IJslander stal in Baarn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle

IJslander stal in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:48

In Baann zou een ijslander stal zijn, maar ik kan op internet e.d. niets vinden... Weet iemand waar deze stal precies zit en hoe deze heet? Of anders een andere ijslander stal in t Gooi/Flevoland/de Ronde Venen?
Ik zou graag regelmatig les willen nemen op ijslanders of een ijslander bij rijd paard vinden, ipv alleen bosritten bij de stallen verder weg!Bedankt!

ellenlouise

Re: IJslander stal in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:06

Er is geen echte ijslanderstal in Baarn. Wel is er op landgoed Groenendaal (zeg ik dat nou goed Blond ) iemand die 24/7 weidegang verhuurt. Er zijn geen stallen en ook geen manege. Wel staan er veel ijslanders.

In Harmelen zit wel een echte ijslanderstal waar je ook les kunt nemen. Niet echt in de buurt van Almere dus.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:58

ellenlouise schreef:
landgoed Groenendaal (zeg ik dat nou goed Blond )

Bijna goed, het is Groeneveld Haha!
(Stal Groenendaal zit in Bunschoten en heeft niks met ijslanders van doen)

A1 afslag Soest/Baarn Noord, onderaan de afrit linksaf, bij de rotonde rechts, staat ook wel aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:13

Margreet schreef:
ellenlouise schreef:
landgoed Groenendaal (zeg ik dat nou goed Blond )

Bijna goed, het is Groeneveld Haha!
(Stal Groenendaal zit in Bunschoten en heeft niks met ijslanders van doen)

A1 afslag Soest/Baarn Noord, onderaan de afrit linksaf, bij de rotonde rechts, staat ook wel aangegeven.

Inderdaad.

Het is alleen niet echt een 'stal'. Het is eigenlijk gewoon zo dat de eigenaar van die boerderij weiland verhuurt en dat hier door samenloop van omstandigheden nagenoeg alleen ijslanders op terecht zijn gekomen (het zijn er overigens wel een heleboel).

Volgens mij kun je het vergelijken met een normale pensionstal (behalve dan dat er geen stallen zijn, maar alleen weiland) waar in principe alleen ijslanders staan.

Officieel is het in ieder geval geen 'ijslanderstal' o.i.d. Van de stal uit worden er in ieder geval geen lessen gegeven of soortgelijke activiteiten ondernomen. Misschien dat 1 of meer van de pensiongasten particulier wel eens een lesje verzorgt, maar dat zou ik niet weten.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:49

Danielle schreef:
In Baann zou een ijslander stal zijn, maar ik kan op internet e.d. niets vinden... Weet iemand waar deze stal precies zit en hoe deze heet? Of anders een andere ijslander stal in t Gooi/Flevoland/de Ronde Venen?
Ik zou graag regelmatig les willen nemen op ijslanders of een ijslander bij rijd paard vinden, ipv alleen bosritten bij de stallen verder weg!Bedankt!

Wat leuk danielle, heb je wat kunnen vinden??? Ijslanders zijn leuke paardjes!!! Hoe gaat het met je???

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:56

Moniquelucky dit is een enorm oud topic. Dergelijke berichten kunnen via pb.