Welk hoodfstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Welk hoodfstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 08:28

Aangezien mijn lieve knollie maar besloten heeft mijn hoofdstelletje te slopen, ben ik op zoek naar een andere. Het is gewoon een hoofdstel voor "erbij", voor de trainingen, want voor de wedstrijden ed heb ik 2 dure hoofdstellen liggen.
Ik ben dus op zoek naar een beetje betaalbaar hoofdstel, maar het moet wel een redelijke kwaliteit zijn ,want het wordt wel dagelijks gebruikt. Liefst brede neusriem en zwart.
Het hoofdstel dat ik er nu voor gebruikte was een imperal riding, en daar was ik best tevreden over, want die hij nu dus gesloopt heeft was 6 jaar oud.
Op internet ben ik er ook een van kavalkade tegengekomen, maar die was iets van 51 euro. Hij zag er mooi uit, maar ik weet dus niet wat de kwaliteit is. Ik betaal liever wat meer dat ie langer mee gaat.. Iemand nog suggesties?

Achterom

Re: Welk hoodfstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:19

Ja, maar niet een waar je veel aan hebt denk ik. Op de equitana hadden ze veel goedkope hoofdstellen namelijk.

Misschien gewoon naar een grote ruitersportzaak gaan, en kijken wat ze hebben liggen? Stug leer kun je altijd wat soepeler krijgen door het hoofdstel in een bak olie te leggen Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:27

Kavalkade is ok hoor. Die IR's zijn ook heel best voor gewoon simpel gebruik. Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:57

Ik heb bij de paardenzaak een NORTON gehaald. Dat bevalt prima. Was incl bit iets onder de 50 euro kwijt en leer is erg fijn.

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 11:43

Jup dat is het probleem ook. Op zich koop ik altijd wel dure hoofdstellen, maar heb op het moment even geen geld voor een passier. Bovendien is het natuurlijk voor gewoon gebruik, en heb ik nog "mooie" hoofdstellen voor de wedstrijden liggen.
Het hoeft dus niet zo'n heel duur ding te zijn, maar ik geef liever 200 euro uit dat ik er wel lang mee doe, dan 100 euro waar ik maar eventjes wat aan heb.
Soms zie ik die van bijv 50 euro hangen, en die zien er echt wel mooi uit, maar dan ben ik bang dat de kwaliteit toch slecht is... terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn!
Ik ben dus een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen.. en anders ga ik gewoon voor de vertrouwde IR. Weet iemand trouwens of die er ook is met de gespen in een andere kleur dan zilver?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:05

Passionato schreef:
.... Weet iemand trouwens of die er ook is met de gespen in een andere kleur dan zilver?

Na even snel in de catalogus te hebben gekeken, kom ik alleen bij een bruin IR hoofdstel met koperkleurige gespen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 12:55

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor die Leopard Haha!.. ben er wel helemaal weg van eigenlijk Knipoog (toch maar weer duurder dan )
Hangt de prijs daarvan af hoe je hem samenstelt oid?
En is jouw ruitersportzaak de enige die hem verkoopt? (misschien stomme vraag, maar ik krijg bij een bepaalde winkel artikelen tegen inkoopsprijs.. scheelt altijd weer Knipoog )

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:43

Ik kan IR leveren, mocht je zo'n zelfde hoofdstel terug willen?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:49

Hmm, ik heb de plaatjes van de Leopard hoofdstellen van GeJe gezien en ben eigenlijk wel verliefd geworden... Haha!
Ik vraag me alleen af.. zou een zwart hoofdstel met donkerbruin/roodbruin onderlegd mooi zijn? Mijn paard is heel erg donkerbruin/roodbruin nl.
Ik vind het wel apart, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat het niet zo is..
hmmmm Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:03

Ja, ik kan ook IR leveren.... Haha!

In Noord Nederland ben ik de enige dealer voor dit exclusieve merk. Je kunt inderdaad je hele hoofdstel zelf samenstellen. Zelfs eventuele maatafwijkingen (als het niet te extreem wordt) zijn mogelijk zonder meerkosten. Fournituren (gespen e.d.) in Gold of RVS....

PB maar of stuur een emailtje voor meer vragen!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:42

ik heb nu al 5 jaar een imperial riding hoofdstel en bevalt me super...

heb er laatst weer 1 gekocht was 90 euro maar ik vertouw die ir gewoon..

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:39

ja, de prijs/ kwaliteit IR is erg goed idd..

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 22:57

Wat vinden jullie van een zwart hoofdstel, met bruin onderlegd??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:16

Heb er gister nog 1 in de winkel zien hangen van stubben, staat erg sjiek! ik ben zelf op zoek naar een kastanje bruine van ir.
Ik heb een zwarte in nieuwstaat te koop is dat niks voor je? Clown

GeJe welke ir hoofdstellen heb je allemaal in het kastanje bruin met gouden gespen werk?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 08:26

Hmm, dat kan natuurlijk ook!
Ik ben erg benieuwd hoe dat bruin onderlegd staat, het lijkt me erg chique bij mijn kastanjebruine paard.. en apart, je ziet het niet zo vaak..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:14

viewtopic.php?f=62&t=380127

dit hoofdstel heb ik te koop, van ir niks voor jou? Vingers aflikken

dat stubben hoofdstel wat ik gezien heb was wel weer een stuk duurder trouwens (140 euro)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 13:12

Hij is wit onderlegd, en dat wik ik nou weer juist niet .. jammer!
Hmm, 140 euro is wel goedkoper dan de 230 voor die leopard...
Ik vraag me af of dat zwart met bruin mooi is.. het LIJKT me heel chique.. zeker met bijpassende bruine veredus-peesjes erbij Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:15

Ik heb een hoofdstel van Mr.ed Dit hoofdstel kosten 30,- en is echt super goede kwaliteit. Stevig maar soepel leer. Zal vandaag even een foto voor je maken!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:39

Afbeelding

hier heb je een voorbeeldje, 2e plaatje van links Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 07:44

Dit is het hoofdstel van Mr.ed
Super kwaliteit voor weinig!

Afbeelding