zaagsel.. voor bak ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

zaagsel.. voor bak ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 17:38

hallo,

ik heb nu een weitje. maar als het geregent heeft een paar druppels. is de bak ( stuk wei omheind als bak Bloos ) super glad. nu wil ik mijn pony daar niet in gaan rijden. en zand helpt ook niet want dat deukt super in, en je krijgt modder
nu zei iemand mij dat je ook in principe zaagsel van een boom ( moet je wel veel hebben Tong uitsteken ) in de bak kan leggen. dat neemt water op enz
de bak is niet voor dagelijks gebruik, vaak rijdt ik gewoon in het bos, maar ik wil hem wel kunenn gebruiken wanneer ik in de wei wil rijden.

dus zou dit kunenn of niet?

en nog even, ik heb dus echt geen zin en geld om een 'echte ' bak ofzo aan te laten leggen Knipoog Tong uitsteken Bloos

groetjes jennifer

superwoman

Re: zaagsel.. voor bak ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:41

Ik snap het niet helemaal van dat "zand wat veranderd in modder"

Eerst mocht ik een stukje wei gebruiken van "iemand" om op te rijden.
Dat was ook eerst gras. In overleg heb ik toen zand gestort en dat ging prima. Als het water niet goed weg kan, krijg je wel plassen. (maar dan is het niet glad)

Zaagsel weet ik niet, misschien zou je dan één pak moeten uitstrooien en dat een paar dagen of weken bekijken. Denk dat je dan heel veel zaagsel nodig hebt voor een rijbakje.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:18

nou, als het geregent heeft dan wordt het zand een beetje modderig. en ook met die plassen die je krijgt, dat wil ik niet egt. want dan krijg je de hele benen, buik en het zadel en dekje enz onder modder. en aangezien ik geen water daar heb en het te koud is kan ik het er niet af krijgen

maar we huren een hout versnipperaar, en we hebben in de wei nog een super grote stapel met hout en een aantal grote bomen die wegmoeten dus... d8en we. dan is de rommel weg, en je hebt je bakje. ik ga het gewoon eens een weekje proberen, niet goed iets anders Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:54

Zaagsel neemt wel water op, maar geeft het nauwelijks af. Je zal dus iedere dag een nieuwe laag neer moeten leggen, het werk niet.

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:58

Haihai,
Je kan er gewoon houtsnippers in gooien, dat is ook zo bij mijn verzorgpony en je kan er gewoon in rijden. Met nat weer word dat ook modder....

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:13

Niet aan beginnen!!!! Op den duur gaat het hout/zaagsel verteren(verrotten) en dan krijg je een hele slechte bovenlaag, die glad en veel te los is.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:01

Zaagsel is gauw onbruikbaar omdat het nat wordt en blijft. Net als in je stal heb je toch ook 1 a 2 balen per week nodig. Een regenbui en je hebt niets meer aan het zaagsel. Soms gebruiken ze wel zaagsel maar dan in een binnenbak, dan heb je geen last van regenwater. Het gaat idd rotten en dan heb je straks een hele slechte bodem.