hoi allemaal!!
ik ben opzoek naar mijn vorige pony Youri!
youri is een welsh mountain ruin van inmiddels ongeveer 12 jaar oud.
hij heeft papieren, maar ik weet zijn afstamming niet meer helaas!!!
ik had hem toen hij 1 tot bijna 3 was.
het was een prachtige pony, we zouden er eerst mee naar een hengstenkeuring, maar omdat hij een ongelijk hoefje had heb ik daar toen van afgezien, we hebben het gecorrigeerd met speciale bekapping, maar het zou wel erfelijk kunnen zijn, en ik wou het niet op mijn geweten hebben dat er dan veulens geboren konden worden die dan misschien naar de slacht zouden moeten..
youri is bruin, met een brede bles en drie witte voetjes (als ik het goed heb, ik weet het bijna zeker).
ik heb er toendertijd veel kopers voor gehad maar wou hem voor geen goud kwijt. toen hij haast drie was vond ik het toch zielig dat ik hem maar in het land zou laten staan, terwijl het een echte sport pony was die graag aandacht kreeg en showde..
ik heb hem toen dus verkocht.
via via is hij bij mensen in niieuwleusen terecht gekomen, waar hij netjes als een groot paard op stal stond, geschoren, zijn mooie lange manen op handbreedte getrokken, dekentje op.
ze hadden drie dochtertjes die er op reden.
ging heel erg goed, en ze waren heel blij met youri.
dat is allemaal alleen wel een hele tijd geleden.
ik kom zelf nooit in die omgeving, maar iemand die ik ken wel, en ze ziet Youri nooit meer staan.
ik maak me er dus een beetje zorgen over, en ik zou sowiezo heel erg graag willen weten hoe het met Youri gaat, en ik hoop hem nog eens te zien, op foto's of in het echt...
wie weet er iets van hem????
alle info is welkom!!!
ben benieuwd!!
groetjes loveblacky:-)