Rare berichten Zonnehoeve?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bibi

Rare berichten Zonnehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:48

Mijn vriendin is vorige week bij de stille kern in Zeewolde geweest aangezien ze haar paard daar misschien wel wil neerzetten. Mijn paard loopt daar zelf ook sinds een half jaar en tot nu toe is alles goed gegaan en liepen de paarden er goed bij. Nu heeft ze daar een boswachter gesproken en die vertelde dat de paarden helemaal niet meer bij gevoerd werden en lastig beginnen te worden tegen mensen die daar lopen, omdat ze honger hebben. Ook zouden ze de omheining kapot maken en zou er laatst een paard hebben gelegen die een paard dagen gelegen heeft omdat die niet meer op zijn been zou kunnen staan. Volgens die boswachter zou als er geen maatregelen zou genomen worden door de eigenaar de paarden afgemaakt worden..Hiervan schrok ik behoorlijk, maar vond het wel een vreemd verhaal, aangezien ik die week ervoor nog geweest ben. Toen heb ik maar 1 kudde gevonden met 8 paarden en de rest van de kudde kon ik niet vinden, maar dat zou vaker kunnen gebeuren aangezien het gebied vrij groot is. Die kudde zag er gewoo goed uit en waren helemaal niet lastig tegen ons. Dus ik heb de opzichter van dat natuurgebied gebeld en die zei dat er niks aan de hand was en dat hij geen klachten binnen had gehad.
Nu is toch mijn vraag aan de mensen die er ook een paard hebben lopen of die het kennnen, hebben jullie toevallig wat gehoord?
Want ben nog niet helemaal gerustgesteld namelijk..

Cowgirl

Re: Rare berichten Zonnehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:54

Volgens mij is dit een fabel.

De paarden worden wel degelijk bijgevoerd daar.
Toen ik net terug was uit Australie ben ik gelijk geweest en heb ik sporen gezien van uitgerolde hooibalen.

De kudde van 8 is waarschijnlijk de kudde van mijn paarden(haf en fjord).
De paarden zien er allemaal zeer goed uit ook na de dagen met sneeuw want ik ben er 3 dagen geleden nog geweest.

Overigens is het in deze tijd helemaal niet erg dat de paarden wat schraler worden, dat is gewoon heel natuurlijk.
Met een week of 6 is er weer genoeg gras om vet te worden.
Verder zag ik ze veel takken eten en boomschors.

Dat er iets met een paard gebeurd kan altijd, maar dat is het risico als je je paard daar neerzet.
het gebied is inmens groot en er is gewoon niet altijd toezicht.

De omheining zag er ook goed uit, kan me niet voorstellen dat paarden ineens prikkeldraad gaan eten.

Ik ga over en week of 2 weer(moet hoeven doen), misschien kunnen we wat afspreken om even rond te lopen daar.

Welk paard is van je vriendin?
Loopt die bij de groep van 8?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:33

Dat is volgens mij onzin hoor! Ik hoor altijd goede berichten over de zonnehoeve. Ook over de pony's die daar gefokt worden trouwens, super leuk spul allemaal.

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 16:36

Gelukkig, ik vond het zelf ook al een raar verhaal, maar om het toch even te checken heb ik dit bericht geplaatst. Tot nu toe heb ik ook niks vreemds gezien, maar goed je bent er niet altijd bij, dus ja je weet niet alles.. Maar goed nu weet ik zeker dat er niks aan de hand is, thanks!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:29

Ik sta zelf met mijn paard op de Zonnehoeve ( pension ) Ik kan je verzekeren dat dit fabels zijn.

Inderdaad is er laatst een paard geweest die over het hek heeft gehangen. Dit is gebeurd nadat de paarden opgejaagd werden door honden. Paard is meteen naar stal gehaald en behandeld door een veearts. Inmiddels loopt het paard weer vrolijk rond in het natuurgebied.
Ook is er een door de kudde het water in gejaagd en deze is ook meteen naar stal gehaald.

Regelmatig zie ik Piet en Annemarieke richting het natuurgebied vertrekken om bij te voeren, te kijken etc etc.

Jammer dat er zulke verhalen rond gestrooid worden.