Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dan weten ze wel dat ze niet terug kunnen/mogen.. 
Faniek schreef:Longeerlijnen vind ik absoluut geen oplossing, maar dat is ieder zijn eigen keus.
Een dag er voor gaan zitten en toch naar binnen proberen te lokken nooit druk op touw leggen en aan alles laten wennen.
Ik heb een paard met longeerlijnen zo zien verzetten steigeren en vallen dat het paard niet meer in de buurt van de trailer komt.
Succes...

Faniek schreef:Longeerlijnen vind ik absoluut geen oplossing, maar dat is ieder zijn eigen keus.
Een dag er voor gaan zitten en toch naar binnen proberen te lokken nooit druk op touw leggen en aan alles laten wennen.
Ik heb een paard met longeerlijnen zo zien verzetten steigeren en vallen dat het paard niet meer in de buurt van de trailer komt.
Succes...

esmir schreef:dat vind ik dus onzin. hij moet erin omdat hij het van "z'n baasje" MOET. hij hoort gewoon te gehoorzamen. als hij zo niet wil, dan maar idd met longeerlijnen, werkt super. ook appart dat het zo fout is gegaan..
Succes...
manonnetjoe schreef:Zoiets moet je vooral met dwang oplossen _/-o_ Paarden zijn van nature claustrofobisch, houd daar rekening mee! Gewoon bij elke goede stap belonen, een angstig paard moet je vertrouwen geven, dan zal hij uiteindelijk met vertrouwen erop stappen en niet omdat hij anders een pak rammel krijgt ofzo![]()
Succes!
Margreet schreef:Trailerproblemen zijn bijna altijd terug te voeren op chauffeursproblemen. Voorkomen is beter dan genezen, dus altijd supernetjes rijden!