vraagje azijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

vraagje azijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 10:58

hoihoi

ik heb appel azijn besteld omdat ik van de zomer tegen de vliegen eens iets anders wil proberen, ik voerde knoflook maar dat at ze niet zo makkelijk, nu ga ik dus de appelazijn proberen maar ik vroeg me af, eten jullie paardjes dit makkelijk? en kan ik dit beter op een broodje doen of door de biks? want door de biks gaat al e-plus? iemand ervaring met deze azijn en tips voor mij? thanx! Knipoog

Anoniem

Re: vraagje azijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:15

Mijn ervaring ermee is dat ze het best eten door het voer, maar dat het voor geen stuiver werkt.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:10

Die van mij is lastig met eten, alleen brokvorm wil ze hebben, verder geen poespas erdoor. Bovendien ben ik bang dat azijn niet werkt tegen vliegen, zonde van de centen dus....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:14

In de zomer doe ik het in de waterbak.

Het helpt idd niet zo veel hoor!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:39

het is een middel wat ik uit ga proberen dus of het bij mijn pony werkt zie ik het vanzelf wel.. maar ik vroeg me af of jullie paarden het willen eten en hoe jullie het voeren?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:40

maar ga maar es naar paardendrogist.nl daar staat dat het bloedzuiverend is en ook helpt tegen de insecten dat doet knoflok ook of vinden jullie dat knoflook ook niet werkt?

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:55

wij geven het in het voorjaar aan onze pony's om ze goed door het winterhaar te laten komen. Ze eten het makkelijk op, maar ik zou het niet bij de paardendrigist kopen, bij supermarkten heb je flessen van een liter voor ongeveer 1 euro, veel goedkoper dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:56

Ja dat vind ik inderdaad ja Haha! Heb de eerste 3 zomers knof gevoerd en daarna niet meer en ik geef je op een briefje dat er totaal geen verschil in vliegen/horzeloverlast heeft gegeven.
Goede vliegenspray maakt het grote verschil, niet de supplementen.

(enne... TUURLIJK staat er in de folder van PD dat het werkt. Ze zullen erin zetten dat het gewoon geldklopperij is... Pling )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:27

Bonny4life schreef:
maar ga maar es naar paardendrogist.nl daar staat dat het bloedzuiverend is en ook helpt tegen de insecten dat doet knoflok ook of vinden jullie dat knoflook ook niet werkt?

Knoflook is heel moeilijk voor paarden om te verteren.sommigen kunnen daar erg slecht tegen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:36

ja en knoflook vind mn pony ook egt niet te eten..haha dus vandaar dat ik de appelazijn ga geven, wanneer is t slim om daar mee te beginne met voeren?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:28

Mijn paard krijgt elke dag een beetje appelazijn over de brok, hij is er dol op ! Hij likt zijn hele voerbak uit.
Bovendien is het nog beregezond ook.

Bij mijn vorige paard idem dito

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:38

door der drinkwater doen.. eerst een klein beetje en telkens een beetje meer.. ik gebruik het als vocht afdrijver en wist niet dat het goed was tegen vliegen.. maar ze drinkt het super!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:08

Azijn helpt enigszins tegen vliegen als je het op de vacht sprayt. Daar heb je geen dure appelazijn voor nodig.

Het spreekwoord luidt niet voor niets: Men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Knipoog

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:14

voor zover ik weet helpt azijn ook alleen als je het als vliegenmiddel gebruikt OP de huid (en nee, dan helpt het eigenlijk nog niet Tong uitsteken )

en er staat op de verpakking dat het door het water moet, begrijp niet dat iedereen het over het voer doet.... maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze....

Ik denk dat als je het echt voornamelijk koopt als afweermiddel voor vliegen je je geld ook gewoon in de prullenbak kan gooien.

als je het echt kwijt wil mag je het ook aan mij geven hoor Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 13:36

ik voer het niet alleen tegen de vliegen, gewoon ook als extra gezonde toevoeging en ja klopt ik spuit ook azijn op mn pony in de zomer maar niet zo iets als appel azijn.