Fenegriek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Fenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 14:33

Ik voer sinds kort fenegriek bij aan mijn paard (van de winter had hij bronchitis dus vandaar dat ik het hem voortaan bij wil blijven voeren voor de luchtwegen. Ja).

Nu vroeg ik mij af, kan je het beter met water door het eten mixen, of eroverheen strooien en gewoon poeder laten? (het is dus fenegriek-poeder) Wat is beter voor de luchtwegen? Ik dacht misschien dat het de bedoeling is dat ze het inademen en daarom eroverheen strooien, maar ik mix al lijnzaadmeel / maismeel door het eten in dus het is geen extra moeite om het erdoor te mixen, en als ik het eroverheen strooi blijft het vaak in de hoeken zitten nadat hij zijn eten op heeft.

Is er nog verschil tussen? Blond

Kyona

Re: Fenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:44

Ik maakte het altijd wel nat en mengde het met bijv. een beetje muesli. Als het droog is, kunnen ze het uit de bak blazen of zich verslikken in het droge poeder. Dat is niet zo handig...

nikki19

Re: Fenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:51

ik pakte een bolletje daar maakte ik dan een gaatje in en dan beetje water erin en dan de poeder erbij Haha! werkte perfect