Met paard naar het strand... Ijmuiden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Met paard naar het strand... Ijmuiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 09:22

Iemand enig idee waar ik in IJmuiden met mijn paard het best het strand op kan komen. Mijn stalgenoot raadde "het zuidelijke strand in Ijmuiden" aan omdat je daar niet met de trailer hoeft te draaien, omdat het in een soort cirkel loopt.

Weet iemand waar ik het over heb en hoe ik er kom?

Overigens sta ik ook open voor tips om ergens anders naar het strand te gaan :-]

Sjonniej

Re: Met paard naar het strand... Ijmuiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:15

Ik weet niet hoeveel je er voor over hebt Lachen
Maar hier in Hoek van Holland kan je met de trailer zelfs een slangevolte op het parkeerterrein rijden, zo groot.
Op het strand heb je geen dammen, je hebt een breed strand met zowel zwaar zand als een heel groot stuk hard zand. In de duinen zijn ook genoeg paden om je voor lange tijd zoet te houden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:22

Ik kom regelmatig op het strand van IJmuiden.

Er is inderdaad een grote parkeerplaats, in het weekend wel betaald parkeren zeker met mooi weer.

Ik weet niet hoe je naar Ijmuiden komt. Door de polder of over de A9?

Iig borden IJmuiden volgen. Je rijdt langs het kanaal. Dan krijg je een bord strand rechtsaf. Je rijdt nog steeds langs het kanaal. Als maar rechtdoor. Je rijdt dan het industrie gebied in. Weg blijven volgen (rotondes ook rechtdoor) Er staan borden IJmuiden aan zee.
De weg gaat aan het einde omhoog je ziet al duinen en dan beneden is de parkeerplaats.

Vanaf de parkeerplaats is het max. 5 min stappen. Je ziet een doorgang met betonplaten en tussen de strandpaviljoens ga je het strand op.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:34

Manic jij bedoelt het strand bij IJmuiderslag. Daar kan je i.d.d. gewoon een rondje rijden en het is nu nog gratis parkeren.

als je vanaf de A9 komt hou je ijmuiden aan je rijd langs het kanaal, bij de stoplichten bij de pont ga je linksaf ri driehuis, aan het eind van die weg ga je rechts (je rijd nu de zeeweg op deze weg gaat over in de heerenduinweg ) deze weg rijd je helemaal uit je komt vanzelf uit bij het strand van IJmuiderslag je kan hier aan de zijkant je trailer kwijt op de parkeervakken.

GvT Jij bedoelt de parkeerplaats bij de pier, ik dacht dat het daar niet toegestaan was om met paarden het strand op te gaan? Ik kan me vergissen hoor, in ieder geval niet met honden, daarom gaan wij daar nooit heen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 12:32

Ja Delphi, dat is het inderdaad!

Ik had op de kaart al een beetje gevonden wat hij bedoelde. Maar langs de kant parkeren? Dat is volgens mij niet echt makkelijk in en uitladen, of valt dat mee?

Ik moet er nog even over nadenken, want ik ben natuurlijk dan wel helemaal in mijn eentje. Over het rijden en inladen maak ik me niet oveel zorgen, want daar is hij niet zo moeilijk in... maar ik vraag me af hoe die zich op het strand gaat gedragen...

Zal wel weer mee vallen. Valt namelijk altijd mee :-]

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:00

Ik ga altijd naar wijk aan zee.
Grote parkeerplaats pal aan het strand. Ideaal!!
Parkeerplaats ligt vlakvoor heliomare.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:04

Ik ben daar nog nooit met een paard het strand op geweest maar kom er wel 's zomers, m'n ouders wonen daar in de buurt. Het lijkt me in ieder geval wel een fijn strand om te rijden, heel erg breed! Je heb er enorm de ruimte.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:32

Wijk aan Zee bedoel je?
Dat is echt een geweldig strand!

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:10

Als je ergens anders heen wilt: Castricum aan zee! Ook heel goed te doen vanuit Amsterdam. Grote parkeerplaats; wel in het weekend betalen (€2,50). Door de week nu gratis.