vlasstrooisel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 13:22

wil emara op vlasstrooisel gaan zetten!!maar hoeveel pakken moet je in de stal doen!!en hoevaak moet je het verwisselen of eruit halen..en wat betalen jullie voor zo'n baal??gr emaartje

Emaartje

Re: vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 14:19

niemand die me er wa tmeer over kan vertellen,of gebruikt Knipoog

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:27

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:11

Ik heb op een stal gewerkt waar we van stro zijn overgegaan naar vlas omdat dit minder werk zal zijn. Ik vond het erg lelijk staan en zag er meteen heel vies uit. Je moet echt minstens twee keer per dag de stal uitmesten wil je het een beetje schoon houden. Het is ook erg irritand om uittemesten en je moet er wel minstens elke week nieuwe pakken erbij doen. Wat dan weer erg duur word. Mijn eigen paard staat op zaagsel en dat ziet er ook vaak vies uit maar vind het persoonlijk veel makenlijker, goedkoper en ook netter uitzien dan vlas.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:38

ik gebruikt vlas! Lachen
Ik heb er op het begin 3 balen ingegooid en om de 5 á 6 dagen gaat er bij mij een nieuwe zak in. Ik haal iedere dag de drollen eruit en verder strooi ik het weer op. Als er nou hele natte plekken in de stal komen dan haal ik die er ook uit maar dit heb ik eigenlijk nog niet zo nat gehad dat het er uit moest.Het ligt er nu al in vanaf november en heb er nog steeds geen problemen mee gehad.
Je moet het er om de 3 á 4 maanden uithalen anders wordt het in de stal ook veel te hoog.

Ik heb bij mijn stalgeld in 5 balen per maand en als ik een losse baal wil dan betaal ik daar 5 euro voor.

Mij bevalt het heel erg en omdat me paardje nu geen stro meer eet is ie nog afgevallen ook Haha! Clown haha

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:43

@ freke: ik mest maar 1 x per dag uit en me stal blijft helemaal netjes hor Lachen en ik heb echt geen hele grote stal ofzo...
Ik denk dat het ook heel erg per paard scheelt want een aantal mensen bij mij op stal zijn weer terug gegaan naar stro omdat hun stal echt super vies was en bijna om de paar dagen een nieuwe baal erin moesten gooien.
Dus heb je een vies paard neem dan geen vlas Knipoog
En even over zaagsel... ik vind dat vaak zo vreselijk gaan stinken heb jij daar geen last van?

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:57

nickjuh schreef:
@ freke: ik mest maar 1 x per dag uit en me stal blijft helemaal netjes hor Lachen en ik heb echt geen hele grote stal ofzo...
Ik denk dat het ook heel erg per paard scheelt want een aantal mensen bij mij op stal zijn weer terug gegaan naar stro omdat hun stal echt super vies was en bijna om de paar dagen een nieuwe baal erin moesten gooien.
Dus heb je een vies paard neem dan geen vlas Knipoog
En even over zaagsel... ik vind dat vaak zo vreselijk gaan stinken heb jij daar geen last van?

Nee zaagsel gaat bij mijn paard niet stinken. Het is idd wel zo dat het per paard verschilt. Wij hadden meestal ongeveer 15 paarden op stal. Bij een enkele bleef het idd wel veel langer schoon. maar bij heel veel paarden ook heel snel vies. En we deden nog wel twee keer per dag uitmesten. Mja stro blijft er gewoon het mooiste uitzien. Zaagsel is idd ook niet ideaal

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:58

Wij gebruiken op stal ook vlas. Ik ben er heel erg over te spreken, ondanks dat ik een supervies paard heb op stal!!!
Elke dag haal ik idd de drollen eruit (voor zover die te vinden zijn want ze maait het door de hele stal), en een enkele keer een natte plek. Daarna idd weer het schone van de randen naar binnen vegen en klaar. 1 Keer in de week krijgt ze er een half pak bij. En zo ga ik door totdat het te hoog wordt, dan gaat alles er in 1 keer uit, en weer nieuw spul erin... Maar dat heb ik deze winter nog niet eens hoeven te doen!!!
Maar haar stal blijft hardstikke droog, en schoon als je elke dag netjes de drollen eruit vist. Mijn paard staat dan ook niet de hele dag op stal, dat scheelt misschien ook. Uiteindelijk gaat het er wat minder mooi uitzien (bruine kleur, lijkt vies, is het niet), maar wat maakt het uit?! Het paard ligt droog, heeft geen last van mok, het isoleert supergoed en is dus ook lekker warm! Nou, ik hoef nix anders meer hoor!!! Pling

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 23:26

hoi allemaal emara staat nou ook bijna een week op vlas,het bevalt me super,de stal blijft mooi schoon.terwijl dat ze een smeerkees is met het stro waar ze toen opstond...voor emara merk ik ene wonder vna verschil en scheelt echt veel voor de luchtwegen...gr emaartje

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:14

Freke schreef:
Ik heb op een stal gewerkt waar we van stro zijn overgegaan naar vlas omdat dit minder werk zal zijn. Ik vond het erg lelijk staan en zag er meteen heel vies uit. Je moet echt minstens twee keer per dag de stal uitmesten wil je het een beetje schoon houden. Het is ook erg irritand om uittemesten en je moet er wel minstens elke week nieuwe pakken erbij doen. Wat dan weer erg duur word.

mijn vriendin daar pony's staan op vlas en die staan keihoog en het ziet er niet uit vind ik! als je het niet vaag schoonmaakt lijkt het net een mesthoop Koe ...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:54

LauEef schreef:
Freke schreef:
Ik heb op een stal gewerkt waar we van stro zijn overgegaan naar vlas omdat dit minder werk zal zijn. Ik vond het erg lelijk staan en zag er meteen heel vies uit. Je moet echt minstens twee keer per dag de stal uitmesten wil je het een beetje schoon houden. Het is ook erg irritand om uittemesten en je moet er wel minstens elke week nieuwe pakken erbij doen. Wat dan weer erg duur word.

mijn vriendin daar pony's staan op vlas en die staan keihoog en het ziet er niet uit vind ik! als je het niet vaag schoonmaakt lijkt het net een mesthoop Koe ...

ow nee vind ik niet zal bij ieder paard wel verschillend zijn,en hoe je het bijhoudt natuurlijk.... Knipoog