Na het ruinen hoelang nog hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NewBorder

Na het ruinen hoelang nog hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 16:38

ik heb vandaag mijn hengst laten casteren.
en nu heb ik een vraagje hoelang duurt het ongeveer tot de hengstenneigingen zeg maar wegzijn..
die van mij was toen die nog hengst was niet echt vervelend alleen hij heeft 2 x tegen me gesteigerd.en op een veulen van ons gesprongen in de wei.
ze zeggen meestal 2 tot 3 maand ligt eraan hoe gek de hengst ervoor is geweest.
Maar wieheeft zijn hengst laten ruinen en hoelang duurde het voordat die niet meer van die hengstentrekjes had.
Die van mij gaat vant zomer ook bij de merries(4) in de wei.
over 3 maand ofzo.

Buckje

Re: Na het ruinen hoelang nog hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:56

had ie gehoord van 5 of 6 maanden

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:00

idd twee maanden ongeveer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:47

Na twee maanden is ie niet meer vruchtbaar (meestal). De rest van z'n gedrag hangt van zoveel factoren af, dat is moeilijk te zeggen. Bepaalde dingen zullen nooit verdwijnen. Het is dus maar net wat je onder hengstenmanieren wilt vegen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:50

Mijn ruin van 11 is 6 jaar geleden gecastreerd en 'dekte' vorige week nog 1 van de merries waar hij bij loopt. En mijn vorige paard had nog dekneigingen toen hij 20 was, terwijl hij op z'n 4e was gecastreerd. Dus...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 08:48

klopt helemaal!
ik heb een gehad die alleen was opgegroeid, pas na t castreren kwam hij op een gemengde weide, en heeft vier weken apart gestaan bij alleen ruinen.

na een half jaar begon hij hengstige merries te dekken. Clown
hij was volledig en goed gecastreerd in ene kliniek
grappige was wel dat hij voor het castreren best wel bijterig was, daarna nooit meer een hap gedaan Haha!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:05

tegen alle 'wetenschappelijke' bewijzen in, was mijn hengst al binnen enkele dagen weer hanteerbaar. Voor de casteratie durfde ik hem niet eens meer uit de wei te halen, alleen maar stijgeren en op mijn willen springen. Misschien was het de schok wel van de casteratie; hij is tenslotte platgespoten en zal daarna ook nog wel geruime tijd pijn hebben gehad. Mijn hengst was overigens nog maar 1 toen ie getjopt werd.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:50

wat ik heb begrepen is dat na 2 maanden de hij echt hengst af is. MIjn paard bleef zich toch een maand of 5 wel t mannetje voelen. Niet echt onhanteerbaar maar wel gillen naar de merries en zo.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:22

bij de mijne was het na een maandje weg en stond hij op zn nieuwe stal naast een merrie. Af en toe heeft ie nog wel trekjes, dat ie gaat showen als er een merrie in de buurt is of dat ie zich helemaal groot maakt, maar moet ook wel zeggen dat hij niet erg moeilijk was als hengst alleen erg brulle

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:25

Ibbel schreef:
Mijn ruin van 11 is 6 jaar geleden gecastreerd en 'dekte' vorige week nog 1 van de merries waar hij bij loopt. En mijn vorige paard had nog dekneigingen toen hij 20 was, terwijl hij op z'n 4e was gecastreerd. Dus...

Hahah de mijne wordt 13 en is gecastreerd op zijn 6e maar kan nog steeds niet bij merries in de wei Vingers aflikken hij denkt dan nog steeds dat ie een knappe stoere man is en duikt er bij iedereen bovenop. Verder is het echt een heeeel erg baaf paard. Pling