Paarden-vierdagen> wat info gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Paarden-vierdagen> wat info gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:06

Vandaag kwam er op stal iemand naar me toe met de vraag of ik dit jaar mee wilde doen met de paarden-vierdagen.
Opzich lijkt me dat leuk maar voordat ik ja zeg wil ik eerst wat meer informatie hierover hebben.
Vooral omdat ik er nog nooit van heb gehoord Bloos

Zijn er hier mensen met ervaring?
Hoe gaat het s'avonds/s'nacht met de paarden? (mijn paardje is nog al een stress kop)
Zijn het goeie (ruiter)paden waar je op rijdt?
Is er alles aanwezig voorals er wat zou gebeuren?
Niet dat ik daarvan uit ga Knipoog maar je weet maar nooit.
Waar slaap ik zelf?
Klopt het dat het per dag ongeveer 20km is?
Wat vond je er zelf van?
Echt alles is dus welkom! Tong uitsteken

HippoLogic

Re: Paarden-vierdagen> wat info gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:38

Ik heb wel eens meegedaan met een paardrijvierdaagse. Mijn pony overnachtte op de manege die ook het vertrekpunt was (zat niet bij deprijs van de vierdaagse in, maar het was niet duur). We waren met de wagen (aanspanning) dus gezellig met een vriendin samen op de bok. Wij sliepen op een naburige camping.

Elke dag was 25 km en de laatste dag 15 a 20 km. De routes verschilden van dag tot dag en de routebeschrijving was zeer duidelijk. Op de helft van de route was er een picknickplaats waar je dan kon lunchen. Voor de paarden was voldoende vers water aangesleept, dus daar werd goed voor gezorgd.

Bij problemen kon je bellen en dan kon je met de trailer opgehaald worden als verder rijden niet verantwoord/mogelijk was.

Het was echt een super leuke, leerzame en vooral gezellige ervaring. Mijn pony was de eerste dag heel erg fel, maar de volgende dag had hij al door dat hij beter rustig kon beginnen omdat het wel weer een lange rit kon worden. Knipoog

Verder zou ik de organisatie vragen om informatie over overnachtingen en hoe het zit met de "bezemwagen".

La_Vie

Re: Paarden-vierdagen> wat info gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:21

Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan de paarden 4 daagse in Epe (http://www.paardenvierdaagse.nl)
Ik kan je dus nog weinig over mij ervaringen vertellen.
Wij slapen op een vakantiepark ( +/- 10km van de start) en de paarden staan op een pensionstal ( +/- 5 km van de start) Wij moeten dus iedere dag wel met de trailer heen en weer om de paarden van de stal naar het startpunt te rijden en weer terug. Maar dichterbij was geen stal of slaapplaats meer te vinden.