Verzekering veranderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Verzekering veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:50

Kan dat zo ineens of moet je paard dan opnieuw gekeurd worden?
Ewald is nogal aan het kwakkelen en het geld is nu echt op en hij is nog niet beter en dus niet ziektekosten verzekerd. Maarja het lijkt me gek als je zo kan bellen en zeggen dat je wilt veranderen dat het klaar is..

Ben benieuwd Haha!

MightyMike

Re: Verzekering veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:57

Ik begrijp je bedoeling niet precies? Je wilt je paard dat al ziek is tegen ziektekosten verzekeren bij je huidige verzekeraar of wil je naar een andere verzekeraar overstappen?

Ik heb toevallig vanochtend zelf een verzekering voor mijn nieuwe paard afgesloten en heb daarbij ook een ziektekostenverzekering mee genomen. Deze kun je normaal alleen afsluiten in het begin en niet later nog toevoegen op de normale dekking. Dit juist om te voorkomen dat een ieder met een al ziek (probleem)paard (ik val je niet aan, begrijp me niet verkeerd) de kosten bij de verzekering onder wil gaan brengen. Ik hoop dat je zelf begrijpt dat dat niet kan natuurlijk.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:18

Ik begrijp je wel en voel me niet aangevallen hoor Haha!
Mijn paard is kreupel ja en ik kan de kosten niet meer betalen en het was over maar komt weer bij een ander been terug, maar ben financieel al uitgewrongen (mijn ouders ook). Mijn vader ziet als enigste optie verkopen Knipoog Maarja verkoop maar eens een kreupel paard. Bovendien is het mijn kindje dus dat gaat niet door. Maarja.. het is moeilijk allemaal.

Door de DA uit mijn woonplaats krijg ik hem wel goedgekeurd (is paardenleek) dus dat zou in principe geen probleem zijn.
Maar je kan dus niet later je verzekering nog aanvullen (begrijp hun standpunt eigenlijks ook wel) en zou ik hem opnieuw moeten verzekeren...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:51

kreeg je nu wel wat vergoed van de verzekering dan of heb je totaal geen ziektekosten erbij in zitten.
ik weet ook niet hoe dit werkt. het kan ook argwaan wekken en dat ze zijn status bij de kliniek gaan opvragen?

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:59

Als ik het goed begrijp wil je een paard met beenproblemen laten verzekeren voor kosten die dat ook dekken. En dan moet de DA hem 'even' goedkeuren. Een verzekering wil een heel keuringsrapport en als ze twijfelen aan de kundigheid van de DA (reken maar dat ze wel weten wie er verstand heeft van paarden en wie niet) kunnen ze een inspecteur sturen. Het is natuurlijk ook heel verdacht wanneer een paard dat net goedgekeurd is en verzekerd ineens allerlei beenklachten heeft en bakken met geld kost Knipoog In principe pleeg je valsheid in geschrift, want ook jij moet tekenen voor wat er in het keuringsrapport staat. Maar goed... ieder moet doen wat hem goed dunkt.