hoe moeten asymetrische beugels??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

droebel

hoe moeten asymetrische beugels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:31

Ik heb a-symetrische beugels, maar hoe moeten deze hangen??
volgens mij heb ik ze nu namelijk verkeerd om zitten. als ze langs los langs het zadel hangen, heb ik de lange kant (die hele bolle kant), naar voren hangen. als ik m'n voeten erin doe, zit de lange kant aan de buitenkant. maar volgens mij moeten ze precies andersom?? Verward

Speedster

Re: hoe moeten asymetrische beugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:07

Volgens mij zitten ze goed zo hoor!

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:11

De lange kant moet aan de buitenkant en de korte aan de binnenkant

Als je beide beugels op de grond zet dan zie je dat ze iets gekanteld zijn( als het goed is)
De beugels moeten iets naar achteren kantelen

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:38

ze hangen goed...alleen je doet je voet vanaf de verkeerde kant erin denk ik....

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:46

hmmmm ik denk dat ze andersom moeten, maar dan ben ik de enige die dat denkt.... Verward Rolleyes beetje vreemd misschien? nu ga ik aan mezelf twijfelen.

Maar ik dacht dat juist de lange kant aan de binnenkant (paardenkant) moest en de korte kant naar buiten! Zodat je de onderkant van de beugel (de zool/ bodem) schuin naar beneden naar het paard hebt hangen waardoor je je voet naar binnen draait en je hak moet uitdrukken!?!? Knipoog

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:55

Als ze langs het zadel afhangen hoort de lange kant aan de achterkant te hangen, als je je voet er in hebt, hoort de lange kant tegen je pard aan te liggen. Zo heb je dus automatisch je kleine teen hoger en dat was vroeger in elk geval altijd de bedoeling.
Als ze andersom hangen krijg je een soort van o-benen en kan je knie niet meer mooi aanliggen, zo als ik het bekijke heb jij ze dus precies verkeer om hangen inderdaad. Als je ze met beugelriem en al even omhangt en het dan probeert, merk je vast verschil.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:03

De kant met de boog moet aan de buitenkant

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:05

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:49

ik heb ze precies andersom... op deze manier is de buitenkant van je voet lager dan de binnenkant.
als je ziet dat die schuine beugelblokjes er zijn om je vooet naar binnen te laten kantelen (dus hoge kant buiten) zou dat bij deze ook wel moeten.
ik heb dus de stijle, korte kant buiten als ik mijn voet in de beugel heb

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:05

Ik zou ze doen zoals Tyson20 ze heeft.

Hahaha... er wie komt er nu met de vraag hoe je "dubbel a-symetrische" stijgbeugels aan je zadel moet hangen...?

Dus zowel met verschillende lengtes, maar ook nog eens met een gekanteld voetstukje.... Haha!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:04

LiSSy schreef:
ik heb ze precies andersom... op deze manier is de buitenkant van je voet lager dan de binnenkant.
als je ziet dat die schuine beugelblokjes er zijn om je vooet naar binnen te laten kantelen (dus hoge kant buiten) zou dat bij deze ook wel moeten.

Ik heb deze beugels ook gehad en had ze inderdaad ook andersom!
Zoals Lissy ook aangeeft!!!!!!
Op die manier is de zool/bodem inderdaad schuin, zoals een schuin beugelblokje om je voet naar binnen te laten kantelen!!!!!

'Mijn' beugels zijn ook al eens een discusiepunt geweest toen mijn paard (met het zadel met deze beugels) meereed met de Orun instructeurscursus!!!! En zelfs de instructrice die deze cursus gaf wist het niet!!!! De meningen waren daar duidelijk verdeeld, net als ik hier op Bokt lees!

Maar voor mij is het duidelijk dat de korte kant naar buiten moet!!! Haha!
Je doet schuine beugelblokjes toch ook met de hoge kant naar buiten? (zodat de buitenkant 'korter' wordt)

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 13:48

LiSSy schreef:

Dat dacht ik ook. maar als je de beugels op de grond zet dan heb ik weer het idee dat ze met de lange kant naar buiten moeten zitten.
als ik dan eens bekijk hoe ze aan m'n zadel hangen, dan hangen ze gewoon horizontaal. lijkt me dus ook niet de bedoeling van die dingen.

Ik denk dat ik de zadelmaker eens bel. Pling