naald en draad vlechten? spoed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

desleen

naald en draad vlechten? spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:34

hoe moet ik met naald en draad vlecht, ik bedoel dan het begin en het eind, het reigen snap ik verder, heb morgen wedstrijd dus wil het graag snel weten, ik weet dat er al meer toppics over zijn maar kan er geen vinden met de zoekfunctie..

xMarieke

Re: naald en draad vlechten? spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:45

Hoi
Ik heb pas een of twee keer met naald en draad gevlochten weet huis dus niet precies, maar het bleef aardig zitten. Je maakt een vlechtje, elastiekje aan het eind. De draad doe je door de naald en de uiteindes knoop je vast. Het einde van de draad doe je om de vlecht en je steekt de naald door het lusje heen. Je kan ook naald door het vlechtje steken. Dan rol je het op, of rijg je eerst. En je haalt de naald een paar keer door het knotje heen, langs twee kanten. Paar knoopjes erin en klaar.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:52

ik doe het anders, je knipt een stuk draad af, legt aan 1 kant 2 knoopjes op elkaar, je hebt een vlechtje gemaakt, daar doe je een elastiekje omheen en de onderkant sla je dubbel, je doet de draad door de naald, en drukt hem richting de hals door het stiekje heen, of net er boven, je haalt hem er helemaal doorheen, en dan haal je de draad zo dicht mogen tegen de manenkam aan door t vlechtje heen, je rolt t vlechtje op, en drukt hem een beetje goed, steekt een paar keer heen en weer om m vast te zetten en laat hem dan gewoon aan de linkerkant hangen, je trekt t touwtje voor je weggaat naar concours strak aan, en knipt hem af!

Suc6, je moet er wel egt een paar keer mee oefenen is mijn ervaring!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:46

Hoe krijg je dan die bolling, die je altijd ziet?
Ik heb het ook eens geprobeerd, maar het lukte niet mooi.
Moet de de draad over het vlechtje laten lopen?

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:59

maar hoe maak je het draadje aan het uiteinde van het vlechtje vast?
en als je hem opgerolt hebt en geregen ga je dan met de zelfde draad door met het volgende knotje of knip je hem af, en hoe zet je dat dan vast.?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:33

desleen schreef:
maar hoe maak je het draadje aan het uiteinde van het vlechtje vast?
en als je hem opgerolt hebt en geregen ga je dan met de zelfde draad door met het volgende knotje of knip je hem af, en hoe zet je dat dan vast.?

het draadje haal je gewoon door het vlechtje heen, door de knoopje kan hij er niet doorheen!
als je hem hebt opgerolt laat je hem hangen en gebruik je voor het volgende knotje weer een nieuw touwtje!

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:48

hoe is je wedstrijd gegaan?

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 13:57

ik heb het geprobeerd, maar lukte echt niet..:S haha moet het gwoon nog een keer oefenen, ik heb de 2 mislukte knotjes er dus maar uitgehaald en ben zonder knotjes gaan rijden:P was toch niet officieel, ik ben 5e geworden met 153 punten, ging best goed voor mijn 6e wedstrijd Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:52

als je gewoon met elastiek gaat vlechten dan? das vind ik veel makkelijker! gewoon vlechtje derin, oprollen en stiekie erom heen! wel goed gereden hoor!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:05

vlechten met draad en naald
staat precies hoe en als je op de link met afbeeldingen klikt zie je ook hoe Haha!

en hoe je moet vlechten met elastiekjes staat daar ook ergens bij.