Probleem met Ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Probleem met Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 16:21

Hallo!

Over een paar weken moet ik ruiterbewijs doen.. Theorie enzo ... geen probleem.. het springen en alles ook niet.. Het buitenrijden op zich ook niet.. Alleen het voorop rijden.. Ik krijg hem met geen mogelijkheid voorop en Angeliqa ook niet.. Hebben jullie mss tips om dit te verbeteren.. (Het is een manege pony)

Clown

Allejandro

Re: Probleem met Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:23

Ik heb niet voorop moeten rijden met het ruiterbewijs, maar stel dat je dit moet Knipoog.

Zou niet goed weten hoe je dat doet..gewoon de baas zijn? Of gewoon meteen vooraan gaan rijden? Vork

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 16:26

Nja meteen voorop kan haast niet want we moeten bijna meteen een uber gevaarlijk kruispunt over.. * jah wie gaat er nu dan ook een ruiterbewijsrit doen op het industrie terrein van Groningen*

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:41

eh, ik wil je niet bang maken. Maar wij moesten om de beurt voorop rijden. Wij moesten per tweetal naar buiten. De examinator komt vervolgens een paar keer voorbijrijden en als ze vinden dat je niet genoeg voorop rijdt, dan zeggen ze je dat nog eens extra onder het examen (ten minste was voor ons zo). Tja het is moeilijk om een manegepony in korte tijd voorop lopen te leren. Hoe is hij als je alleen met hem buiten gaat rijden? Of kan dat niet. Het is een kwestie van vertrouwen dat hij in je moet hebben, maar dat moet je opbouwen. Probeer het eerst eens in de les om voorop te lopen en bouw dat dan uit naar het buiten rijden

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:08

ik ken het probleem Bloos
laukje wordt levensgevaarlijk als ze voorop moet (de heen weg) daarom zou ik vooropgaan op de trug weg maar wij hebben met de hele groep herexamen moeten doen omdat er niet genoeg verkeerd was Hamer
met herexamen zou laukje 2x mee lopen maar na dat laukje met het andere meisje in de stad aan de hala is gegeaan mocht ik niet op haar afrijden Boos! dus moest ik zo in eens op ene andere paard en als onze groep het er goed van af bracht mochten we allemaal door. dus probeer eens uit hoe het paard reageert als hij op de trug weg voor op gaat. Haha!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:46

Ik denk dat je gewoon goed de baas over je pony moet zijn en hem/haar het vertouwen geven dat het niet eng is. Ach gut

Welk industrie terrein eigenlijk??
aangezien ik daan een paar paardjes heb staan, verzorgpaardjes. En rijd daar om ergens heen gaan om leuk te rijden. Bloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:02

Ik heb ook voorop moeten rijden met mijn ruiterbewijs, mijn paard wou ook niet vooruit lopen en die had zoiets van je zoekt het maar uit, maar heb voet bij stuk gehouden en gewoon geprobeerd en toen heb ik wel een paar meter voorop gereden en toen op de terugweg mocht ik nog een stukje voorop en toen wou hij wel, want hij wist dat ie weer richting stal mocht gaan..

Alvast veel succes..

Btw, enigste tip die ik je kan geven is veel oefenen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:17

_Inga schreef:
Nja meteen voorop kan haast niet want we moeten bijna meteen een uber gevaarlijk kruispunt over.. * jah wie gaat er nu dan ook een ruiterbewijsrit doen op het industrie terrein van Groningen*

Haha Nagelbijten / Gniffelen zwijg Haha!

Maar succes dan. Als jij hem gewoon goed vertrouwen geeft, of goed de baas bent, en je bent voorop dan heb je dat gedeelte iig wel gehaald Knipoog.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:19

Wij hadden het geluk met een grote groep af te rijden. We gingen weg met 5 tegelijk. Steeds een ander voorop was de afspraak, maar 1 paard kon ook niet voorop en die heeft daar dan ook niet gelopen. de controleurs fietsten wel rond, maar hadden eigenlijk geen idee, wie er nu weer voorop liep.

In ieder geval veel succes gewenst.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 08:08

Ehmm het industrieterrein bij euhhh.. euhhh Het viaduct en dat hotel Clown

Hmm this niet echt zo dat ik alleen buitenritten kan maken op onze manege.. Oefenen is er dus niet echt bij.. Laatst moest ik wel een cross doen.. toen hij door had dat toch écht shadow voorop liep met galoperen, wou meneertje wel.. (echt je voelde hem meteen van bange schijterd naar macho gaan Vingers aflikken) Maar goed ik ga het gewoon proberen.. Ik ben niet echt van plan om op een andere te gaan..vooral niet met springen Tong uitsteken

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:06

tja, over het algemeen zal je een stukje voorop moeten. En als je pony dat niet wil, dan blijft het moeilijk. Is het niet mogelijk om het examen op een andere pony te doen die dit wel braaf doet? Zou zonde zijn als je hierop zakt (bij ons laten ze je er nl. echt op zakken).

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 10:00

Ja er zijn wel andere pony's die dat super braaf doen en waar ik ook op mag rijden, maar het probleem zit hem dan met het springen.. Ik ben echt bang dat er iets gebeurd (heeft zo zijn redenen) en Romario is gewoon het paardje waarop ik vertrouw.. Daarbij komt dat ik tot nu toe alles met hem geoefend heb.. (dat oxertje van 60 ging echt super.. Zelfs voor het eerst een meter gesprongen afgelopen week).. De enigste waarop ik het dan mss zou willen doen is dan Rocco, maar die hebben ze me nog niet echt aangeboden.. Maar het liefst doe ik hem gewoon op Romario

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 18:14

Nou dit wordt dus echt niets Verdrietig

We gingen vandaag met les maar weer een buitenrit maken, ik op romario.. ik voorop, eerste stukje ging goed.. maarja toen ging ineens een meisje terug omdat Romario loos deed *oeh vuilnisbakding* Toen heeft mijn instructrice iedereen terug gestuurd (ik stond er al weer naast) en toen moest iedereen afzadelen behalve ik.. en Ik moest een andere pakken *rocco* Fiori op Romario ik op Rocco.. fiori had mijn zweep , hij wou weer niet langs die bakken zij drijft en tikt hem een paar keer.. Die pony liep achteruit.. en toen kreeg ik ook een mep *auw Tong uitsteken * En toen begon het ding zelfs te slaan en toen ben ik maar voorop gegaan.. Ik heb dus gewoon gezien dat hij onder geen beding voorop wil..

Maar dan zitten we nu met het volgende probleem: Op wie moet ik nu.. Ik zou graag op Rocco of Kwiebus gaan, maar helaas zijn die al bezet.. Nu moet ik kiezen tussen paarden die ik veel minder vertrouw (en dit gaat dan vooral om het springen).. Ik kan op Whisky, Shadow of Rinus.. Whisky valt voor mij zowieso al af.. Daar voel ik mij gewoon niet prettig bij en oversteken met hem, brengt nare herineringen boven.. Shadow is op zich een goeie springer maar niet echt relaxt met buitenritten en ik weet niet hoe zij het voorop doet.. Dan heb je Rinus.. Maar daar spring ik dus weer liever niet op, ik ken zijn truukjes.. Vlak na de sprong hoofd naar beneden en bokken.. 2 week geleden is er daardoor nog een ambulance op de manege geweest.. Maar goed.. Buiten is ie ook wel leuk.. maar goed..

Iemand enig idee? Clown

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:56

ik heb mijn ruiterbewijs gehaald op Romario, hij was superbraaf!!!! alleen was het weiland errug nat dus wou hij op een 1 of andere manier niet springen (dat lag natuurlijk aan romario en niet aan mij Knipoog )dus heb ik dat en de buitenrit op kwiebus gereden. maar romario was buiten ook super braaf. ik heb eigenlijk vanaf dat Romario op de manege was op hem gereden idd een erg fijne pony, maar rinus toch ook.... zijn streken ken je dus daar kan je rekening mee houden want hij is helemaal super, zelfs whiskey vond ik altijd erg leuk!!! je moet niet te zenuwachtig worden, dan lukt het wel!!! veel succes!!!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:14

Misschien is het een idee om juist het laatste stuk voorop te gaan. Als hij doorheeft dat hij op terug weg is naar stal, loopt ie misschien wel voorop en vindt hij het minder eind, omdat hij op weg is naar zijn warme stalletje

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:47

Nou ja helaas heb ik em niet gehaald.. Ik ben op een andere pony gegaan en ben niet eens toe gekomen aan het weggedeelte.. De pony ging er vandoor op het veld (jaja gezakt omdat ik een pony zonder ijzer/kalkoenen op een kletsnatveld in rengalop " eventjes " moest omzetten ) *ahuh en ik wil dood *

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:04

_Inga schreef:
Nou dit wordt dus echt niets Verdrietig

We gingen vandaag met les maar weer een buitenrit maken, ik op romario.. ik voorop, eerste stukje ging goed.. maarja toen ging ineens een meisje terug omdat Romario loos deed *oeh vuilnisbakding* Toen heeft mijn instructrice iedereen terug gestuurd (ik stond er al weer naast) en toen moest iedereen afzadelen behalve ik.. en Ik moest een andere pakken *rocco* Fiori op Romario ik op Rocco.. fiori had mijn zweep , hij wou weer niet langs die bakken zij drijft en tikt hem een paar keer.. Die pony liep achteruit.. en toen kreeg ik ook een mep *auw Tong uitsteken * En toen begon het ding zelfs te slaan en toen ben ik maar voorop gegaan.. Ik heb dus gewoon gezien dat hij onder geen beding voorop wil..

Maar dan zitten we nu met het volgende probleem: Op wie moet ik nu.. Ik zou graag op Rocco of Kwiebus gaan, maar helaas zijn die al bezet.. Nu moet ik kiezen tussen paarden die ik veel minder vertrouw (en dit gaat dan vooral om het springen).. Ik kan op Whisky, Shadow of Rinus.. Whisky valt voor mij zowieso al af.. Daar voel ik mij gewoon niet prettig bij en oversteken met hem, brengt nare herineringen boven.. Shadow is op zich een goeie springer maar niet echt relaxt met buitenritten en ik weet niet hoe zij het voorop doet.. Dan heb je Rinus.. Maar daar spring ik dus weer liever niet op, ik ken zijn truukjes.. Vlak na de sprong hoofd naar beneden en bokken.. 2 week geleden is er daardoor nog een ambulance op de manege geweest.. Maar goed.. Buiten is ie ook wel leuk.. maar goed..

Iemand enig idee? Clown

Volgens mij heb jij een robot nodig!!! Jij hebt wel erg veel wensen.... en volgens mij ben je daarbij ook nog eens erg bang aangelegd. Misschien moet je toch maar gaan leren rijden en veel meer vertrouwen in jezelf krijgen???

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:36

Pardon? Mijn instructrice heeft op de pony gezeten.. die heeft em er ook niet langs gekregen..

Idd ik heb geen vertrouwen.. Ben er dus ook bijna afgevallen.. De meisjes op Rocco zijn gezakt, Kwiebus is als paard + zadel afgekeurd, Whisky was al bezet door 2.. Rinus ook dus ik kon alleen op shadow.. En dat is verschrikkelijk mis gegaan..

Maar om nou zo te oordelen over mij dat ik moet gaan leren rijden, vind ik nou erg scheef..