aan de hand lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gabbertje

aan de hand lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 16:49

Hallo,

Gabber is 17 jaar en mag niet meer gereden worden, in het land gaat momenteel niet ivm nattigheid. Ik vind het niet eerlijk om hem maar in dat hokje te laten staan. Ik zou wel graag met hem aan de hand willen lopen maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed, ik ben bang dat 600 kilo paard met mij aan de haal gaat of alleen de omgeving gaat verkennen. Kun je lopen langs de weg een ouder paard nog leren? En kun je z'n baasje van angst afhelpen?

_Katinka

Re: aan de hand lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:44

Kan je nog met hem mennen?
Of kan dat niet?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:01

Tja, als je al niet durft is dat niet zo'n heel sterk uitgangspunt.... Heb je echt geen vertrouwen in hem/haar (of jezelf)?? Kan iemand je begeleiden? Want het is echt wel voor een heel groot deel aan te leren, maar dat hangt ook wel een beetje samen met jouw zelfvertrouwen en leiderschap dat je uitstraalt.

Als je met mijn merrie niet mans of vrouws genoeg bent, dan is buiten wandelen al snel niet leuk meer (dat weet ik namelijk nog wel van vroeger!!!!!: steeds weer ging ze voor me staan, zodat lopen niet echt meer ter sprake was. Ik was toen overduidelijk niet de baas) Nu gaat het super goed en doen we het met veel plezier (andere keuze hebben we op dit moment niet, want ze heeft een fikse peesblessure).

Wat ik hier nu mee wil zeggen: zelfs ik kan het, dus jij kunt het zeker ook leren!!!! En ik vind het hardstikke goed van je dat je gewoon lekker doorgaat met je paardje ookal kun je niet meer rijden (dat is namelijk helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend)

Heel veel succes en plezier!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:46

misschien handig als je hem aan het hoofdstel begeleid, zodat je er meer aan houd door het bit.
is er geen ruimte om het eerst een beetje te oefenen, op het eigen terrein?
er zijn ook bitten te koop die je aan het halster vast kan klikken.
maar het beste is als er wederzijds vertrouwen is, anders is er ook niet veel aan, minder in elk geval.
is het paard temperamentvol of juist lekker rustig? wel of niet verkeersmak?
is er bos of een rustige weg in de buurt? misschien eerst een keer met iemand erbij proberen?
voor het paard is het wel lekker hoor, even de benen strekken!!
als het blijvend is dat er niet meer op gereden kan worden is het wel de moeite waard om hem te leren aan de hand te gaan, en moet vast wel lukken hoor!!

vind zelf wandelen met een paard of pony minstens zo leuk als erop rijden!!

en inderdaad, misschien kan je met hem mennen???
is ook heeel leuk!!!

succes ermee!!