Zonder chip naar buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveDunc

Zonder chip naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 10:18

Hoi!
Mijn shetje is niet gechipt.. En nu wil ik dus weten of ik gewoon zonder chip naar het strand/bos kan.. En kan ik gewoon naar buiten met hem??

Groetjes!

Anick

Re: Zonder chip naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:34

Ja je kan gewoon naar buiten.
Maar zonder chip mag je geen wedstrijden rijden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:51

Is het ook niet zo dat je de pony dan niet over de weg in een trailer mag vervoeren? Wel gewoon als je aan het rijden bent volgens mij en je mag idd. geen wedstrijden rijden.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:58

ja idd met trailer heb ik ook wel is van gehoord nou ik dit lees maar was dat dan niet alleen over de grens??

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:01

Voor zover ik weet gewoon in Nederland, zijn de nieuwe regels, zijn die niet 1 Jan. van dit jaar ingegaan?

Bij mij zijn ze ook geen van allen gechipt hoor, ze blijven toch altijd hier en komen hooguit op de weg met mij ernaast of erop, niet in een trailer dus van "vervoeren" is bij ons niet echt sprake Haha!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:06

haha dat weet ik eigenlijk niet van nieuwe regels Tong uitsteken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:10

Als iedereen nou eens aan brononderzoek deed voordat ze klakkeloos alles maar de wereld inslingerden, dan waren er nu niet zoveel leuterverhalen.
Als je paard/pony van voor 2004 is, dan heb je tot eind 2006 om de registratie in orde te maken, DNA-profiel of chip.
Het paspoort heb je al wel nodig bij vervoer over de weg, sinds januari dit jaar.
Er bestaat in deze dus GEEN koppeling tussen paspoort en DNA/chip registratie!
Minister Veerman heeft ondertussen besloten dat er meer onderzoek moet komen rondom de die registratie, dus Joost mag weten wat daar uiteindelijk weer uit gaat komen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:12

sorry hor dat we niet allemaal alles weten :S we proberen en zo met zn allen uit te komen en ik moet eerlijk zeggen dat ik bar weinig van jou verhaal snap.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:14

ikke schreef:
Als iedereen nou eens aan brononderzoek deed voordat ze klakkeloos alles maar de wereld inslingerden, dan waren er nu niet zoveel leuterverhalen.
Als je paard/pony van voor 2004 is, dan heb je tot eind 2006 om de registratie in orde te maken, DNA-profiel of chip.
Het paspoort heb je al wel nodig bij vervoer over de weg, sinds januari dit jaar.
Minister Veerman heeft ondertussen besloten dat er meer onderzoek moet komen rondom de die registratie, dus Joost mag weten wat daar uiteindelijk weer uit gaat komen.

Ik snap er zelf ook niet veel van nee :s

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:22

Bloos! excuus, was dus geen chip maar paspoort met het vervoeren, ik zal geen leuterverhalen meer klakkeloos de wereld in slingeren Lips are sealed

Ik snap het verhaal van ikke wel maar niet iedereen heeft tijd om het hele internet af te gaan zoeken en vervolgens hier alles neer te zetten. ik dacht dat ik het nog goed in mijn hoofd had maar blijkbaar ben ik even een stukje wijt geraakt.

Wat Ikke bedoelt is dat is je paard/pony geboren voor 2004, dan heb je nog de tijd tot eind 2006 om je paard/pony te laten chippen of DNA registratie te doen.

Om je paard/pony te vervoeren (in een tailer dus, dit gaat niet over zelf een stukje rijden op je paard) heb je nu alleen een paspoort nodig.

Ik meen mij zelfs nog een regel te herinneren dat de veulens die in 2004 zijn geboren voor ze 7 maanden zijn gechipt moeten zijn of DNA geregistreerd (ben ik even in overtreding als dat nog zo is Haha! ) maar dit heb ik nu even niet gechekt of dat nog steeds zo is.

Minister Veerman heeft besloten dat er meer onderzoek moet komen naar de hele registratie dus de kans is er ook nog dat het hele chip gebeuren weg zal vallen maar dat is van mij ook weer een aanname, geen feit dus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:24

LoveDunc schreef:
ikke schreef:

Ik snap er zelf ook niet veel van nee :s

Wat is er dan moeilijk aan?
Andere beschrijving dan.
Als je paard/pony voor 2004 geboren is, dan heb je nog de tijd tot 31-12-2006 om de registratie (DNA-profiel of chip) in orde te maken. Dit zijn de paarden die in de zgn overgangsregeling vallen.
Het paardenpaspoort is verplicht vanaf 01-01-2004 en moet je altijd bij je hebben als je je paard vervoert.
Simpeler kan ik het echt niet omschrijven, moeilijker is de wet ook niet.
Als jullie dit niet begrijpen, omschrijf dan even wat je niet begrijpt, dan kan ik een concreet antwoord geven.

Zoals T@nj@ dus ook omschrijft. Daar kan ik weinig aan toevoegen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:25

ohhhh kijk nou snap ik het Knipoog
dankjuh Lachen

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:50

Ik snap hem al! Sorry!
Is een paspoort het zelfde als een Vactinatieboekje? Schijnheilig

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:14

LoveDunc schreef:
Ik snap hem al! Sorry!
Is een paspoort het zelfde als een Vactinatieboekje? Schijnheilig

Nee echt niet hetzelfde, een vaccinatieboekje staan immers alleen de entingen in. Paspoort bevat ook signalement etc. Als je graag een paspoort + chip wilt kun je even bellen naar shetlandstamboek, dan sturen ze wel iemand langs.
Ik zou me trouwens niet zoveel zorgen maken, wat kan je gebeuren? Als ze ooit een keer controleren kun je nog altijd doen of je ontzettend Blond bent.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:56

Precies Haha! doe ik ook hoor, ik woon erg achteraf en de meeste mensen hier met paarden hebben nog nooit van een chip gehoord, ik dus ook niet. Schijnheilig Ben geen lid van een of ander stamboek of zo, ook niet van een vereniging, hoe zou ik het dan moeten weten Haha! Heb nog nooit iets in de bus gekregen daarover Clown

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:00

Okeej, vraagje.
Ik wil een shetlander gaan kopen, stel dat deze geen paspoort heeft, maar wel met de trailer naar mij moet komen *of ik ophalen met de trailer* moet ik dan een paspoort aanvragen daarvoor en hoeveel zou dat kosten?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:56

Je kan het er altijd op wagen zonder paspoort, ligt er maar net aan of je aangehouden wordt of niet. Ik ken een heleboel mensen die nog steeds veel paarden en pony's vervoeren zonder paspoort maar ja, je zal het maar net treffen dat je aan de kant gezet wordt door oom agent.......

Kosten van een paspoort staan volgens mij een stukje terug al vermeld door iemand anders.