Rontgelogische beoordeling.. + bij Knie(oc/d)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Rontgelogische beoordeling.. + bij Knie(oc/d)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:40

Hallo,
Ik ben laatst bij een paard wezen kijken en dit paard beviel mij op veel punten. Nu kreeg ik vandaag de rontgelogische beoordeling toegestuurd en nu blijkt dat dit paard een + heeft bij knie(oc/d). Omdat ik niet veel verstand heb van deze onderzoeken, en hij verder allemaal 1 en 2en heeft, zou ik graag willen weten wat dit is en hoe schadelijk dit is. Er staat nog onder bij opmerkingen: RA Knie Oc van de laterale rolkam + onregelmatige sulcus.
Het onderzoek is een halfjaar geleden gedaan en ik zou graag meer hierover willen weten.
Mocht dit paard namelijk hierdoor echt ongeschikt zijn(of kunnen worden) voor de springsport, dan gaat de koop sowieso niet door.
Alvast bedankt!

marije1987

Re: Rontgelogische beoordeling.. + bij Knie(oc/d)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:50

Niemand die dit weet/ meegemaakt heeft? Ik hoorde vandaag van mijn dierenarts dat het wel risicovol is, dus de koop gaat helaas niet door. Maar ik wil er wel graag meer over weten! Dus kom maar op.. Knipoog

SharirBobby

Re: Rontgelogische beoordeling.. + bij Knie(oc/d)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:57

mijn paard had dit ook, oc in z'n knie. volgens de arts kon het bij hem geen kwaad. oc is een deukje in het bot, ocd is een botsplinter. een botsplinter kan nog weleens gaan zwerven en ellende aanrichten, een deukje in het bot kan niet aan de wandel gaan. het is natuurlijk wel een zwakkere plek in het bot.
dit is wat mij verteld is. verzekering doet hier trouwens ook niet moeilijk over.