Ik was afgelopen zaterdag bij een Bosgra, een ruitershop in Friesland. Ik zag daar iets liggen voor in je beugel. Het is een soort blokje met daar aan vast een soort schoentje. De voorkant van de beugel is dan zeg maar dicht. Vergelijkbaar als een neus van een schoen. Ik heb al gegoogled, maar kon geen afbeelding vinden.
Ik heb een aandoening aan mijn rechterbeen, waardoor die voet nog al eens schuift in de beugel. De voet functioneert niet goed meer, waardoor het voor mij soms moeilijk is om de druk te houden, waardoor de voet schuift. (lastig verhaal om uit te leggen). Toen zag ik zaterdag die dingen liggen, maar vond ze vrij prijzig. Als het voor mij de oplossing is, dan koop ik ze direct.
Iemand een idee wat dat zijn en heeft iemand er ervaringen mee. Aan opmerkingen van dat moet je trainen heb ik niet zoveel, want de voet functioneert misschien nog voor 35% en ik heb moeite met het besturen ervan, soms paralyse verschijnselen. Paardrijden is heel goed voor me, zeker ook voor het trainen van de beenspieren enzo en dat mag van de arts, hij juicht het alleen maar toe.
Ik kan het niet 1,2,3 plaatsen, maar is het niet een hulpmiddel zodat je voet niet door de beugel kan schieten? Een soort extra veiligheid bij ongelukken zodat je niet blijft hangen. Kan denk ik ook gebruikt worden voor mensne die die voet te ver in de beugel hebben...
bij ons op stal is er iemand die dat ook gebruikt en het is dat je voet niet door de beugel schiet en netjes op zijn plek blijft. zij is er erg over te spreken en raad iedereen die problemen heeft met zijn voeten in de beugels te houden dit hulpmiddel aan. je mag er ook wedstrijden mee starten
Oke, dus het zou een oplossing voor me kunnen zijn. Rechts begint altijd te schuiven. Dan ben ik aan het prutsen om die weer goed te krijgen en dan begint links ook te schuiven. >;)
De Toestoppers lijken mij ook erg handig, maar voor een beetje meer geld erbij heb ik liever bredere endurance beugels. Voor iemand die liever met engelse beugels rijdt lijken ze me prettig
Het is een lap leer die je met serke drukknoppen kunt bevestigen aan je beugel. De voorkant van de beugel is dan dicht. Het word gebruikt bij hippotherapie samen met een uitklik beugel.
Het systeem zorgt ervoor dan je voet niet verder in de beugel kan. Want als je voet te ver in de beugel zit dan kan het zijn dat je voet er vast in raakt tijdens een vrolijkheidje (bokken dus) van je paard.
Dus voor jou zou het zeker nuttig zijn, het is trouwens tof dat je paardrijd en je standpunt daarover verdedigd op bokt.
Ik heb dus posttraumatische dystrofie aan mijn been. Dat betekent heel in het kort dat alle processen in de voet verstoord zijn. Ik heb altijd pijn aan het been. Door te gaan paardrijden voel ik de pijn minder, omdat ik me dan concentreer op het paard en niet op mijn eigen pijn. Afleiding is gewoon erg goed als chronisch pijnpatient, ik vind dat in het paardrijden en alle dingen eromheen. Eerst reed ik alleen op de manege, dus waren van dit soort dingen heel onhandig, maar heb sinds een maandje een heel leuke meid gevonden die een bijrijder zocht voor dr paardjes. Ik ga hier zo'n drie keer in de week naartoe en het ene paardje (nu hoog drachtig en hebben we net geruild voor dr heethoofdige kwpner) ga ik straks het meeste rijden. Dan zou zo'n oplossing voor mij ideaal zijn. Dan hoef ik me daar iets minder op te concentreren
Bedankt in ieder geval voor alle leuke en meedenkende reacties en meer is altijd welkom