kuilen graven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

kuilen graven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:20

Ik vroeg me af of iemand een reden weet waarom paarden kuilen graven in het weiland? Bij mij doen ze dat op het moment best veel. Als er een begint beginnen de anderen ook en niet gewoon een klein kuiltje nee echt soms kuilen van 1 bij 2 meter en dan tot een halve meter diep.

DubbelFun

Re: kuilen graven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:27

Verveling...
Duitse achtergrond Clown

Als paarden de box uit komen willen ze altijd eerst rollen, graven hoort daarbij. Dus als je een zandpaddock hebt laat je ze daar eerst een half uur in dollen en rollen en daarna pas het land op.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:29

Grappig, ik vroeg mij dat vandaag ook af. In de paddock is een kuil van één bij één en ik dacht "is dat nou de hond?? of het paard??"
Dus toch het paard Haha!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:06

Dit doen ze niet alleen als ze pas in de wei zijn maar ook nog de rest van de tijd ze staan zo'n vier uur per dag buiten en op het laatst doen ze het ook nog.

En ja Sugarmiss eentje schijnt inderdaad bij onze ooster buren te zijn geboren Haha! Maarja daar zal het niet aan liggen de andere zijn geloof ik allebei in Nederland geboren.hahaha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:42

Die van mij mogen af en toe graag langs de rand van de paddock graven. Daar staat nl een heg waarvan de wortels blijkbaar erg lekker is (de heg zelf ook Boos! ) . Ze doen het niet altijd, deels verveling deels omdat ze misschien iets qua mineralen/vitaminen te kort komen ??
Ook heb ik wel eens gehoord dat paarden het doen omdat ze maagpijn hebben (dunne wand/hoge zuurgraad=misschien maagzweer). De opgegeten aarde zou pijnstillend zijn.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:53

Afbeelding

mijn ruintje deed dit ook uit verveling , nu speelt hij de hele tijd met zijn wortelfles

omgedraaide plastiek fles waar je wortelschijfjes in steekt en naast de opening van de stop maak je nog een extra gat en als ze dan met de fles spelen valt er af en toe een wortelschijfje uit !

uren is hij ermee bezig

zorg er el voor dat de fles boven een stukje gras of vast zand hangt , want als de worteltjes in los zand vallen heb je rissico om zandkoliek