Ik ben al een tijdje aan het zien voor een nieuw springzadel, ben ook al naar verschillende ruitershops geweest en de zadels die me opvielen waren de Euroriding Luxor en de Stübben Siegfried. De prijs maakt niet uit als het maar een goed zadel is. In de winkels zeggen ze natuurlijk van het duurste dat dat het beste is maar wat vinden jullie een goed springzadel? Wel met een foto en een prijs erbij!!
Ik heb zelf een Pessoa, ding is al zo'n 8 jaar oud, maar toch nog wel heel goed. Ik heb hem 2ehands gekocht, nadat ik op een stageadres heel veel met een nieuwe Pessoa had gereden, ik vind het echt geweldige zadels! Het zijn wel allemaal close-contact zadels, en daar houd niet iedereen van, moet je maar net mee overweg kunnen. Ik switch net zo makkelijk tussen deze en een dressuurzadel, en iedereen die op mijn zadel heeft gezeten vond het een hartstikke fijn ding (tot de uber-dressuurprikkers aan toe )
Dit is één van de modellen, er zijn er véél meer. Ik heb zelf nog een model waar 'Nelson' in goudkleurige letters op staat gedrukt (inmiddels haast weggesleten)
ik heb een stubben lancelot, is een stubben siegfried maar dan met een ander soort leer ( is wat zachter voor mijn arme billetjes hihi) En ik ben er SUPER TEVREDEN over !!!
Ik heb zelf een Ainsley, zit super, maar ligt niet ideaal op brede paarden (heb zelf allemaal bloedkikkers dus dan ligt het prima)
Vind de pessoa's zelf erg fijn en rij nu op stal meestal met een stubben, vind ik ook een wereldzadel(ben er niet af te krijgen met die oude stubben ). Springzadel van BR zit ook fijn en is ook van goede kwaliteit. (Platte uitvoering vind ik fijner dan de halfdiepe zit)
Ik heb geen foto's maar ik heb een hulsebos spring zadel. Voor mijn pony gemaakt maar ligt ook super op mijn paard en zit erg fijn. Het enige "nadeel" is dat er zeer moeilijk buikflappen te koop zijn voor dit zadel. Het heeft lange stoten, maar door dit singel systeem ligt het wel super. Ik heb mijn buikflap op maat laten maken
Ook heb ik nog een Kentaur springzadel waar ik erg tevreden over ben. Ik weet niet meer welk type het is.
Ik ben een stübben fan! Zijn oerdegelijk en comfortabel. Ik rij zelf met een Siegfried K2.
Pessoa's zijn ook heel fijn om mee te rijden, maar een stuk minder degelijk. dit is overigens niet zo'n mooi model...
Maar als je echt het neusje van de zalm wilt, moet je een Butet aanschaffen. Super comfortabel, maar ook super prijzig je hebt ze ook inheel veel andere modellen
Ik heb een prestige model paris.. Echt een superfijn zadeltje. Ik hou helemaal niet van stubben, vind dat vreselijke zadels. Maar goed ieder zijn eigen mening.
Prestige wordt tegenwoordig ook veel gebruikt door crossruiters..
Ik heb pas een Barnsby springzadel van een bokker overgekocht, geen idee welk type, dat ben ik nog steeds aan het uitzoeken . Oud(er) zadel, maar kwalitatief erg goed.
Ik heb een Stubben Siegfried van 20+ jaar oud. Hij is niet meer moeders mooiste, maar technisch is 'ie nog perfect (boom etc.), zegt dat genoeg over de kwaliteit?
ik heb net mn springzadel verkocht wegens voorlopig overgang op dressuur en omdat mn paard er uit gegroeit was. Een br joslansink special, ik heb nog nooit op zo'n fijn zadel gezeten! als ik weer een springzadel ga aanschaffen neem ik zeker weten dat zadel.
dit was de mijne in het echt glom die wel hoor maar had de flits uitgedaan anders weerkaatste die op het zadel. Echt een aanrader dit zadel!