Wat betaal jij maximaal voor een paardenboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal jij voor een super paardenboek?

17 euro
3 (11%)
20 euro
1 (3%)
25 euro
6 (23%)
27 euro
1 (3%)
30 euro
4 (15%)
32 euro
Geen stemmen
35 euro
11 (42%)

Totaal aantal stemmen: 26

Anoniem

Wat betaal jij maximaal voor een paardenboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:41

Stel, je hebt een supergoed paardenboek gevonden, enig in zijn soort, over precies dat onderwerp waar jij je zo in interesseert (dressuur, western, springen, endurance, voltigeren, noem maar op Haha!) en alles staat er in wat jij nodig hebt. Het is een groot formaat, full color en niet alleen staat er alles in wat je wilt weten, maar ook is het leuk om te zien.

Wat zou jij daar maximaal voor neerleggen?

Zelf geef ik al snel teveel geld uit aan paardenboeken, maar gevoelsmatig zit de pijngrens voor mij wel bij 30 euro. Dan begin ik om te rekenen naar guldens en besluit om er nog maar een jaartje over te slapen.. Knipoog

Ragne

Re: Wat betaal jij maximaal voor een paardenboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:00

geen maximum, als een boek echt goed is wil ik het hebben!
das Gymnasium kostte geloof ik ook iets van 50 pleuries, maar dat heb ik graag over voor een topboek!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:01

Het duurste boek dat ik in mijn kast heb staan is Het Paardenboek van Quadekker (€160,-). Die optie stond er niet bij... Bloos

Ik zit erover te denken om om Das gymnasium des Pferdes aan te schaffen (€ 49,95). Die optie stond er ook niet bij....

Verder heb ik het Parellipakket. Hoewel het geen boek is, kost het ook veel meer dan € 100,-

Verder heb ik een aantal videobanden staan. Dat is ook een investering, maar absoluut de moeite van het geld waard.

Een goed boek (of pakket) is het geld zeker waard. Maar dat geldt natuurlijk alleen als je het boek ook werkelijk leest en/of als naslagwerk gebruikt.

Ik ben wel zeer selectief met aankoop van boeken: niet elk boek koop ik. Ik wil graag een bijzonder mooie verzameling paardenboeken/-video's hebben en dat mag best wat kosten. Geld, geld!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:20

Ik heb idd ook Das Gymnasium en val dus buiten je poll.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:58

Haha!

Ik dacht dan 35 toch wel echt de pijngrens was en dat ik een van de weinigen was die zo gek was om die regelmatig te overschrijden... Het duurste boek dat ik in de kast heb staan is 'Das Dressurpferd' van Harry Boldt en dat kostte dacht ik iets van 150 euro. Maar ik heb daar een gecombineerd verjaardagscadeau van kunnen maken, dus ik was niet degene die failliet ging. Maar de boeken van Branderup zitten trouwens ook rond de 35-40 euro. En die heb ik ook in de kast staan. Ben dus toch wat minder zuinig dan ik gehoopt had... Knipoog

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:07

ongeveer 25 euro (geld wel voor alle boeken) per boek, maarja, daar ga ik toch wel vaak overheen, heb ook een aantal boeken liggen van meer dan 50 euro.
Vaak haal ik mijn boeken bij de slegte, heb daar laatst ook weer een heel mooi paardenboek (the life of horses) voor 14,50 gekocht en bij Donnen hebben ze ook een afdeling met afgeprijste/lichtbeschadigde boeken, daar vind je ook regelmatig leuke koopjes Ja .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:01

Ik ga naar de bieb en als ze het daar niet hebben denk ik erover om het te kopen, maar dan kom ik er altijd achter dat ik geen geld heb, dus koop ik het maar niet Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:27

Misschien moet ik toevoegen dat ik pas écht dure boeken koop (>€ 30,-) sinds ik werk.

Toen ik nog studeerde én een pony had, kon ik het simpelweg niet betalen. Een bibliotheekkaart was toen mijn investering in boeken, nog steeds trouwens, de bieb in Groningen heeft tegenwoordig erg veel op paardengebied.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:37

Als ik een boek echt wil hebben, dan is de prijs geen probleem. Ik ben alleen nog geen boek tegengekomen dat duurder was dan 90 Euro. Dat zijn de encyclopedien van Equine Research, echte pillen, en heel goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:44

ik kocht vroeger ook van alles, maar sinds ik internet heb, helemaal niks meer.
ga binnekort ook maar eens een hele lading verkopen:D

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:41

Heb je toevallig het 'handboek acupressuur paarden" in de aanbieding??

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:46

Ben al voorzien Haha!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:14

PeruaansePas schreef:
Het duurste boek dat ik in mijn kast heb staan is Het Paardenboek van Quadekker (€160,-). Die optie stond er niet bij... Bloos

Waar heb jij die gekocht?
Op Paardentips is die namelijk uitverkocht en op andere sites staat hij voor 345,- Verward

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:29

Citaat:
das Gymnasium kostte geloof ik ook iets van 50 pleuries

Voor ''Das Gymnasium'' heb ik ook 50 euro neer geteld. Als het een goed boek is vind ik het opzich geen probleem. Das Gymnasium is overigens wel het duurste boek wat ik momenteel in de kast heb staan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:40

Kusia schreef:
PeruaansePas schreef:

Waar heb jij die gekocht?
Op Paardentips is die namelijk uitverkocht en op andere sites staat hij voor 345,- Verward

Direct bij Paardentips besteld voor die prijs. Was toen nog inclusief verzenden ook.
Bij een antiquariaat kun je misschien de eerdere drukken kopen, die zijn idd heel erg duur. Even voor je gekeken op mediaboek maar daar kon ik hem niet meer vinden. Hij was daar wel duurder dan 160,- Misschien 2e hands proberen via marktplaats?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:13

Ik koop niet zo heel veel paardeboeken, maar als ik een boek écht heel graag wil hebben dan betaal ik de prijs wel. Desnoods spaar ik er wat langer voor door Knipoog
Ik heb onlangs een boek gekocht voor 32 euro, zo duur is dat toch niet voor een ingebonden boek van goede kwaliteit papier en kleurenfoto's.

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:08

de meeste boeken zijn rond de 25 a 30 euro, boeken over hoefbeslag en training of ras. ik heb ook wel uitschieters staan hihi deze zijn dan rond de 90 euro.

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:09

hihi even ter aanvulling dit zijn wel vaak boeken die ik voor me verjaardag of kerst vraag. ik koop ze niet dagelijks Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:20

maximaal de vraagprijs :p
als ik een boek wil hebben spaar ik er gewoon voor Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:25

Ik betaal graag veel voor een goed boek!! Mijn boeken over kleuren genetica waren ook meer dan 35 euro, als je het verzenden erbij telt.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:36

Ik heb trouwens afgelopen woensdag een boek gekocht: Hoefproblemen van Rob van Nassau
Ik heb het boek gekocht voor de eigenaar van mijn verzorgpony's, omdat ze het boek wou, maar eerst de DA-kosten moest betalen. Dus heb een 'kado'tje' voor haar gekocht.
Ze moet het alleen nog vinden in de zadelkast, gisteren had ze het over het hoofd gezien Tong uitsteken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:19

het duurste is 120 gulden geweest,
maar vind dat een goed boek tussen de 20 en 25 mag kosten Knipoog