Tulandro schreef:Ik weet niet hoe jouw paard qua karakter is, maar als je zeker weet dat hij niet trapt, zou ik het volgende proberen: Gewoon met zn alleen rustig duwen totdat hij erin staat, peentjes laten eten en dit een paar keer laten doen. En dit zeker een paar keer per week herhalen. Die van mij liep de laatste keer er in 1 keer in. Je moet zorgen dat hij het leuk gaat vinden, dus lekker overdreven belonen en vooral niks met geweld doen.
we hebben mijn paard bij officiele mensen gebracht, en de paarden die er met voer in ge "lokt" waren was helemaal n ramp! omdat het dan niet zn eigen keuze is, hij word door dat voer overgehaald!
als je nou echt wat wilt, en dat hielp echt heel goed bij mijn pony, die was egtttttt panisch, is de hulp van proffesionals in roepen! Ik heb n heel goed adres voor je, daar komen ze m ophalen, enzo, als je t adres wilt moet je mij even pb'en! der is daar iemand geweest vertelden ze, die was in de Z ofzo, en die kreeg t paard nooit de trailer in, alleen met heel veel gezeik enzo, en toen die bij hun vandaan kwam was het goed en werd ze een paar weken later nederlands kampioen! Zij komen er bij bijna alle paarden uit, er zijn echt maar heel weinig paarden die zij niet kunnen helpen, alleen als hij egt gemeen is( maar dat is jouw paard nie) of zo, dat t gewoon echt gevaarlijk is doen ze het niet/ kan het niet! maar als je die verhalen van hun hoort, kunnen ze zeker wat met jouw paard!