Franse trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Franse trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:52

Binnenkort wil ik toch maar eens aan een trailer beginnen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat voor een. Nu had ik laatst gehoord over een Franse trailer, dat zou er een zijn met een deur en een soort uitschuif laadklep. Dat is dus net zo iets als ze bij die Amerikaanse Goosenecks hebben. Mijn paard (Amerikaans, waarschijnlijk niks anders gewend daar in Amerika..) loopt namelijk niet makkelijk in de trailer, maar wel in zo'n Gooseneck. Nu zou ik er heel graag zo een willen *LOL* , maar dan moet ik ook een pickup enzo, en het is niet te betalen hier!

Dus misschien is zo'n trailer iets, maar ik heb er nooit een gezien.. Heeft iemand er een of er ervaring mee? Foto's zijn welkom!

ikke

Re: Franse trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:58

Jij bedoeld een Jean Luc Fautais (of zoiets Haha! ) Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar een vriendin heeft er een en die is laaiend enthausiast.
Persoonlijk ga ik liever voor een vrachtwagen, maar als ik voor een nieuwe trailer zou gaan, dan zou ik deze zeker in mijn overweging meenemen (om dan waarschijnlijk voor de Ifor Williams te kiezen, die tegenwoordig ook met deurtjes kan).

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:11

Ja, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik had nog nooit van die naam gehoord en ze ook nog niet gezien. Het zijn echt mooie trailers! (heb even gegoogled) Je ziet ze ook niet vaak naar mijn idee. Zit er nou ook zo'n uitschuifklep onder?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:20

Ik kan ze voornamelijk op Franse en Duitse sites vinden, maar op Nederlandse bijna niet.

Hier een voorbeeld:

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:31

Maar wat ik van die sites zie, is dat er dus helemaal geen oploop plank is?
Of zie ik dat verkeerd ?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:35

Supermooie trailers!
Maarruh, volgens mij heb je dan wel een probleempje als je bij een drempel komt.. of zie ik dit verkeerd?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:37

Jawel, er is wel een laadklep, maar die schuif je er onder uit. Dat zie je ook op die foto die ik heb geplaatst. Op http://www.fautras.com kun je er nog meer zien, er staan ook filmpjes op. Het is volgens mij wel een goed systeem, want mijn paard die weigert zeg maar over die klep te gaan. En anders staat ze er in een keer in.. Maar dan moet ze weer niet heel snel achter uit..

Ze zijn wel laag ja, misschien daarom beter geschikt in Frankrijk of Duitsland. Maar als je rustig rijdt (en dat doe je met een paard) dan kan je die drempel wel nemen denk ik..