Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knolliepower schreef:trainen misschien?

Faniek schreef:Je rijd er gewoon op neem ik aan?
Dan gewoon trainen met rijden.... hou er wel afwisseling in niet alleen maar trainen in de bak dan.

RaQuKA schreef:jah ik rij er recreatief buiten op, met een westernzadel, omdat hij in de bak niet echt lekker loopt.
Dus daarom rij ik eigenlijk liever niet in de bak, maar als het niet anders kan m0et het maar.
Faniek schreef:RaQuKA schreef:jah ik rij er recreatief buiten op, met een westernzadel, omdat hij in de bak niet echt lekker loopt.
Dus daarom rij ik eigenlijk liever niet in de bak, maar als het niet anders kan m0et het maar.
Waarom wil je dan dat je paard bespiering krijgt?
Dat los je echt niet op met wat longeren en bijzetteugeltjes...
sandr0 schreef:waarom loopt je paard niet lekker in de bak?? is het een lichamelijk iets dan kan je dat ook niet van m vragen. Probeer veel afwisselend werk aan te bieden. Longeren, lekker buiten rijden, als het kan eens een keertje naar het strand of zo, misschien een sprongetje zo af en toe. Gewoon langzaam meer laten werken waardoor hij meer conditie krijgt en meer spieren.
Verder oefenen we op buitenrit, zigzaggen om boompjes enzo. Wees creatief! Alle bakoefeningen kunnen buiten ook. Faniek schreef:Waarom wil je dan dat je paard bespiering krijgt?
Dat los je echt niet op met wat longeren en bijzetteugeltjes...