Wat een prijzen!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat een prijzen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:12

Mijn vriendin zoekt een leuk pony of paard.

Zer is op zoek naar een stevige pony of e pony of paard. Liefst een paardje wat ingereden is en de basis dingen kent en ook verkeersmak is. Hoeft geen papier te hebben en leeftijd kleur ras enz maakt niet uit.

Dus ik dacht daar lopen er heel veel van rond. In een goedkope prijsklasse. Dat valt dan echt vies tegen.

Zit ik op marktplaats te kijken. Staat er een 4 jarige ruin op 4 weken onder het zadel geen papieren en vragen ze 5000 euro voor. Is dat normaal voor de tijd van het jaar? Lijkt me dus echt veelste veel geld.

Voor wat voor bedrag zal mijn vriendin wel een leuk paardje heb?

Zat zelf te denken aan rond de 1000 euro.

JudithC

Re: Wat een prijzen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:16

Ik weet wel een hele leuke e-pony maar die is wel een heethoofd en niet heel makkelijk te rijden. Wel een hele mooie pony. Ze was dacht ik rond de €1500,-/€1750,-.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:19

Roxje schreef:
Ik weet wel een hele leuke e-pony maar die is wel een heethoofd en niet heel makkelijk te rijden. Wel een hele mooie pony. Ze was dacht ik rond de €1500,-/€1750,-.

Een heethoofd is niks voor haar. Ze wil echt een paardje die koel in het koppie is. En gewoon de basis dingen kent. En die ook braaf buiten is.

Toch bedankt voor je aanbod.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:26

1000 euro heb je nietveel voor hoor.. 1500 komt al iets meer in de richting.

heb eventueel een fjord te koop, pb maar als je intresse hebt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:28

Een haflinger is dan de uitkomst Knipoog

Een leuke haflinger heb je wel tussen de 1000 en 2000 euro en heb je ook nog papieren. Lekker rustige paardjes en kunnen ook nog leuk lopen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:31

Denk dat je dan al snel bij een fjord oid uitkomt, met haar wensen. Die staan vaak voor 1000/1200 euro op marktplaats. Even in de gaten houden dus...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:32

tamaraatjuh schreef:
Denk dat je dan al snel bij een fjord oid uitkomt, met haar wensen. Die staan vaak voor 1000/1200 euro op marktplaats. Even in de gaten houden dus...

Ja naar zoiets is ze op zoek. Is echt puur voor de reactie beetje in de bak hobbelen en lekker naar buiten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:56

Nou dan staan er toch zat:

5 jarige haflingerruin:
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 3D%26pv%3D

7 jarige haflingermerrie:

8 jarige haflingermerrie:

10 jarige haflingermerrie:
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 0%26js%3D1

7 jarige haflingermerrie:
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... 0%26js%3D1

14 jarige haflingerruin:

10 jarige haflingermerrie:

En er staan nog veel meer!
Prijzen van deze varieren van 900 t/m 1250

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:01

Zo ver was ik nog niet. Heb eerst bij de paarden gekeken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:06

zie onderschrift 1500 incl zadel hoofdstel Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:09

nickyu schreef:
zie onderschrift 1500 incl zadel hoofdstel Haha!

Dat klinkt heel goed. Zal het haar laten zien.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:13

Sportpaarden heb je niet voor dat geld, maar een gezond recreatiebeestje voor ongeveer 1500 euro moet wel te vinden zijn hoor Ja

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 22:19

gomir schreef:
Sportpaarden heb je niet voor dat geld, maar een gezond recreatiebeestje voor ongeveer 1500 euro moet wel te vinden zijn hoor Ja

Ze zoekt ook echt een recreatie paardje. Ze wil een paardje waar ze lekker mee kan tutten. En in de bak kan rijden maar ook naar het bos en strand. Ze heeft helemaal geen wedstrijdambities. Echt puur recreatie.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:37

felicity schreef:
gomir schreef:

Ze zoekt ook echt een recreatie paardje. Ze wil een paardje waar ze lekker mee kan tutten. En in de bak kan rijden maar ook naar het bos en strand. Ze heeft helemaal geen wedstrijdambities. Echt puur recreatie.

Ik zou dan echt voor een haflinger gaan Ja
Niet omdat ik ze zelf heb, maar ik zelf precies dezelfde ambities ervoor heb en nu super blij met haflingers ben. Ik heb een recreatie E-pony gehad en een KWPNer voor wedstrijden, maar beiden vielen niet echt goed. Ik wou wat meer ja naar je gericht. Haflingers zijn echt anders als een E pony.. hebben meer karakter (vind ik)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:12

Ik wilde eerst ook een Haflinger voor recreatie maar dat is me door een aantal mensen echt heel erg afgeraden: ze zouden erg dominant en sterk zijn, niet goed luisteren etc. etc. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet meteen voor het hele ras te gelden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:06

Fitch schreef:
Ik wilde eerst ook een Haflinger voor recreatie maar dat is me door een aantal mensen echt heel erg afgeraden: ze zouden erg dominant en sterk zijn, niet goed luisteren etc. etc. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet meteen voor het hele ras te gelden.

Ik heb nu diverse haflingers. Stuk voor stuk zijn ze niet dominant, wel soms eigenwijs, maar niet gemeen, niet gauw gek in de kop. En ze luisteren wel goed... het zijn hard werkers.

Vaak word er zo'n beeld gemaakt van de haflingers door mensen die op de wat "slankere" rassen rijden.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:40

Fitch schreef:

Een haflinger hoeft zo niet te zijn maar kan het wel heel makkelijk worden. Het zijn over het algemeen behoorlijk eigenwijze paardjes waarbij je toch wel wat sterker in je schoenen moet staan. Goede opvoeding is echt heel belangrijk. (bij alle paarden natuurlijk) Ik heb zelf ook een haflinger. Een schat van een beest, behoorlijk eigenwijs maar wil wel keihard voor je werken en gaat voor je door het vuur. Maar absoluut niet geschikt voor kinderen of onervaren/onzekere mensen. Dat heeft ze echt direkt in de gaten. En daar maakt ze gebruik van }>

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:47

als ik een paard zou kopen zou ik dezelfde voorkeuren hebben als je vriendin, alleen een paardje dat een slag groter is, zo 1.65. Begin maar te zoeken hoor, is heel moeilijk om een bomproof knuffelpaard te vinden dat er ook nog enigszins uitziet (papieren vind ik onbelangrijk, een correcte bouw en een fijne uitstraling wel heel belangrijk).

veel succes iig!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:28

Ik heb er zo een op stal staan, Haha! ze is helaas niet te koop! Ze is merkloos Tong uitsteken , jong, 1,65 m, leuk om te zien, heel werkwillig, met een superkarakter. Het lijkt wel een contactadvertentie Clown ..Heb haar voor 2.700 euri gekocht, ook via Marktplaats...dus ze zijn er wel... Gewoon volhouden! Ik ben ook eerst het halve land doorgecrosst om 3 andere te zien...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:59

5000 vind ik echt niet normaal.....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 10:12

Het6 lijkt wel of de paarden die papieren hebben. 2000 euro kosten en zodra ze wat kunnen gaat de prijs omhoog.