Ik heb sinds mei 2004 een bijrijdster ik was toen zelf namelijk zwanger en kon helaas niet meer rijden .
Mijn bijrijdster had niet erg veel ervaring maar was berijd alles te leren .
Ik heb haar dan ook veel geholpen en zeker ook omdat mijn paard niet de makkelijkste is met andere ruiters.
Ik hebnooit het idee gehad dat het erg mis ging omdat ik zelf niet meer kon rijden merkte ik ook niet wat er fout ging . Voor het oog zag het er redelijk goed uit .
De draf ging wel veelste hard maar ook dat werd minder .
in november ben ik bevallen van mijn dochtertje en voordat ik zelf kon gaan rijden moest mijn paard geopereerd worden dus heeft toen 6 weken stil gestaan .
Nu zijn we dus sinds 2 maanden weer aan het rijden met zijn 2e .
De eerste paar keer ben ik zelf opgestapt omdat mijn paard na een periode stilstaan als een dolle tekeer kan gaan .
Er was toen niks aan de hand en heeft geen stap verkeerd gezet .
Daarna ging mijn bijrijdster rijden .
Nou de eerste keer dat ze erop zat heeft mijn paard dus alles gedaan om haar eraf te krijgen en het is helaas nog gelukt ook .
Sinds die val is alles verandert mijn bijrijdster is nu erg onzeker geworden en mijn paard blijft haar uitproberen .
Zij durft hem nu dus voor niet meer los te laten en houd krampachtig de teugels vast en gaat dus helemaal voorover zitten want ze is bang dat ie er vantussen gaat . Maar juist dat pikt mijn paard niet en gaat het dan juist op een lopen zetten .
Ik help dr 1 x in de week en de andere keer rijd ze zelf want heb niet de tijd om zelf elke dag te gaan anders had ik ook geen bijrijdster genomen .
Nu heb ik wel ff besloten om het tog maar elke keer te doen want het is nu zo erg geworden dat ik nadat zij 2 dagen gereden heeft ik mijn paard telkens weer los moet proberen te krijgen want ze gaat nu steedskrampachtig lopen.
Zodra ik help gaat het wel redelijk als ik maar continu zeg wat ze moet doen .
Maar die keer alleen gaat dus echt gewoon slecht mijn paard is dan zelfs ineens onbestuurbaar
.Waar dus andere ruiters ook last van hebben .
Ik zit dus beetje met mijn handen in mijn haar .
Want denk ook wel dat mijn paard haar loopt te zieken nu .
Ik heb een bijrijdster genomen omdat ik met 2 kinderen niet elke keer van huis kan om zelf iets te gaan doen .
En deze bijrijdster is verder heel goed voor mijn paard en het is een meid met een hart van goud .
Zijn er nog mensen die tips of ideeen hebben over hoe ik dit aan moet gaan pakken en wat ik hierme moet doen .
Want ff voor mijn plezier gaan rijden zit er dus niet in.
En het is en blijft wel een hobbie dus moet ook wel leuk blijven.
sorry voor het lange verhaal maar ik weet echt ff niet meer wat te doen .
groetjes