Ik moet de strijd aan met de verzekering (AMEV HIPPO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:17

sluit me bij Puck aan, heb je gister ofzo al een pb gestuurd dat er nog mogelijkheden zijn, ga hier verder niet over uitwijden.
Heb sterk de indruk dat je dat niet wilt, terwijl Puck en ik daar hele goede resultaten mee hebben.
Mijn oude pony (nu bijna 27 jaar) loopt ook weer gewoon mee in de lessen na de behandeling, heeft ook longproblemen waar de da geen raad mee weet, dus pak die telefoon en waag nog eens een gokje
succes

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:20

Corine schreef:
En nogmaals Puck, jij weet gewoon niets.



Waar slaat dit op?? Als je geen hulp wilt waarom plaats je dit bericht dan hier? Puck gaat je heus geen valse hoop geven hoor, dus neem dingen aan van iemand voordat je zulke grote beslissingen neemt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:21

Ik ben het met Puck eens, waarom probeer je het niet op een andere manier? Pas als je alles hebt geprobeerd en je weet zeker dat je paard pijn heeft en niet verder wil, kan je die beslissing altijd nog maken. Je zegt zelf dat ze naast je staat ze springen, dan heeft ze toch nog zin het leven!

Als je andere manieren wilt proberen (geloof me, dierenartsen weten echt niet alles) dan weet ik (net als Puck) ook nog wel wat namen. Sommige zijn zelf dierenarts en werken alleen nog met homeopathische medicijnen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Ik zou me er niet zomaar bij neer leggen, je hebt niet eens duidelijkheid van wat ze precies heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:22

Hoi Corinne, er zit iets in, in wat Puck zegt, maar ik ga het iets anders zeggen. Naar jou overigens geen verwijt hoor. Mijn verwijt gaat meer uit naar de reguliere medische wetenschap die alweer eens een keer faalt. Ik begrijp overigens hieruit dat dingen als "klinische hoefkatrol' niet uitgekeerd worden bij de verzekering. Misschien moet je nu eens proberen om het paard op een andere manier te helpen, via de niet-reguliere geneeskunde. Overigens is het wel belangrijk dat je altijd weer een veearts zoekt die WEL de veterinaire opleiding heeft gedaan maar die op andere manieren helpt. DAt kan via homeopathie, maar ik denk dat in jouw geval vooral geholpen zou kunnen worden met manuele therapie of accupunctuur. En daar zijn goede adressen voor, ik weet er ook een. Rodinde Hoogenraad uit Beers (ligt vlakboven Nijmegen) ziet alles aan een paard. En zij kan je misschien wel helpen. Zij staat hoog aangeschreven, mensen komen met hun paarden uit alle hoeken van het land, maar ook uit Duitsland. Misschien een optie? Want is een vervroegd pensioen voor een jong en werkwillig paard wel een optie?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 10:31

Een vervroegd pensioen voor haar is wellicht geen optie.
Ze is ook inderdaad nog zo levendig.
Als ik haar meeneem op vakantie dan gelooft niemand dat ze al bijna 14 is. Ze denken eerder dat ze 7 of zo is.
En ik heb naast al die klote dingen, ook hele leuke dingen met haar meegemaakt en ik zie haar liever niet lijden.
Wat dat aan gaat is het een gekke hoor, want bij de dierenarts vind ze het helemaal niet eng, en altijd met die oortjes erop.
Gisteren ook weer, ik stond haar te poetsen, en dan is ze helemaal enthousiast en heel kroelerig.
En misschien moet ik het alternatieve circuit wel in...maar ik zou niet weten naar wie. Laarakker misschien? Ben je daar voor verzekerd als je uitgebreid verzekerd ben?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:37

Ga in godsnaam naar Rodinde en niet naar Laarakker. Rodinde boekt veel betere resultaten en allebei zijn ze bepaald niet goedkoop... Haha!

Je kunt er ook voor kiezen om je paard eens door een osteopaat na te laten kijken, die kan alleen niets aan de bloedneuzen doen, wel onderzoeken of de kreupelheid niet ergens anders uit het lichaam komt.

Een klassiek homeopatische dierenarts kan waarschijnlijk wel wat aan de bloedneuzen doen, dit sluit ik echt niet uit!

Laat de reguliere geneeskunde maar even voor wat hij is en schakel Rodinde eerst maar eens in, zij is in de eerste plaats dierenarts en doet aan manuele therapie (kraken) en accupunctuur. Proberen hoor!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:39

Ik geloof dat Laarakker ook een officiele opleiding heeft gedaan. MAar hij werkt op een homeopatische manier, en hij is ook fysiotherapeut. Ik geloof dat hij ook accupuntuur kan. Ik heb zijn telefoonnr. 0255-523747.
Als je navraag doet hier op bokt zijn er zowel mensen die positief al negatief over hem zijn. Ook over Rodinde hoogenraad kun je hier informeren. hoewel ze naar mensen soms bot en stug over kan komen, is ze wel goed voor de paarden. Mensen zijn over het algemeen tevreden over haar. Haar telefoonnr is: 024-344 71 38 of 06-54 31 28 22. Je zou het probleem eens bij hen voor kunnen leggen en evt. contact laten opnemen bij de huidige behandelend veeartsen om te vragen naar de foto's. Die veeartsen kunnen beter uitleggen wat ze al hebben toegepast dan jijzelf.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:42

Ik heb zelf ervaring met Rodinde en zij is inderdaad ook erg goed. Ik ken ook mensen die ontzettend positieve ervaringen hebben met Laarakker. Verder ken ik nog een goede dierenarts die alleen met homeopathie werkt, je kan een ostheopate laten komen (die zoekt de problemen juist van binnen, bij de organen waar vaak problemen zijn), bioscannen, chiropractie, fysiotherapie voor paarden etc etc. Voor allemaal heb ik namen. Lachen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:46

Over artsen en therapeuten in het alternatieve circuit hoor je altijd zowel positieve als negatieve berichten. Het gaat erom dat je zelf vertrouwen hebt in zo iemand. En dat je resultaat boekt natuurlijk.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 10:46

Ik ga de alternatieve weg toch eens proberen dan.
Vanmiddag/vanavond komt de DA weer, zal eerst afwachten wat hij nu wil.

Heb in ieder geval van velen al tel nr's gehad.
Bedankt in ieder geval, ik laat jullie nog wel weten hoe het afloopt allemaal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:54

Veel succes ermee in ieder geval. Het zou mooi zijn als je je paard weer gewoon aan het lopen kon krijgen. Scheelt een hoop kopzorg.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 10:56

Succes Corine!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:02

Heb zelf hele goede resultaten gehad met homeopatische middelen etc. Dus heel veel succes

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:04

Hoi Corine

Het is een kl*te beslissing. Meursing kwam vanmiddag toch ook weer? Sterkte ermee. Ik vind wel dat sommige mensen hier erg makkelijk kunnen oordelen over hoe jij met Gabi om gaat, terwijl ze dat nog nooit gezien hebben. Maar goed, wellicht met een homeopaat kun je nog wat, al zal Bert het je zeer sterk afraden, vermoed ik. Daar moet je je maar nix van aantrekken. Alleen moet je die Vlielander, die Duvel behandeld heeft niet vragen, want ik vertrouw hem voor geen meter en Duvel heeft niet voor niets nu zo'n last van z'n rug. Ik ben trouwens wel van mening, dat als ze echt lijdt, je blij mag zijn dat je de beslissing bij een paard mag nemen om haar in te laten slapen, ze hoeft dan tenminste niet onnodig te veel pijn te hebben.
Suc6 vanmiddag en ik zie je vrijdag of zaterdag wel weer.

Groetjes, Marije.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:07

Ik heb zelf goede ervaringen bij Emmeloord en ook bij Rodinde...

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 11:08

Meursing belde net nog. Het wordt pas vanavond.
Lekker is dat, hoe kan hij nu zien of ze goed loopt in het donker?
Maar ja, dat zei hij zelf ook al.

Hij moet ook nog vijf paarden enten en naar een paard kijken wat al drie dagen ondertemperatuur heeft (Don)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:11

Marije, als een paard lijdt en er is niks aan te doen is het ook het mooiste wat je trouwe viervoeter kunt doen de beslissing nemen om hem uit zijn lijden te verlossen. Zoals Corine haar paard beschrijft (in pb's) denk ik niet dat het al zo ver is. Er kunnen zoveel oorzaken zijn en het is heel verheldrend om eens iemand met een andere kijk op de zaken daar naar te laten kijken. Als je er echt niet uit komt en het helpt allemaal niks, dan kun je iig recht in de spiegel kijken en weten dat je er alles aan hebt gedaan. En dan is het allemaal nog net zo verdrietig. Ik heb zelf al een paar keer voor de keus gestaan en als je hem nu ziet. Mensen vinden het een engerd, omdat ie zo bijdehand en wakker is, en dat is mijn punt. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, bewandel die wegen dan ook!
Laatst bijgewerkt door PUCK op 16-01-02 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:11

Meursing?
Uit Soest?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 11:16

Marije weet hier als geen ander vanaf.
Ze heeft zelf afgelopen zomer haar paard in moeten laten slapen, omdat het echt niet meer ging.
Ik vind het echt tof van haar dat ze me steunt en begrijpt.

En Puck heeft wellicht gelijk. Gabi ziet er wat dat aan gaat wel super gezond uit. Ze heeft appeltjes en een superstralende vacht.
Dus misschien is het wel heel makkelijk te verhelpen.

En is het gewoon rot als mensen om je heen (Bert) erg negatief doen over alternatieve geneeswijzen etc. Je bent al zo labiel als wat, in zo'n situatie en op een gegeven moment weet je zelf niet meer wat je nu eigenlijk wil

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 11:16

O ja, het is trouwens Meursing uit Hazerswoude/Benthuizen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:22

Tuurlijk ben je beinvloedbaar als je in zo'n situatie zit. De meeste mensen denken dat alternatieve geneeswijze zweverig is, maar het is de oudste geneeskunde die er bestaat! Daarom moet je voor jezelf de zaken op een rijtje zetten en bedenken wat JIJ wilt, en die Bert, hij klinkt niet echt als een betrokken stalhouder, wat heel jammer is!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 11:45

Hoeveel Meursings zijn er wel geen dierenarts zeg! Bij ons komt ook een meursing (job meursing en nog een andere meursing) Daar hoor je positieve EN (misschien nog wel meer) negatieve verhalen over.
SUcces!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 12:08

Job Meursing is de zoon van Geert Meursing (en die behandelt mijn paard). Job Meursing was er ook bij met de bronchoscopie (toen zat hij helemaal onder het bloed van Gaab) en ook bij het kreupelheidsonderzoek.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 12:16

Ik ben zo een met negatieve ervaringen met Meursing, vader en zoon. Vader heeft een zwaar drank verleden en zoon lief neemt hygiene niet zo nauw. Een vriendin van mij heeft net een tuchzaak gewonnen, dankzijn vader en zoon lief was haar pony dood. Ze hebben een berisping gekregen. Ik heb van meerdere paarden gezien dat hun behandeling en diagnose stellen niet zo goed zijn. Er zijn wel degelijk ook goede dingen die de twee doen, maar ik zal ze nooit aan mijn paard willen hebben. Voor kreupelheden ga ik naar Bodegraven, zijn ze veel beter ervaren met beenproblemen. Voor koliek of iets anders accuut bel ik dierenpraktijk in Zoetermeer, anders ga ik dus naar Bodegraven.

Maar ja, je hebt over elke veearts goede en slechte verhalen en jij moet je er goed bij voelen.

En de alternatieve is misschien wel een oplossing voor je.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:07

Dan nu ook maar even een positief verhaal over Meursing: Bij ons op stal staat een paard, bij wie nu vier jaar geleden hoefkanker werd geconstateerd in Utrecht. Daar is hij geloof ik drie of vier keer geopereerd, waarna ze het niet meer zagen zitten. Bert, inderdaad diezelfde stalhouder, wilde een second opinion, want hij vond het raar dat ze eerst heel ebthousiast gaan opereren en dan ineens opgeven. Meursing heeft het paard zo'n drie maanden behandeld, maar het paard leeft nog en staat weer helemaal kerngezond op zijn hoeven