Hoe moet ik dat gaan doen? (trailer+deken)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe moet ik dat gaan doen? (trailer+deken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:44

Aaanstaande zondag heeft mijn zusje een oefenwedstrijdje met Lucky en dan volgende week zondag de echte wedstrijd. Maar hij maakt zich best druk op de trailer gaat zweten enzo lekker nat (als je de deuren dan opendoet komt er een heel damp uit de trailer)Hij zit gewoon in zijn wintervacht maar moet ik hem op de heenreis al een fleecedeken opleggen? Of gewoon zonder de trailer op en als we daar zijn aangekomen meteen deken erop?
Zit echt in een dubio..wat zouden jullie doen?

Nicole85

Re: Hoe moet ik dat gaan doen? (trailer+deken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:10

als je aankomt daar een dekentje op, dat zou ik doen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:15

Wollendeken op en de bovenluiken/zeiltje open laten Haha!

Veel mensen doen die dicht................. maar laat maar lekker open Haha! Haha! Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:56

ja idd, mijn paard maakt zich ook heel druk op de trailer, die heeft gewoon haar winterdeken op en dan t achterzeiltje open laten! raampjes dicht houden, anders tocht t! maar dan wel n deken op doen, weet niet wat ie normaal op heeft maar gewoon die deken op laten, en anders idd een fleece of wollen deken!

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:00

hallo

je kan er beter een wollendeken op leggen die fleece dekens trekken het zweet helemaal in de deken en dan is die heel erg klam en dat is ook niet erg lekker voor het paard.

bij wol komen er allemaal vocht druppeltjes op en als je die wollen deken dan uitklopt komen die zweetdruppeltjes er gewoon van af resultaat geen klamme deken.

waarom maakt ie zich erg druk is de binnenkant donker dan? als dat zo is kun je de trailer aan de binnenkant een lichter kleurtje geven door te schilderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:14

hij staat nu dus gewoon zonder deken op de wei..

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:17

Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd gehad, voor het eerst op de trailer enzo.

Mijn paard staat elke dag 7 uur buiten zonder deken dus hij heeft ook een wintervacht! Maar op de trailer heb ik hem toch een zweetdeken opgelegd voor eventueel tocht en het zijltje indd open!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:19

Ik zou er een zweetdeken opleggen voor hij de trailer ingaat. Als je er 2 hebt, zou ik wel een reserve zweetdeken meenemen voor de terugreis... En inderdaad het zeiltje (of klep) open. Anders wordt het alleen maar benauwd in de trailer.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:49

Als ie gewoon in zn vacht zit, waarom dan met dekens werken?
paarden hebben uitzichzelf al een soort zweet deken systeem in hun vacht, als je die teminste niet scheert.
Zou wel vreemd zijn als ze dat niet hadden, aangezien ze dan als ze vluchten voor een roofdier later alsnog ziek worden omdat ze kou vatten? Maar ik zou is kijken naar de reden waarom hij zweet in de trailer? Misschien is het gewoon veelste warm daarbinnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:20

Toydoll schreef:
paarden hebben uitzichzelf al een soort zweet deken systeem in hun vacht, als je die teminste niet scheert.
Zou wel vreemd zijn als ze dat niet hadden, aangezien ze dan als ze vluchten voor een roofdier later alsnog ziek worden omdat ze kou vatten? Maar ik zou is kijken naar de reden waarom hij zweet in de trailer? Misschien is het gewoon veelste warm daarbinnen?

Hij maakt zich ontzettend druk, voel je ook als we in de auto zitten, heenreis is trouwens wel erger als terugreis. Dus ik zou hem gewoon zonder deken de trailer op kunnen zetten en als we daar aankomen deken erover?
Een wollen deken heb ik niet en a.s donderdag wordt mijn loon pas gestort..

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:58

Luckey schreef:
Toydoll schreef:

Hij maakt zich ontzettend druk, voel je ook als we in de auto zitten, heenreis is trouwens wel erger als terugreis. Dus ik zou hem gewoon zonder deken de trailer op kunnen zetten en als we daar aankomen deken erover?
Een wollen deken heb ik niet en a.s donderdag wordt mijn loon pas gestort..

Het kan maar ik zou gewoon de rit op de trailer de deken op doen...mja je moet zelf beslissen het is jou paardje niet die mijne Tong uitsteken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:06

Ik zou zelf in de trailer de deken er al op leggen omdat hij dan mss iets minder nat is en het meeste zweet in de deken zit.Je moet er daarna nog op rijden en als hij dan helemaal nat is is ook niet zo fijn.Je moet dan wel een tweede deken mee nemen voor na het rijden en dan dus voor de terug reis want je eerste deken is dan nog helemaal nat die kun je dan niet weer opleggen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:20

Deken af in de trailer, en zeiltje open. Eventueel daar een deken opdoen.
Volgens mij krijgt hij het alleen nog maar warmer met een deken op als hij een normale wintervacht heeft Lachen

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:49

Als hij altijd zonder deken staat dan heeft hij die op de trailer zeker niet nodig. Een trailer houd vaak veel warmte vast en doordat je paard zich ook nog druk maakt wordt het helemaal warm.

Misschien is het een idee je trailer aan de auto te koppelen lekker bix erin, klep dicht en wat gaat drinken. En dit dan 3 keer per week. Dan wordt je paard blij als hij de trailer ziet!! Dan zit je zelf ook rustiger in de auto als je echt weg gaat. Knipoog

En hoef je je ook nie druk te maken over een zwetend paard. Hij zweet dan een stuk minder. Pling

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:49

Een deken in de trailer is te warm. Een ritje in de trailer is voor een paard net zo inspannend als een training van dezelfde duur omdat hij constant z'n evenwicht moet herstellen enzo. Mijn paard gaat dus altijd zonder deken op de trailer. Alleen als het heel koud is en je paard nat is kan je een zweetdeken op doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:40

okeej dank u..! Ja mijn ouders hebben een eigen zaak en kunnen me dus niet vaak helpen met een trailer (die moet iik ook weer huren nl.)
Maar bedankt..!!