hoe kun je kleven bij paarden voorkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

hoe kun je kleven bij paarden voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:57

Hoe kan je ervoor zorgen datals je een tweede pony erbij koopt dat hij niet heel erg gaat kleven aan je andere pony. Ik ga misschien een tweede erbij kopen. Half jaar geleden heb ik dat ook gehad en toen kleefde mijn nieuwe pony vreselijk aan mijn oude, als ik toen af en toe eens op mijn oude ging rijden ging hij vreselijk rennen in het land. Ze hebben wel toen zomers in 1 land gestaan en dat doe ik in ieder geval niet meer.

Maar ze gaan straks wel tegelijk naar buiten en naar binnen. Het is wel een paardje wat nu ook heel gehecht is aan haar weidemaatje. Hoe zou ik het kunnen oplossen als ik haar koop?.

Waarschijnlijk vanaf het begin af aan af en toe een van de paarden uit het land halen.

Wie heeft er nog meer tips?.

Jessica
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-03-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Elanor

Re: Hoe kan je ervoor zorgen dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:28

Staan ze maar met z´n tweeen? Dan denk ik niet dat je er veel aan kunt veranderen. Paarden zijn nu eenmaal kuddedieren. De oplossing zou zijn om ze bij nog een paar paarden in de wei te zetten, dan hebben ze toch nog een kudde als je er eentje uithaalt.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 13:34

Nou er staan zo'n 10 paarden maar dan allemaal apart in een landje en niet allemaal naast elkaar. Straks van de zomer wel/

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:39

waarom 10 paarden appart in een weitje?? das behoorlijk vaag.... paarden lopen toch veel liever in een kudde... Bloos & dan heb je die problemen vast ook niet meer

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:20

Omdat mensen bij ons bang zijn dat het niet goed gaat samen in een wei. Vroeger was het wel zo maar er zijn wat dingen gebeurt waardoor alles weer apart is gegaan.

Jessica

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:21

en ik sta op een pension stalling dus ik bepaal het niet.