Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zorro schreef:mijn pony heeft ook vaak hoefbevanging. wat ik dan doe:
geen gras!!! alleen droog schoon hooi, en water. geen brood en appels en lekkere hapjes.
in de modder zetten, en dus zorgen dat ze niets kan eten.
zet de pony maar aan een ketting met een stik als ze alleen maar in het land kan, laat het haar helemaal opeten en verzet haar niet.
elke dag minstens een uur bewegen, wil ze niet lopen? zweep er over! bij mijn pony is het zover dat als ze niet loopt ze dood gaat. nou dan wil je je pony wel een tik met de zweep geven hoor.
als je dit opvolgt word je pony wel weer beter.
waarschijnlijk krijgt ze van jou veearts pijnstillers, meestal krijgen ze eerst een ontgiftigingsspuit, en dan pijnstillers die elke dag moet geven. daarom gaat het dus ook slechter als de medicijnen op zijn. die medicijnen zorgen dat de pijn even weg gaat. geef ze een half uur voordat je haar beweging gaat geven, en DWING haar te lopen. hoe meer beweging hoe sneller ze beter is. ook als ze beter is: denk er om dat ze niet te veel gras eet. laat haar liever aan een stik staan. een pony verhongert zomaar niet en als ze te veel eet is ze binnen 2 dagen weer hoefbevangen. en let op: hoe vaker hoefbevangen hoe eerder ze dood gaat. hard gezegt misschien, maar het is waar.
ik hoop echt dat ze beter word! met mijn pony gaat het heel goed, ook omdta ik dus alles doe wat ik hier getypt heb.
veel beweging, weinig eten, geen voorjaarsgras
heel erg veel succes!!!!!
tenzij je wilt dat ze straks op haar hoefbeentjes door de wei loopt
tenzij je wilt dat ze straks op haar hoefbeentjes door de wei loopt
evelienPMB schreef:eey allemaal!
de eigenaar zelf vind dat als de dierenarts zegt dat de pony pijn heeft en dat het cronologisch is dat hij dan meot ingeslapen worden..
de dierenarts is bang dat het al cronologisch is. en hij heeft pijn...
maar nu gaat het beter hij ging al vanzelf draven en met zn hoofd schudden..omdat ik hem meer beweging geef dan normala..dus ik denk dat ik altijd wat vaker kom dat hij het niet terug krijgt...
het is gebeurd omdat hij te veel voedsel krijgt en te weinig beweging..
Mist schreef:Nou dan heb jij een heel aparte Da en hoefsmid......bel elke willekeurige grote paardenkliniek in Ned. of Belgie maar op en vraag ze wat te doen met een hoefbevangen paard en GEGARANDEERD dat ze dit advies (geforceerde beweging) juist NIET geven.
De website die ik opgaf is die van mijn eigen hoefsmid, die al jaren een pioneer is in hoefproblemen, met name hoefbevangenheid. Hij heeft er al 10.000den gered van de dood, hij doet niets anders dan "opgegeven" paarden weer laten lopen. Ik ken hem al 20 jaar, zolang hij mijn paarden al doet.
Ik zou graag de naam hebben van jouw DA en hoefsmid, eventueel per pb.