Ik heb halverwege vorig jaar van de oude eigenaar van Laukje te horen gekregen dat ze weg moest. In die tijd waren er mensen op de manege die ik wel eens moest helpen met hun paard, ik was weg van hun paardje (op dat moment traings-paard van eigenaar van Laukje, die tevens instructrice van mij is.)
De eigenaresse van dit paard vond Laukje wel grappig en ik kon het op stal wel goed met hun vinden. Ze vroeg een keer toen ik Laukje aan het op tutten was voor mijn laatste wedstrijd waarom mijn moeder zo veel foto`s maakte en toen vertelde ik dus dat dat waarschijnlijk mijn laatste wedstrijd was omdat Laukje verkocht werd. Deze vrouw reageerde verder niet alleen vroeg ze aan mijn moeder waarom wij haar niet koopte ,mijn moeder vertelde dat dit niet financieel haalbaar zou zijn voor ons dus dat dit jammer genoeg niet kon. Die vrouw was elke dag als ik ging rijden aanwezig en stond dan ook aan de bak geintereseerd te kijken. Mijn instructrice vroeg of zijn geen interesse had en dat had ze wel. Dus die vrouw op Laukje en ze maakte misbruik van de situatie (ze had geen spoortjes om) dus weigerde te reageren en aangezien deze vrouw al heel lang niet meer gereden had kon ze mooi met haar door de bak crossen om haar er uit eindelijk bijna af te gooien. Deze vrouw kwam 2 dagen later naar mij toe toen ik bezig was met mijn nieuwe verzorgpaard dat ik in plaats van Laukje zou krijgen. Ze vroeg of ik naar het rijden even tijd had ik was stom verbaasd maar ging naar het rijden naar de kantine waar zij haar man en mijn instructrice al om de tafel zaten.
Ze vroeg of ik Laukje zou willen blijven rijden als zij haar zou kopen ik was eerst verbaasd en zij dat ik dat wel wou doen. De vrouw keek naar mijn instructrice en zij zei dat ze dus verkocht was. Ik helemaal blij dat ik er op mocht blijven rijden, een week later ging ik samen met mijn intructrice Laukje weg brengen en de eigenaaresse kwam meteen naar buiten en leide mij even rond, ik vroeg hoe vaak ik haar bij moest rijden. Toen keek die vrouw me raar aan en zij dat ik Laukje iederedag mocht rijden en dat ik maar moest zien of ik er mee op wedstrijden etc wou gaan alleen moest ik dan zelf voor een trailer zorgen.
In middels heb ik van de eigenaar mijn eigen zadel hoofdstel etc gekregen en ik ga van de zomer op ponykamp bij stal het reelaer!
Ik ben heel blij dat ik deze mensen als eigenaar van Laukje heb gekregen, en dat ik er op mag blijven rijden maar nu wil ik hun iets in ruil hiervoor geven. ik mest wel stallen uit en mag ook al hun andere paarden rijden dus wil er graag wat voor terug geven!
Heeft iemand een idee?