Ik heb dus een mini hengstje, de meeste van jullie kennen hem wel WOBBE.
Vanaf eind april ongeveer moet hij apart staan omdat het toch een hengstje is.
We willen hem nog niet laten castreren, want hij is nog geen jaar (in juni word hij 1).
Maar nou ga ik dus op zoek naar een stukje weide, maar daar moet hij dan alleen staan en dat vind ik zo zielig.
Want hij is gewend om met meerdere pony's te staan, dus 1 vriendje zou al goed zijn.
Niu vraag ik me dus af of er mensen zijn die een shetje te leen hebben voor een periode van een paar maandjes.
Dus ongeveer vanaf eind april tot laten we zeggen eind september.
Want we willen hem waarschijnlijk eind augustus laten castreren en hij moet dan wel nog even een paar weekjes apart van de merries.
Het liefste zoek ik een leeftijdsgenootje waar hij lekker mee kan spelen en ravotten.
Een hengstje of een ruintje,dat maakt niet uit als hij maar goed met andere pony's kan omgaan en het liefste niet al te groot.
Ik heb nu nog geen weitje gevonden, want wilde eerst eens inventariseren of er mensen hun shetlander voor een paar maanden.
En na die tijd krijg je je shetje gewoon
Weet je iemand hier in de buurt? of heb je zelf een shetlander waarvan je zegt, die mag je wel een paar maandjes lenen.
Laat het dan even weten!
Zoals ik al zei: er is niks zeker, maar ik wil gewoon even informeren.
Natuurlijk betaal ik de kosten die er aan vast zitten qua stalling/weidegang voor jouw pony.