Koud of warm beslaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Koud of warm beslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 14:01

Mijn paard kan niet zo heel goed tegen warm beslaan, wordt dan helemaal panisch ( begin ajb niet over gezeik laat m dan zonder ijzers staan, dit kan niet, moet teveel over de weg heen en nog een paar ding), maar zit er nou voor het ijzer ofzo nog verschil in warm of koud beslaan? ze is nu koud beslagen, dit ijzer zit er na 2 mnd nog steeds goed onder!
als ik haar een spuit sedalin geef kan ze wel warm beslagen worden maar heb niet zo veel zin om dat beest elke keer plat te spuiten!

LittleKathy

Re: Koud of warm beslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:17

Als het goed gadaan wordt en het ijzer wordt nauwkeurig gemeten en zorgvuldig eronder gezet is koud ook goed. Warm hecht beter aan de hoef.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:19

warm word er een beetje in gebrand waardoor het ijzer echt super past. Koud beslaan is ook goed hoor mits het goed word gedaan e nhet ijzer dus goed past.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:32

Mijn paardje wordt ook altijd koud beslagen, omdat zijn hoeven gigantisch brokkelen. Als hij warm beslagen wordt en je trekt de ijzers eraf (na een week of 8) dan trek je hele stukken hoef mee. Daarom kiezen wij voor koud beslaan, bevalt prima! Gewoon goed passend laten maken en zorgen dat de ijzers er netjes onder geslagen worden.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:02

My Way word om precies dezelfde reden als jou paardje koud beslagen... gaat werkelijk helemaal door het lint als ie warm beslagen wordt (al is ie ook para als ie gewoon koud beslagen word, maar dat is lang niet zo erg als warm)

Ijzers blijven altijd perfect zitten, dus ik vind het geen probleem

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:15

Toen mijn paard ijzers moest werd ze ook koud beslagen...
ze wordt al gek als een ander paard warm beslagen wordt, dus dat is ook nooit bij haar geprobeerd Knipoog
Maar zoals iedereen al zegt: als de ijzers goed passen is er volgens mij ook niets aan de hand.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 15:10

ok bedankt voor de reacties, dan blijf ik ook lekker doorgaan met koud beslaan, ze wordt nu al n btje para dus laat r eerst maar goed aan koud beslaan wennen!! Ach gut

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:12

Mijn paard wordt ook koud beslagen. Mijn hoefsmid doet niet anders dus ik heb ook niets anders overwogen. Mijn ijzers (nou ja, van mijn paard) blijven 2-3 maanden perfect zitten. Laat ik het afkloppen, maar ze is er zelfs op de wei nog nooit een kwijtgeraakt.