Wanneer de deken af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nettie

Wanneer de deken af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 21:46

Hai!!

Ik vroeg me af wanneer jullie de winterdekens af doen en wat daarvoor in de plaats komt? Ik heb het dan specifiek over de paarden die op stal staan... Alvast bedankt Lachen

Madelief28

Re: Wanneer de deken af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:26

Komt je paard overdags ook niet buiten?

aanstaande week word het gemiddeld zo`n 15 graden, dat haal ik de winterdeken van Sjors af, en gaat ze aleen met een ongeveorde regendeken het land op. Snacht op stal, ook gewoon met regendeken op.

Wanneer het kouder is dan 8 a 10 graden dan laat ik de winterdeken altijd op.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:33

Mijn paard had 3 dekens op, onderdeken van zo'n 150 gr onder een +-270 gr bucas op en daarover een 350 gr Lamicell. De 150 grams onderdeken is er inmiddels onderuit Clown

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:38

claudia23 schreef:
Komt je paard overdags ook niet buiten?

aanstaande week word het gemiddeld zo`n 15 graden, dat haal ik de winterdeken van Sjors af, en gaat ze aleen met een ongeveorde regendeken het land op. Snacht op stal, ook gewoon met regendeken op. Ze heeft momenteel drie deken. 200 grams staldeken en 150 grams winterdeken, en de ongeveorde regendeken

Wanneer het kouder is dan 8 a 10 graden dan laat ik de winterdeken altijd op.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:59

Dat vind ik nou elk jaar weer moeilijk.
Nu heeft mijn paard s'nacht een 500 grams deken op...
maar omdat het warmer wordt wil ik ook een dunnere deken gaan gebruiken, wat zou ik nu voor +++grams het beste kunnen gebruiken?
Om ineens naar een zomer deken te gaan lijkt me erg koud.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 07:15

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:33

Troef heeft nu nog een 360 grams deken op, maar aangezien het eind van de week warmer gaat worden, ga ik denk ik wisselen. Ze krijgt dan een 220 grams deken op. Als het daarna nog warmer wordt, gaat ze zonder deken 24/7 de wei op (meestal rond 1 mei)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:00

Het is voor ieder paard weer anders.
Novia staat overdag een paar uur buiten, en verder op stal (buitenbox)
Ze heeft nu een 200-grams deken op, maar eind van de week (als er geen nachtvorst meer komt) krijgt ze een 0-grams op.
Tegen de tijd dat die af gaat, mag de eczeemdeken er weer op.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:11

Mijn pony heeft nu 500 gram op. Vandaag haal ik de 200 gram eraf en doe daar voor in de plaats ene dikke vilt deken. Is nog wel lekker warm. Van de week had hij het erg warm en was een beetje klam. Ze voorspellen nu toch geen vorst meer dacht ik.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:07

Ik ben nu toevallig haar tussendeken aan het uitwassen, om die er verder in deze weekop te kunnen gaan leggen. Ze heeft nu een waterdichte dikke winterdeken op. (350 grams?) en krijgt dan een 150 grams regendeken op. Mocht het 's nachts nog af gaan koelen, wisselen we 's nachts de dekens nog tot het zeker een paar graden boven 0 blijft.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:38

Ik vind het ook ieder jaar weer moeilijk.

Mijn paarden staan nu nog onder hun winterdeken + onderdeken.

Ik denk dat ik, gezien de temp, van de week de onderdekens eraf ga halen.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:45

mijn paard heeft nu al heel de winter 200 grams deken op liggen, hij kan goed tegen de koude winterdagen maar omdat hij maar 200 gram op heeft vind ik het ook erg moeilijk ik wacht ook nog even tot het snachts niet meer zo koud is dan gaat hij eraf en doe ik een 0 grams regendeken op.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:46

Ik heb gisteren Memuska's onderdeken er vantussen gehaald, ze loopt nu nog met een 250grams regendeken op. Als het van het weekend écht 20 graden wordt, zien we wel weer verder - maar ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in Huilen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:38

Simon staat nu met 3 dekens en ik haal denk ik vanavond of morgen de onderste er af.

Als het dan nog wat warmer wordt haal ik vaak overdag 1 deken af en gooien mijn ouders die om een uur of 22.00 weer op. Haha!

Pas als de temeratuur s nachts ook niet meer erg daalt gaat de 2e deken eraf.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:46

Pompidou stond in de winter echt onder een 400 grams deken met een 300 grams onderdeken eronder.
Nu met dit weer staat ze onder haar HH Highliner van 300 grams ong.
En vaak laat ik haar nog ff lekker een uurtje zonder deken studderen.

Simba stond onder een weather beeta van 300 grams ong. en die heb ik net afgehaald. Vanavond krijgt ie die weer op, of het moet vanavond 'warm'zijn. Vanacht heeft het nl weer gevroren. dat maakt de deken kwestie weer erg moeilijk!

Maar zodra het een constante temp. blijft van 15 graden gaan ze onder een ongevoerde regendeken, en met mooi weer lekker zonder.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:37

Gister mijn pony zn dikke deken afgehaald en een 150 grams opgelegd, als het snachts zon 10 graden is gaat die er ook vanaf.
Mijn pony komt niet buiten.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:39

Citaat:
Mijn pony komt niet buiten

Helemaal niet??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:45

Zal wel verkeerd getypt zijn toch?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:47

Mexx schreef:
Citaat:

Helemaal niet??

Bijdehand.. Clown

Ik ben van plan Partout zijn 300grams waterdichte deken te gaan wisselen met een ongevoerde waterafstotende deken en daaronder een 150grams onderdeken te doen..

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 14:59

Kan je ook meteen van de winterdeken naar de zomerdeken gaan, of is die overgang te groot?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:02

Mexx schreef:
Citaat:

Helemaal niet??

Nee, alleen stappen...heeft een blessure. Staat ergens op bokt.

Ik ga morgen de ondekens er iig onderuithalen en daarna zie ik het nog wel...dan moet het iig s'nachts boven de 5 graden blijven en overdag toch zeker 11 graden.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:05

Goeie vraag... Mijn paard staat onder een 200 grams deken in een binnenstal. Dunner dan dit heb ik niet, nou ja... alleen een ongevoerde regendeken. Helemaal ineens naar niets, tsja, dan ben ik bang dat ze ineens toch nog een behoorlijke vacht gaat ontwikkelen, maar dit zal langzamerhand misschien wel te warm gaan worden. Shoot, wat moet ik nu doen?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:27

Monday schreef:
Goeie vraag... Mijn paard staat onder een 200 grams deken in een binnenstal. Dunner dan dit heb ik niet, nou ja... alleen een ongevoerde regendeken. Helemaal ineens naar niets, tsja, dan ben ik bang dat ze ineens toch nog een behoorlijke vacht gaat ontwikkelen, maar dit zal langzamerhand misschien wel te warm gaan worden. Shoot, wat moet ik nu doen?

Troef krijgt nu haar 220 grams op en vandaar gaat ze naar helemaal niks. Ik heb dus na de 220 grams, ook geen tussendeken. Zodra ik merk dat ze het echt te warm krijgt en dat het dagelijks ook warmer wordt, krijgt ze hem helemaal af, zo kan ik haar voorbereiden voor 24/7 op het land zonder deken Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:06

Monday schreef:

Eerst overdag deken af en dan 'snachts wel opdoen, daarna pas deken helemaal af.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:13

Lieke schreef:
Monday schreef:

Eerst overdag deken af en dan 'snachts wel opdoen, daarna pas deken helemaal af.

Ja, dat zou heel leuk zijn als ik 2x per dag naar stal ging. Maar ik moet werken, dus ik kom alleen 's avonds. Op doen is geen probleem, maar het afdoen dus wel. Vrijwel iedereen komt 's avonds en de stalhouder gaat niet bij iedereen dekentjes op en afdoen, dat is geen doen. Misschien als het inderdaad warmer wordt maar een tijdje de ongevoerde regendeken opdoen (of investeren in een nieuwe zomerdeken)... Echt koud wordt het bij ons op stal niet.