Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sugarmiss schreef:Dit item lijkt me handiger op Western (WN)![]()
Maar ik heb nog nooit van Norton gehoord, wel van Wintec western (kunststof). Dan heb je iig een goede kwaliteit zadel.
Laat je iig goed voorlichten over de pasvorm (voor je paard), afhankelijk van de prijsklasse waarin je iets zoekt wil de pasvorm nog weleens te wensen overlaten.
Het is nl een fabeltje dat een westernzadel altijd past
Een engelse zadelmaker/verkoper heeft geen verstand van het goed passen van westernzadels en ook 'iemand die er verstand van heeft' heeft vaak minder 'verstand' dan hij zelf aangeeftCitaat:We laten het zadel ook zeker door of een zadelmaker passen of iemand anders die er verstand van heeft, omdat we dit zelf helemaal geen ervaring hebben met dit soort zadels.
Sugarmiss schreef:Ik moet je helaas teleurstellen, voor Euro 400 zul je niet snel een goed (passend) westernzadel met enige kwaliteit vinden.
Natuurlijk is eea afhankelijk van de bouw van het paard waar het op moet komen, maar de meeste goedkope(re) zadels zijn gebouwd voor paarden met smalle schouders en een rechte rug (met weinig holling).
De Wintec die ik bedoelde is iets duurder (nieuw 499), maar heeft wel een goede pasvorm. Persoonlijk vond ik hem wat minder lekker zitten.
2e hands kun je voor die prijs wel een Wintec vinden.
Let op de nep-Wintec's. Niet alles wat kunststof is is Wintec![]()
Een 2e hands goed leren zadel (merk) zal moeilijk te vinden zijn voor die prijs en dan nog heb je vaak weinig keus in pasvorm.Citaat:We laten het zadel ook zeker door of een zadelmaker passen of iemand anders die er verstand van heeft, omdat we dit zelf helemaal geen ervaring hebben met dit soort zadels.
Een engelse zadelmaker/verkoper heeft geen verstand van het goed passen van westernzadels en ook 'iemand die er verstand van heeft' heeft vaak minder 'verstand' dan hij zelf aangeeft
, maar we zijn ons nog gewoon wat aan het orienteren. 
Cassidy schreef:http://www.thorowgood.com/dutch/range/index.htm
Kan geen Norton op de website van Thorowgood vinden hoor, maar misschien is de website niet bijgewerkt?
Tessebes schreef:Volgens mij komt Norton uit de Thorowgood fabriek. Ik denk dus wel dat je het kunt wagen. Ik ben iig dik tevreden over Thorowgood zadels.