Norton western zadel, hebben jullie hier ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Norton western zadel, hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:03

Mijn moeder wil over een tijdje misschien een westernzadel aanschaffen voor Annebel. Gewoon om recreatief mee te rijden. Nu zagen we gister een heel mooi kunstof zadel, was dacht ik van Norton. Heeft iemand ervaringen met dit merk?

DubbelFun

Re: Norton western zadel, hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:18

Dit item lijkt me handiger op Western (WN) Knipoog
Maar ik heb nog nooit van Norton gehoord, wel van Wintec western (kunststof). Dan heb je iig een goede kwaliteit zadel.

Laat je iig goed voorlichten over de pasvorm (voor je paard), afhankelijk van de prijsklasse waarin je iets zoekt wil de pasvorm nog weleens te wensen overlaten.

Het is nl een fabeltje dat een westernzadel altijd past Verdrietig

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:41

Sugarmiss schreef:
Dit item lijkt me handiger op Western (WN) Knipoog
Maar ik heb nog nooit van Norton gehoord, wel van Wintec western (kunststof). Dan heb je iig een goede kwaliteit zadel.

Laat je iig goed voorlichten over de pasvorm (voor je paard), afhankelijk van de prijsklasse waarin je iets zoekt wil de pasvorm nog weleens te wensen overlaten.

Het is nl een fabeltje dat een westernzadel altijd past Verdrietig

we zoeken een zadel van rond de 400 euro, dus lijkt me dat ik daat toch wel een leuk recreatief zadeltje voor kan vinden.
We laten het zadel ook zeker door of een zadelmaker passen of iemand anders die er verstand van heeft, omdat we dit zelf helemaal geen ervaring hebben met dit soort zadels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:12

Ik moet je helaas teleurstellen, voor Euro 400 zul je niet snel een goed (passend) westernzadel met enige kwaliteit vinden.

Natuurlijk is eea afhankelijk van de bouw van het paard waar het op moet komen, maar de meeste goedkope(re) zadels zijn gebouwd voor paarden met smalle schouders en een rechte rug (met weinig holling).

De Wintec die ik bedoelde is iets duurder (nieuw 499), maar heeft wel een goede pasvorm. Persoonlijk vond ik hem wat minder lekker zitten.
2e hands kun je voor die prijs wel een Wintec vinden.

Let op de nep-Wintec's. Niet alles wat kunststof is is Wintec Knipoog

Een 2e hands goed leren zadel (merk) zal moeilijk te vinden zijn voor die prijs en dan nog heb je vaak weinig keus in pasvorm.

Citaat:
We laten het zadel ook zeker door of een zadelmaker passen of iemand anders die er verstand van heeft, omdat we dit zelf helemaal geen ervaring hebben met dit soort zadels.
Een engelse zadelmaker/verkoper heeft geen verstand van het goed passen van westernzadels en ook 'iemand die er verstand van heeft' heeft vaak minder 'verstand' dan hij zelf aangeeft Cool

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:16

Sugarmiss schreef:
Ik moet je helaas teleurstellen, voor Euro 400 zul je niet snel een goed (passend) westernzadel met enige kwaliteit vinden.

Natuurlijk is eea afhankelijk van de bouw van het paard waar het op moet komen, maar de meeste goedkope(re) zadels zijn gebouwd voor paarden met smalle schouders en een rechte rug (met weinig holling).

De Wintec die ik bedoelde is iets duurder (nieuw 499), maar heeft wel een goede pasvorm. Persoonlijk vond ik hem wat minder lekker zitten.
2e hands kun je voor die prijs wel een Wintec vinden.

Let op de nep-Wintec's. Niet alles wat kunststof is is Wintec Knipoog

Een 2e hands goed leren zadel (merk) zal moeilijk te vinden zijn voor die prijs en dan nog heb je vaak weinig keus in pasvorm.

Citaat:

Een engelse zadelmaker/verkoper heeft geen verstand van het goed passen van westernzadels en ook 'iemand die er verstand van heeft' heeft vaak minder 'verstand' dan hij zelf aangeeft Cool

hmm zal tegen mijn moeder zeggen dat dat dan wat meer doorsparen wordt Haha!, maar we zijn ons nog gewoon wat aan het orienteren.
mijn moeder wil ook eerst les gaan nemen (kan wel gewoon engels rijden) en misschien dat die instructeur ons daar dan over kan adviseren, dat hadden wij meer in gedachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:32

Dat lijkt me een goede opzet. Zo kun je verschillende zadels uitproberen wat écht lekker zit (want heus niet elk WN-zadel zit lekker) en je leert meteen de WN-hulpen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:35

Volgens mij komt Norton uit de Thorowgood fabriek. Ik denk dus wel dat je het kunt wagen. Ik ben iig dik tevreden over Thorowgood zadels.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:21

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:05

Cassidy schreef:
http://www.thorowgood.com/dutch/range/index.htm

Kan geen Norton op de website van Thorowgood vinden hoor, maar misschien is de website niet bijgewerkt?

Ik zeg alleen dat het uit dezelfde fabriek komt, dus je zult het niet vinden op de site van Thorowgood.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 00:02

Tessebes schreef:
Volgens mij komt Norton uit de Thorowgood fabriek. Ik denk dus wel dat je het kunt wagen. Ik ben iig dik tevreden over Thorowgood zadels.

Ik heb zelf ook al een aantal keer op een Maxam gereden, dan vond ik ook erg fijne zadels en die zag er ook nog netjes uit (was een jaar oud).

Die Norton die ik in de winkel zag, zag er ook erg netjes en comfortabel uit. En het zal niet zeer intensief worden gebruikt. Maar wil wel graag een zadel dat gewoon goed op mijn pony ligt en wat toch wel even mee gaat.