Lederen springlaarzen (merk, prijsklasse, kwaliteit,...?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Lederen springlaarzen (merk, prijsklasse, kwaliteit,...?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 10:17

Hoi,

ik ga waarschijnlijk met het geld van mijn verjaardag lederen laarzen kopen... Nu weet ik niet zoveel wat er van laarzen allemaal op de markt is, en wat het verschil in prijs/kwaliteit is...

Zijn er onder jullie die weten hoeveel een laars bijvoorbeeld van Cavallo, Soubirac, Petrie,... ongeveer kost? Wel een degelijke lederen laars,moet niet van kangoeroeleder zijn ofzo hoor Tong uitsteken Gewoon leder is al meer dan goed genoeg voor mij Knipoog

Ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen...

Want de meest gebruikelijke Soubirac laars die in de dichtsbijzijnde ruitershop te koop is kost 260€ ongeveer. Maar naar t schijnt zou je voor tegen de 300€ al een op maat kunnen laten maken.

Ik ken er ook vele die goede laarzen hebben gekocht zo'n 150€ (dat waren ook Soubiracs), maar nu kosten die 260€ in diezelfde ruitersportwinkel, alleen 2 jaar later, vind dat wel een heel groot verschil Verward toch zeker op amper 2 jaar tijd. Waarschijnlijk is er dan wel een kwaliteitsverschil in, maar toch, zij zijn zeer tevreden over hun laarzen,...

alvast bedankt

Liselot

Re: Lederen springlaarzen (merk, prijsklasse, kwaliteit,...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:46

kijk even op www.rijlaarzen.nl deze man uit houten verkoopt heel veel soorten laarzen en heeft ook een eigen merk. ook kan hij elk model laars op maat voor je maken.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:51

Ja wat er met de prijs van rijlaarzen is gebeurd is mij ook een raadsel meid, mijn eerste paar kocht ik voor 350 ouderwetse guldens, helemaal op maat gemaakt.

mijn tweede paar kocht ik voor 450 ouderwetse guldens en dat was in die tijd echt best een duur laarsje. Gelukkig zijn ze na 10 jaar nog steeds goed .. Nu voor wedstrijden ook graag nieuwe laarzen wil en ik vind het ook schrikwekkend.

Huet (van de bovenstaand link) levert in mijn ervaring altijd goed maatwerk en hele goede service. Ik ben zelf eigenlijk een Cavallo fan maar dat is zoo persoonlijk. De een zweert bij petrie de ander weer bij iets anders.
Het is heel moeilijk om een ander te adviseren wat voor laars bij hem / har past.

Meneer Heut weet er wel echt heel erg veel van en die vind ongetijfeld iets dat bij jou past.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:12

BlanCarla schreef:
Want de meest gebruikelijke Soubirac laars die in de dichtsbijzijnde ruitershop te koop is kost 260€ ongeveer. Maar naar t schijnt zou je voor tegen de 300€ al een op maat kunnen laten maken.

Ik ken er ook vele die goede laarzen hebben gekocht zo'n 150€ (dat waren ook Soubiracs), maar nu kosten die 260€ in diezelfde ruitersportwinkel, alleen 2 jaar later, vind dat wel een heel groot verschil Verward toch zeker op amper 2 jaar tijd. Waarschijnlijk is er dan wel een kwaliteitsverschil in, maar toch, zij zijn zeer tevreden over hun laarzen,...

alvast bedankt

die soubiracq staan bij de decathlon 210€ (afgerond), mss een tipje. ik heb ook soubiracqs en een vriendin vanmij ook. zijn er erg tevreden over.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 11:35

zitake schreef:
BlanCarla schreef:

alvast bedankt

die soubiracq staan bij de decathlon 210€ (afgerond), mss een tipje. ik heb ook soubiracqs en een vriendin vanmij ook. zijn er erg tevreden over.

Hoi,

ja, dat had ik ook al gezien Haha! Maar het probleem is dat ik niet direct iemand weet die ze van Decathlon heeft, en het zou weleens meer gebeuren naar het schijnt dat deze Soubiracs in een ander land ofzo worden gemaakt, of een ander fabriek, en bijgevolg soms minder van kwaliteit zijn. En ik vind het eigenlijk wel een eng groot verschil in prijs... 50€ vind ik toch best wel veel verschil... Dus vrees ik een beetje voor een eventueel verschil in kwaliteit? Maar ik weet het ook niet... Weet jij misschien iemand die ze uit Decathlon heeft?

In de Decathlon moet je ze ook bestellen denk ik, dus om te passen is dat wel vrij onhandig. Maar dat weet ik eigenlijk niet goed. Ik weet dat ze er vorige keer niet waren. Maar misschien moet je daar achter vragen, en halen ze ze dan ergens uit ofzo Tong uitsteken . Het zijn natuurlijk wel dure laarzen... dus misschien dat ze die niet gewoon in de rekken leggen...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:49

Ik heb vorige week nieuwe laarzen aangeschaft en de prijs ligt helemaal aan wat je zelf wilt. Soort leer, dressuurboog, leren zolen enz enz enz.

Ik heb altijd Petrie's gehad en was daar absoluut tevreden over. Ik hab ze 6 jaar en zien er nog goed uit. Alleen is mijn kuit een ietsiepietsie dikker geworden, dus 's avonds rijden was niet meer zo prettig. 'S ochtends zitten ze wel als gegoten. Haha!

Ik heb in de winkel een paar verschillende Cavallo laarzen aangehad en die zaten mij absoluut niet lekker. Ik denk dat God mijn benen niet heeft gemaakt voor cavallo's Clown De goedkoopste die ik aan heb gehad waren 270 euro en de duurste 360 euro.
Ook heb ik laarzen van Königs aan gehad. En dat was echt helemaal super. Ze zitten als gegoten. Echt net alsof ze op maat gemaakt zijn. Deze laarzen waren ook 360 euro.
Die prijs was ook het budget dat ik mezelf had toegedeeld. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Vanmorgen heb ik er de eerste keer mee gereden en in een woord: heerlijk!!!!!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:02

ze nemen gewoon je maten en kijken dan via tabel wat voor maat je past. ik weet iemand die mss dit weekend gaat kijken naar de decathlon ik laat je iets weten hoe ze anders zijn maar ze hebben ze daar nog niet lang, dus ik weet echt niemand die deze heeft. anders kun je vragen welk type het is en vergelijken met het duurder type in de winkel.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:46

LiSSy schreef:
kijk even op www.rijlaarzen.nl deze man uit houten verkoopt heel veel soorten laarzen en heeft ook een eigen merk. ook kan hij elk model laars op maat voor je maken.

En als iemand nu in Noord Nederland op zoek is naar goed passende leren rijlaarzen van Königs, Derby of Petrie.... kom 'ns naar Rolde zou ik zeggen Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:30

ik heb nu net een nieuwe laars .

De Petrie Canterburry speciaal voor het springen. Deze laars is helemaal van kalfsleer en heeft veters en een rits tot onder aan de hak .Ze zijn op maat gemaakt en ik heb er € 425 .- voor betaalt. Wel zitten ze echt super fijn en je hoeft ze geeneens in te lopen! Ik had dat weekend een springwedstrijd en ik kon er zo mee rijden!!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:41

Riant schreef:
Ja wat er met de prijs van rijlaarzen is gebeurd is mij ook een raadsel meid, mijn eerste paar kocht ik voor 350 ouderwetse guldens, helemaal op maat gemaakt.

mijn tweede paar kocht ik voor 450 ouderwetse guldens en dat was in die tijd echt best een duur laarsje. Gelukkig zijn ze na 10 jaar nog steeds goed .. Nu voor wedstrijden ook graag nieuwe laarzen wil en ik vind het ook schrikwekkend.

Huet (van de bovenstaand link) levert in mijn ervaring altijd goed maatwerk en hele goede service. Ik ben zelf eigenlijk een Cavallo fan maar dat is zoo persoonlijk. De een zweert bij petrie de ander weer bij iets anders.
Het is heel moeilijk om een ander te adviseren wat voor laars bij hem / har past.

Meneer Heut weet er wel echt heel erg veel van en die vind ongetijfeld iets dat bij jou past.

Ik zweer ook bij Cavallo! Bangelijke laarzen!

xxx

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:17

Belli schreef:
Riant schreef:

Ik zweer ook bij Cavallo! Bangelijke laarzen!

xxx

Hoi,

jij woont in Brasschaat zie ik Haha! Mag ik vragen waar jij je laarzen hebt gekocht Bloos want in Theuns hier in Kalmthout hebben ze die van Cavallo niet geloof ik. (Buiten die kangoeroelederen Tong uitsteken , nou, die vallen iets boven mijn budget Tong uitsteken Bloos Knipoog )

groetjes Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:09

Ik heb er een aantal gehoord die vroeger cavallo hadden en nu soubiracq en die absoluut niet meer terugwillen naar cavallo.

mikevanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:04

Pling hey ik heb hele fijne cavallo laarzen gekocht bij www.dekroo.nl waren iets van 259 ofzo