Leuke oefeningen voor in de bak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Leuke oefeningen voor in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 16:14

Weten jullie nog leuke dingen om met je paard te doen in de bak?
ipv rijden of longeren?

Ben benieuwd!!

Carolaa

Re: Leuke oefeningen voor in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:13

Hoi,

Je kunt je met je paard gaan freestylen, vrijheidsdressuur, of "dapper maken" Door hem over zeil te laten lopen, tussen stoelen door, tussen vlaggen ect.
Zodat je paard dingen minder eng gaat vinden, en meer vertrouwen krijgt in jou!
Leuk om te doen, en nog goed voor de band tussen jou en je paard ook!
Succes ermee!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:05

waldisney schreef:
Hoi,

Je kunt je met je paard gaan freestylen, vrijheidsdressuur, of "dapper maken" Door hem over zeil te laten lopen, tussen stoelen door, tussen vlaggen ect.
Zodat je paard dingen minder eng gaat vinden, en meer vertrouwen krijgt in jou!
Leuk om te doen, en nog goed voor de band tussen jou en je paard ook!
Succes ermee!

Ik las dit topic ik dacht even reageren, dat is voor mij ook een leuk idee.Ik kan namelijk nog niet veel doen omdat ik mijn pony net heb en nog niet zoveel spullen en dergelijke en ik hem veel afwisseling wil geven en hij zo razendsnel alles oppikt.En aangezien ik hem toch voor de kar wil beleren is dat een leuke oefening voor hem en ook voor mij Haha! . Wat ook een leuk idee is om te doen is je paard in de bak loslaten en met hem spelen, pakkertje ofzo Tong uitsteken , beetje terug naar de natuur. Net als freestyle een beetje.hmm beetje vaag opgeschreven maar oke. Bloos

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:42

Ik leg ook wel eens balkjes op de grond.
Ik men mijn pony daar dan overheen, tussendoor enz. (zonder kar natuurlijk)

Ik vind dit voor mijzelf ook een goede oefening omdat ik goed moet opletten wat mijn pony doet en welke hulpen ik geef.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:14

Vrijheidsdressuur is heel erg leuk om te doen. Vork
Of gewoon lekker aan de hand stappen, of alleen met een halster en zonder zadel rondjes stappen.
Verder moet je gewoon creatief zijn en lekker afwisselen, blijft het leuk voor je maar ook voor het paard ...

EllenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:35

Wij hebben op stal een pony voetbal, erruug leuk... Maar een skippybal kan ook en is hardstikke goedkoop...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:18

Raimondlover schreef:
Wat ook een leuk idee is om te doen is je paard in de bak loslaten en met hem spelen, pakkertje ofzo Tong uitsteken , beetje terug naar de natuur. Net als freestyle een beetje.hmm beetje vaag opgeschreven maar oke. Bloos

Dat zou ik nu NIET doen, als je een dominant paard heb kon dat weleens heel verkeerd aflopen. Tikkertje spelen of je paard uitdagen is geen freestyle, en daar kunnen ongelukken van komen.

Als je wat met je paard wilt doen, probeer de oefeningen eens van Parelli.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:46

Cassidy schreef:
Raimondlover schreef:
Wat ook een leuk idee is om te doen is je paard in de bak loslaten en met hem spelen, pakkertje ofzo Tong uitsteken , beetje terug naar de natuur. Net als freestyle een beetje.hmm beetje vaag opgeschreven maar oke. Bloos

Dat zou ik nu NIET doen, als je een dominant paard heb kon dat weleens heel verkeerd aflopen. Tikkertje spelen of je paard uitdagen is geen freestyle, en daar kunnen ongelukken van komen.

Als je wat met je paard wilt doen, probeer de oefeningen eens van Parelli.

Dat wou ik ook net zeggen, zoiets is echt heel erg gevaarlijk! Een paard kan er over enthousiast van worden en een paard is veel en veel sterker als jou en gooit zn benen alle richtingen op dus is echt gevaarlijk. Mijn paard ziet freestylen ook als spelen dus hij gaat dan helemal uit zijn dak en gaat mij dan uitdagen omdat hij dan gewoon met mij wil spelen maar das gewoon te gevaarlijk dus ben ook gestopt met freestylen.

marie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:07

hoi,

je kunt je paard ook tijdens het losgooien laten spelen met pionnen of een skippiebal....

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:29

Ik vind lange lijnen altijd leuk om te doen, zo loop je er eens een keer achter in plaats van erop zitten en zo hou je hem nog soepel ook.

Ik vind het echt een kunst als je dit goed kunt, het paard moet zo verzameld zijn en langzaam kunnen aandraven en in galop aanspringen, dat je zelf gewoon mee kunt blijven lopen.

Ook kun je hem zo nieuwe dingen leren.