Mijn vriendin is vorige week bij de stille kern in Zeewolde geweest aangezien ze haar paard daar misschien wel wil neerzetten. Mijn paard loopt daar zelf ook sinds een half jaar en tot nu toe is alles goed gegaan en liepen de paarden er goed bij. Nu heeft ze daar een boswachter gesproken en die vertelde dat de paarden helemaal niet meer bij gevoerd werden en lastig beginnen te worden tegen mensen die daar lopen, omdat ze honger hebben. Ook zouden ze de omheining kapot maken en zou er laatst een paard hebben gelegen die een paard dagen gelegen heeft omdat die niet meer op zijn been zou kunnen staan. Volgens die boswachter zou als er geen maatregelen zou genomen worden door de eigenaar de paarden afgemaakt worden..Hiervan schrok ik behoorlijk, maar vond het wel een vreemd verhaal, aangezien ik die week ervoor nog geweest ben. Toen heb ik maar 1 kudde gevonden met 8 paarden en de rest van de kudde kon ik niet vinden, maar dat zou vaker kunnen gebeuren aangezien het gebied vrij groot is. Die kudde zag er gewoo goed uit en waren helemaal niet lastig tegen ons. Dus ik heb de opzichter van dat natuurgebied gebeld en die zei dat er niks aan de hand was en dat hij geen klachten binnen had gehad.
Nu is toch mijn vraag aan de mensen die er ook een paard hebben lopen of die het kennnen, hebben jullie toevallig wat gehoord?
Want ben nog niet helemaal gerustgesteld namelijk..