K ga binnenkort mijn pony voor de eerste keer peesbeschermers om doen, maar eigenlijk weet ik niet hoe hij erop zal kunnen reageren. Dus hoe reageerden jullie pony's/paarden op peesbeschermers? En nog een vraag, waar kan ik ze dan het beste om gaan doen? als hij op stal staat, of gewoon in de bak/land ofzo?
Op gewone peesbeschermers reageren ze meestal niet zo erg hoor. Vooral niet aan de voorbenen. Je hebt kans dat hij zijn benen wat hoger optilt en iets raar loopt. Zou het de eerste keer doen als hij in ieder geval niet fris is (dus al gelopen heeft). Bijv. op stal als hij hooi staat te eten. Als hij rustig is kan je hem daarna even los laten bijv.
wanda word wat sneller omdat ze weet dat ze dan mag springen maar ze gaat er niet echt vervelend om doen ofzo. ik zou ze gewoon omdoen als de pony vast staat bv na het poetsen
Gewoon om doen voor je gaat rijden. Meestal trekken ze wel even met hun benen, maar dat is vaak wel over als je naar de rijbak bent gelopen.Is namelijk meestal maar een paar stappen. Blijkt je pony met het naar de bak lopen toch vreemd te doen, kan je altijd eerst even longeren voor je erop gaat.
Ik had ze eerste een keer aangedaan in de weide en er dan gewon mee gewandeld. De eerste 5à10 min had ze zo'n spaanse pas loopje en buigde naar achter - voorbenen gestrekt en kijken maar. Na 10 min was er al helemaal niks meer aan.
Bandages zijn erger, ze was de eerste keren daarmee bang van haar eigen benen, echt een heel raar zicht .
Veel geluk maar de reactie ligt eraan welk een soort paardje je hebt.
De meeste lompe tinussen doen er niet zoveel op uit
Een beetje een voorzichtig paard is altijd wel grappig om te zien, gaan vaak heel hoog lopen voor (soms ook achter) of slaan met de benen. Ik zou ze omdoen voor de bak en hem dan direct loslaten, niet eerst omdoen en er dan mee gaan lopen, voor het geval ze wel slaat met de benen ofzo.
Toen mijn fjordje ze voor het eerst op kreeg. Reageerde hij er niet op.
Ik heb mijn paard gekocht als 9 jarige. Van een handelaart. Daar liepen ze niet met peesbeschermers om.
Bij peesbeschermers reageerde hij ook niet. Allen met de strijklappen reageerde hij wel heel hoog op trekken zijn benen. Na een paar passen was het over.
Met bandages liep hij de eerste keer met al de 4 de benen heel hoog. Is meestal een paar stappen en dan is het over.