solarium

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tzif

solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:24

haaj,

wij hebben sinds kort een solarium op stal, nu vroeg ik me dus af waar zo'n solarium nou preccies goed voor is. Ik weet dat het goed is voor als je paard gezweet heeft zodat hij sneller droogt e.d. maar wat voor nut heeft zo'n solarium nou nog meer?

Climax

Re: solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:55

Zodat ze na het rijden als ze stil worden gezet niet in een keer afkoelen en een klap op de spieren krijgen (vooral bij koud weer)

Ook kan je ze na het wassen eronder zetten om te drogen zodat ze niet nat op stal hoeven.

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:57

bedankt voor je reactie,

maar is het solarium dan alleen maar bedoelt voor een "nat" paard, dus niet om mijn paard er zomaar even onder te zetten

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:44

Kan ook wel hoor, om de spieren lekker op te warmen bij bijvoorbeeld een blessure of voor het rijden.

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 12:36

maar kan ik mijn paard er dus ook gewoon onder zettten omdat het "gewoon" lekker voor hem is? of is dat onzin om hem er gewoon zomaar onder te zetten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:44

bij ons gaan ze er altijd onder als ze afgespoten zijn na het rijden, zo drogen ze sneller, en het is ook goed voor de spieren na een zware training Lachen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:47

tzif schreef:
maar kan ik mijn paard er dus ook gewoon onder zettten omdat het "gewoon" lekker voor hem is? of is dat onzin om hem er gewoon zomaar onder te zetten

Vind ik persoonlijk onzin, maar je kan het wel doen ja als je dat leuk vind Clown
Ik vraag me af of je paard dat wel zo leuk vind hoor, het is wel lekker warm maar de meesten gaan alleen maar lopen schoppen als ze eronder staan omdat ze niets beters te doen hebben Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:59

marieke87,ik heb eigenlijk zelde tot nooit een paard zich echt zien staan vervelen en schoppen daaronder,meeste vinden het lekker Lachen

mijne ging voorheen toch zowat elke dag eronder,nu alleen nog met rijden en inspanningen,en soms gewoon eens,maar ze gaat eronder voor haar spieren.ze verzuurd snel,dus doe het voor haar spieren.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:13

mickeytje schreef:
marieke87,ik heb eigenlijk zelde tot nooit een paard zich echt zien staan vervelen en schoppen daaronder,meeste vinden het lekker Lachen

Nou ik zie ze regelmatig Haha!
Ze staan maar onder dat ding tussen twee kettinkjes, en ze hebben toch niks beters te doen dus de meesten gaan maar staan schrapen of tegen de kanten aan schoppen.
Die van mij kan er ook niet rustig onder.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:18

het is idd goed voor de spieren en handig wanneer je paard erg nat is Ja