Ik ook!! Mijn paardje wordt helaas verkocht omdat ik het echt niet kan combineren. Huilen Snik, ik zal het missen, maar ik denk dat ik wel voor iemand ga rijden. Tong uitsteken Heb je trouwens al een kamer??

Ik studeer al in Utrecht, maar ik woon nu in Overvecht en ik verhuis volgend jaar naar de Uithof. Mijn paard staat nog in lelystad

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:38

Jits schreef:
. Er zit ook een rijvereniging bij de Uithof in de buurt die stallen verhuurt: Amelisweerd. Zij hebben ook een site (ff googlen).

Googlen leverde helaas niets op Huilen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:06

Mss bij Verwey? Ligt in Maarssen(-dorp) Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:56

Mackie schreef:
Jits schreef:
. Er zit ook een rijvereniging bij de Uithof in de buurt die stallen verhuurt: Amelisweerd. Zij hebben ook een site (ff googlen).

Googlen leverde helaas niets op Huilen

Hoi,

Ik sta op Amelisweerd, maar ons stalgeld zit helaas ook boven jouw budget. In Groenekan zit Stal Voordaan, dat is volgens mij ook niet zo duur, maar is wel een eindje buiten Utrecht en met OV moeilijker te bereiken. Er zit ergens bij ons in de buurt wel een stal die geloof ik goedkoper is (al weet ik niet of het € 150,-- is). Ik weet alleen niet uit mijn hoofd hoe die straat heet, maar ik fiets altijd langs dus ik zal wel even voor je kijken. Verder zit in Tienhoven Stal Welgelegen, dat is geloof ik ook wat goedkoper, maar dan zit je wel weer een eindje uit Utrecht, al dacht ik dat deze stal met OV wel goed bereikbaar is.

Groetjes,
Patries

Offtopic: Over de bak op Amelisweerd: Onze dressuurbak (die zie je dus niet vanaf de weg) is idd een hele tijd een stuk minder geweest, maar dit jaar hebben we hem opnieuw laten afgraven. Sindsdien ligt 'ie er een heel stuk beter bij. Ook is een deel van de springbak (die je vanaf de weg ziet) inmiddels gedraineerd, mettertijd wordt de hele bak aangepakt.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:34

mocht je meer informatie willen hebben over onze stal: www.stalrhijnauwen.nl op nog geen 10 minuten fietsen van de Uithof! op dit moment hebben we een box vrij!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:11

wat je ook kunt doen: op het fietsje stappen als het mooi weer is en in de buurt rond gaan fietsen, als je ergens paarden ziet lopen, bel je gewoon aan en vraagt of er nog een goedkoop plaatsje is voor jouw paard, het scheelt dat je geen bak nodig hebt, dan kun je veel sneller terecht bij een boer. Rond de 150 euro zal idd niet meevallen in deze omgeving (bij ons kost het 215). Wij hebben in de afgelopen jaren al heel wat studenten op stal gehad en de meesten hadden/hebben een betalende bijrijder voor enkele dagen en kunnen het zo wel betalen Pling