santos schreef:Mijn ruin is ook een plakker. Hij is door het dolle als het andere paard weg is. Helaas heb ik hem al 2 jaar en is er weinig veranderd. Hij moet op stal als de ander vertrekt anders breekt ie uit. en de boven deur moet dicht om zich zelf te beschermen. Hij is nu bijna niet meer nat als het andere paard terug komt , tewijl hij in het begin nog natter was als het paard dat gewerkt had. Maar verder......
Ik heb een Paarde geit, die is alleen nog dominanter als het paard en zij zet het paard in de hoek van zijn stal en neemt zelf de overige ruimte. Ook geen optie dus.
succes, misschien gaat het met die van jou beter!!!
Waar jij je paardje hebt staan heeft hij dus ook maar 1 maatje? Ik zou hem natuurlijk kunnen verplaatsen naar een grote pensionstal,zodat hij eigenlijk nooit meer alleen is,maar dit zou alleen in het uiterste geval zijn.Het bevalt me waar ik nu de pony heb staan heel goed.
Gisteren leek het wat beter te gaan trouwens.
Terwijl ik bezig was met hem te poetsen voor het rijden,werd het paard op de wei gezet.
Die pony was wel drukker op stal en steeds hinneken maar was te doen.Gewoon mee genomen naar buiten en maar hinneken
Na een goed uur terug gekomen pony verzorgd en op stal achter gelaten met de bovendeur dicht.In het begin heeft hij nog erg staan trappelen en draaien en natuurlijk gillen,maar werd wel wat rustiger.Ik ben toen naar huis gegaan en maar afwachten hoe hij zich zou houden.
Heb de mensen gebeld omdat ik wel wilden weten hoelang hij het vol heeft gehouden.Dit is ± 1 uurtje geweest en werd toen rustig.
Misschien gaat het dus toch wel goed komen.Dat hij niet alleen op de wei kan is niet zo erg,maar alleen op stal moet hij toch echt leren .