académie du spectacle équestre

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

académie du spectacle équestre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 20:35

wat vinden jullie daar nu van? het is een academie in versailles, waar de studenten zowel aan dressuur doen als aan dans, schermen en kunst.

Biepje

Re: académie du spectacle équestre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:12

niemand? mij lijkt het anders wel een erg speciale school. als je de foto's ervan bekijkt met die (vind ik toch) vreemdgekleurde lusitano-hengsten, het grappige uniform en die zadels. maar als je kunstig bent aangelegd lijkt het me super!

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:26

ik heb er echt nog nooit van gehoord Biepje dus kan niet oordelen...

heb je geen site ofzo?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:01

Je kunt niet verwachten dat je bericht binnen twee uur tig reacties heeft. Knipoog

Anyway, als je even zoekt met Google vind je misschien wel wat info. Ik heb er iig nog nooit van gehoord, maar het klinkt als een veelzijdige opleiding.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:34

een tijd geleden heeft er een heel artikel in Bit gestaan hierover (met ook een hele mooie foto op de cover), er was toen een prijsvraag en de hoofdprijs was een weekend naar Parijs en een bezoek aan deze Academie, ik was destijds de gelukkige winnaar. Ik vond het niveau ver beneden wat ik had verwacht en de show duurde erg kort (en door allerlei vervelende omstandigheden was er geen vertaler, dus het commentaar was alleen in het Frans, waardoor ik moest luisteren en vertalen voor degene die met me mee was) de paarden zijn heel apart van kleur en de accommodatie is imponerend. Het idee achter de academie vind ik erg goed, maar het heeft nog tijd nodig om te ontwikkelen.
(deze foto heb ik gemaakt tijdens mijn bezoek)
Afbeelding

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 14:51

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:04

Ziet er allemaal leuk uit maar frans is niet mijn sterkste kant. Erg jammer dat ze geen engelstalige site gemaakt hebben.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:52

Haha! plaatjes kijken vind ik al genoeg. Een prachtig gebouw zeg Wow! maar als je in iets heel goed wil zijn moet ik denk ik er veel tijd in steken. Als je dan EN schermen, EN hogere rijschool EN met kunst bezig bent. pfoe dan zullen het wel allemaal supertalentjes zijn die studenten.

Het ziet er ook echt uit als een strenge school met allemaal van die studenten die er helemaal voor gaan en overal de beste in willen zijn.

Lijkt me niet een opleiding waar je met je medestudenten ''s avonds nog een borreltje drinkt. En een dagje uitslapen lijkt me ook niet regelmatig voor te komen.
Sorry ik geniet wel gewoon van een buitenritje op mijn recreatiepaardje ok Vork

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:20

Gaaf!! Tong uitsteken

Ik had het stuk in de Bit ook zien staan en het ziet er geweldig uit. Lijkt me ook wel super als je daarheen kunt maar ik vraag me af wat ik met een diploma van deze academie zou moeten gaan doen? Leraar in schermen, dressuur oi.d. worden? En hoeveel zou zoiets kosten in het jaar? Vork

Overweeg je om dit te gaan doen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:24

Het lijkt me ontzettend gaaf! Super mooie paarden goede begeleiding..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:33

Lijkt me een prachtige ervaring op aangenomen te worden op l'academie de versailles oftewel de school van Bartabas!!
Ik lees regelmatig de Cheval Magazine, het franse Bit, en hier wordt regelmatig over deze school en over Bartabas geschreven. Bartabas is in Frankrijk het icoon als het gaat op 'kunst te paard', en hij geeft spectaculaire shows. Ik heb ff een artikel uit de Cheval Mag, teruggezocht voor de toelatingseisen.

Om aangenomen te worden moet je: tussen de 18 en 26 jaar oud zijn; uiteraard goede basis / aanleg hebben in de dressuur en zeer artistiek aangelegd zijn (en volgens mij zeer gemotiveerd en gedisciplineerd Lachen het is echt een academie!!).
Om je als kandidaat te presenteren moet je video toe sturen waarop je jou kunsten te paard showt op niveau Saint George (dat is dus Grand Prix toch?) met een brief met je motivitie en een CV... als je door de eerste selectie heen komt, wordt je uitgenodigd voor een auditie.

Maar ja... je moet natuurlijk ook wel goed zijn, wil je passen in het plaatsje van een hoge rijschool à la Cadre Noir en Wenen gecombineerd met musicaltaferelen: als decor het Versailles, les van Bartabas en zeer spectaculaire showpaarden (vooral qua kleur): 20-tal crème lusitano's met blauwe ogen (!), argentijnse criollo's, zwarte arabische volbloeds, quarter horses, andalusiers, een shire... en iedere leerling krijgt de verantwoordelijkheid over 2 paarden: een hooggeschoold paard en een jong paard!!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 01:34

tjee, daar raak je dus niet makkelijk binnen. maar dat is ook wel logisch als je naar de accomodatie en de paarden kijkt.