chipen door DA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

chipen door DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 08:23

als ik me paardje heb laat ik hem meteen chippen als de DA eris om hem te keuren, natuurlijk pas als ie goedgekerud is. MAaar hoe zit dat met een paspoort aanvragen, vult de DA dat meteen in ofzo. En zo niet wie moet ik het dan laten doen, en ten laatste nog kosten chippen, kon het niet vinden met de zoek funcie. Bedankt

Monster

Re: chipen door DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 08:46

De kosten hangt geheel af van de persoon die het doet, Ik weet niet of je DA het doet, maar ander er even naar informeren??

Bij het chippen zit dus ook een paspoort(bij mij iig wel 2X)
Die vult de DA voor je in, of je moet zelf een aantal vragen invullen hangt ook af van de persoon Knipoog

Bij mij werd de eerste(arzu verzorgpony) Gechipt, en Vroegen hun alles zodat ze het zelf in konden vullen(ging echt vanalles fout )

Bij mn eigen pony Moest ik het zelf invullen, en dat paspoort is wel netjes zonder fouten Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:20

je moet aangeven dat je ook een paspoort aan wilt vragen. mijn paard had wel chip geen paspoort. dan kost t dus dubbel consult. je da moet gelijk een formulier invullen mat alle gegevens van je paard en van jou watjij op moet sturen naar het stamboek van je paard of bij een kruising aan de knhs. het chippen en het formulier kost iets van 40,- )( maar dat zal ocveral verschillen) en van de knhs ontving ik een nota van 33,- voor het paspoort. succes!!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:14

Maroush is ook laatst gechipt maar dat was door het AVS. Was geloof ik 68 euro. Die man vulde wel een of ander formulier in met waar d'r kruinen e.d. zaten (ze heeft geen aftekeningen) en nam een plukje haar mee voor DNA, maar paspoort heeft 'ie niks mee gedaan dacht ik ...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:41

Maroush schreef:
Maroush is ook laatst gechipt maar dat was door het AVS. Was geloof ik 68 euro. Die man vulde wel een of ander formulier in met waar d'r kruinen e.d. zaten (ze heeft geen aftekeningen) en nam een plukje haar mee voor DNA, maar paspoort heeft 'ie niks mee gedaan dacht ik ...

dat formulier wat hij invult met kruinen, aftekeningen, stokmaat, geb. datum e.d. en de gegevens van jou dat moet jij op opsturen. hij doet er inderdaad niets mee waarschijnlijk word ie alleen geregistreerd ermee bij de chipregistratie.