Königs rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Königs rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 14:33

Mijn rijlaarzen zijn aan vervanging toe (petrie elite), en ik ben dus op zoek naar iets nieuws. Ik wil eens iets anders dan petrie.
Op de Königs site zag ik de komet benelux staan.
Dit leek mij wel een mooie en goede laars.
Heeft iemand hier ervaringen mee??
Alvast bedankt!

Groetjes

Belli

Re: Königs rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:36

Nope

maar Cavallo piaffe en pirouette zijn beide erg aan te raden!! Ik vind ze super!

xxx

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 14:39

Dank je!

Ik zoek een rijlaars rond de 400 euro. Meer vind ik echt iets te gek worden.
Het liefst een rundleren laars en (daar ben ik een zeur in) met goodyearzolen.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:46

Er staat een goodyear onder bij beide in leer aangenaaid.
ik denk dat de pirouette 400 kost en de piaffe 500. Dit is de uitleg:
PIROUETTE
Citaat:
44900
Ergonomisch ontworpen elegantie en gebogen dressuurboog. Leren zool, Goodyear genaaid. Fijn Frans boxcalf-bovenleer. Comfort-voetbed. Verstevigde achterriem.

Afbeelding

PIAFFE
Citaat:
75900
Bovenleer uit fijn Frans boxcalf. Extreem hoge dressuurboog. Leren zool, Goodyear genaaid. Buitenkant van de schacht extra verstijfd. Comfort-voetbed.

Afbeelding

ik ben er zelf echt enorm tevreden van, en ze zijn supersnel goed ingereden!! JE kan ook opties nemen met rits of elastiekje aan de binnekant enzo..
Afbeelding
Afbeelding

xxx

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 14:49

Het zijn supermooie laarzen zo te zien. Alleen jammer dat het kalfsleer is. Ik zal er iedere dag mee gaan rijden en dan vind ik het te kwetsbaar.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:55

Ik rij er dagelijks 3 paarden mee Haha! en heb nog nooit last gehad van enige kwetsure, de laars beschermt mijn been enorm!

xxx

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:56

Oh, je bent bang dat de laars pijn gaat hebbe Tong uitsteken niet doen hoor! Gewoon goed verzorgen, heb de pirouette nu al 2 jaar denk ik, ze zien er nog perfect uit!

xxx

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:03

Hahahaha Haha!
Jij snapt hem.
Ik moet gewoon harder worden voor mijn laarzen.
Zullen ze leuk vinden.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:08

Haha! Arme laarsjes!

Gewoon goed verzorgen, ik doe het 1 of 2 keer per week, en mn vader ook wel veel omdat hij er niet tegen kan dat ze er niet goed uitzien Tong uitsteken HANDIG moet ik wel zegge! Ze zijn echt wel enorm hard hoor, je kan er op kloppen (hard) en je hebt pijn aan je hand! Al geprobeerd Clown !

xxx

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:31

Ik heb petri's en ik heb ook een paar Cavallo pirouette... Die Cavallo's vind ik echt rotlaarzen!! Ze zakken bij mij enorm af, en ik heb ze nieuw gekocht... en na drie keer rijden viel de hele onderkant eronderuit!! foutje.. hebben ze wel hersteld voor me, maar baalde toch wel sterk..
Voor mij geen cavallo meer, ik neem of weer petri's of Konigs (ik denk die laatste Haha! )

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:39

Wanneer je voor Königs kiest, dan kies je voor merk wat je niet alle dagen zult tegenkomen. Het model Komet Benelux (met hoge boog) komt op bijna € 400,00. Zelf draag ik de Sir en de Sir Benelux. Ik wilde wèl kalfsleer. Mijn vriend traint dagelijks met zijn Komet's met rits aan de binnenvoorzijde en die gaan nu ook al weer zo'n drie jaar mee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:48

Ik heb vroeger ook leren rijlaarzen van Konigs gehad.
De modelnaam weet ik niet meer, en ik heb zo'n vermoeden dat het al te lang geleden is (de modellen zullen ondertussen wel vervangen zijn Knipoog).
Ik ben er altijd heel erg tevreden over geweest.
Het zijn geen goedkope laarzen, maar de kwaliteit is top.
Ook leuk: in vergelijking met andere personen die een ander merk rijlaarzen hadden gekocht, waren mijn Konings stiefels wonderbaarlijk snel ingelopen *LOL*

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:39

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil eigenlijk een laars die goed gemaakt is, waar je lang mee doet en die net een beetje anders is.
Ik heb ook al nagedacht over petries en de elites wil ik niet mee. Ik wil een hogere dressuurboog. De ankys vallen ook al af omdat er geen goodyear zool onder zit. En de worldcup, ach op de een of andere manier heb ik daar niets mee.
Gelukkig heeft mijn vader al ja gezegd Haha! Dus wordt het nu nog een goed tijdstip uitzoeken om naar de ruitersportzaak te gaan. Ja

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:26

Ik heb nu ook de Königs Komet (maar dan geloof ik alleen de Komet II)
Ik heb er nog niet mee op het paard gezeten, dus daar kan ik je niet zo heel veel over vertellen, morgenochtend ga ik een poging wagen.

Ik ben naar de winkel gegaan met het idee "ik wil een goede laars, maakt niet uit welk merk het is". Ik heb Cavallo gepast en die vielen voor mij gewoon meteen af. Mijn been is niet gemaakt voor Cavallo's, denk ik. De Königs zaten echt perfect al vanaf het begin. Ik voel natuurlijk wel dat het nieuwe laarzen, maar zoals ik het nu kan inschatten, ga ik echt heel erg veel plezier hebben van deze laarzen.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:30

Passionato schreef:
Ik heb petri's en ik heb ook een paar Cavallo pirouette... Die Cavallo's vind ik echt rotlaarzen!! Ze zakken bij mij enorm af, en ik heb ze nieuw gekocht... en na drie keer rijden viel de hele onderkant eronderuit!! foutje.. hebben ze wel hersteld voor me, maar baalde toch wel sterk..
Voor mij geen cavallo meer, ik neem of weer petri's of Konigs (ik denk die laatste Haha! )

Ik heb cavallo's en heb er nog nooit problemen mee gehad, maar dan echt nog nooit, dit is weer bij 1 paar laarzen een fabrieksfout ofzo... nu hebben ze het tog ni meer? ofwel? Maar ja een slechte ervaring kan slecht voor altijd blijven
ik ben iig een grote voorstander van cavallo's!

xxx

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:40

Barco schreef:
Ik heb ook al nagedacht over petries en de elites wil ik niet mee. Ik wil een hogere dressuurboog.

De huidige Elites hebben al een hogere boog dan vroeger, heb zelf net een paar nieuwe gekocht en had ze daarvoor ook en dat scheelt wel een paar centimeter. Hoeveel kan ik nu niet vertellen want mijn anderen heb ik niet hier...maar dat was ook mijn reden. Type Anky is nog hoger maar die vielen al af begreep ik.

Groetjes,

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 07:34

Iedereen bedankt!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:22

Even een kleine update over mijn Königs.
Vanmorgen ben ik er de eerste keer mee op het paard gekropen en het viel me echt 100% mee. Ik heb heerlijk gereden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:37

Ik heb ook Konigs en kwam er net achter dat ik de Königs Komet Benelux heb... Ben er echt ongelooflijk blij mee en ook heel zuinig op. Ik heb ze wel met lakfinish. Ze waren alleen wel iets duurder dan hier genoemd, namelijk 640 Euro (ongeveer).
Natuurlijk wel mét kroontje hè Knipoog

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 20:57

@ Mikkie: Toppie hoor, dat je laarzen zo goed zaten!!!

@Sjaantje: Ja dat kroontje hè. Dat doet het hem.

Ik ben nu echt wel zeker welke laarzen het worden!! Haha! Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:10

Ik wilde ook heel graag dat kroontje Tong uitsteken maar om er nou 100 euro meer voor neer te tellen, dat ging me toch iets te ver. Dan rijd ik maar zonder kroontje. (of ik sloop gewoon de P van mijn oude petries af en plak ze op de Königs Clown )

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 11:47

De P van je oude petries. Is toch wel een degradatie van je königs hoor!!! Haha! Knipoog

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:22

sjaantje schreef:
Ik heb ook Konigs en kwam er net achter dat ik de Königs Komet Benelux heb... Ben er echt ongelooflijk blij mee en ook heel zuinig op. Ik heb ze wel met lakfinish. Ze waren alleen wel iets duurder dan hier genoemd, namelijk 640 Euro (ongeveer).
Natuurlijk wel mét kroontje hè Knipoog

Deze heb ik ook en inderdaad ze zijn super! Ik gebruik ze voor de concoursen, maar het liefst rijd ik er elke dag mee. Ik zit erover te denken om ze in het bruin aan te schaffen.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:24

Mikkie schreef:
Ik wilde ook heel graag dat kroontje Tong uitsteken maar om er nou 100 euro meer voor neer te tellen, dat ging me toch iets te ver. Dan rijd ik maar zonder kroontje. (of ik sloop gewoon de P van mijn oude petries af en plak ze op de Königs Clown )

Voor dat kroontje betaal je niet € 100,00 meer. De laarzen waar die kroontjes op zitten zijn de luxe modellen van Königs.