Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fresco schreef:Ik wil alleen graag weten of het mag...
Mexx schreef:Het staat idd in je kentekenbewijs. Wij hebben een Ford Mondeo 2.0 en die mag geremd 1800 kilo trekken. Daar zet ik dus géén tweepaardstrailer achter (de auto zelf weegt 1296 kilo)
Hermesdeux schreef:Mexx schreef:Het staat idd in je kentekenbewijs. Wij hebben een Ford Mondeo 2.0 en die mag geremd 1800 kilo trekken. Daar zet ik dus géén tweepaardstrailer achter (de auto zelf weegt 1296 kilo)
Wij ook een Mondeo 2.0 Station en daar hebben we een 2-paards met 1 paard erin. Hij kan zelfs met 2 paarden erin trekken maar dat mag dus niet. Volgens mij komen alleen jeeps e.d. voor een 2 paards met 2 paarden erin in aanmerking...
fresco schreef:Nou, ik heb het nagekeken en ik mag maar 1500 kg geremd trekken!
Er mag dus geen 2 paardstrailer achter.
Wat ik niet snap is, dat er zoveel personen auto's op de weg rijden met een 2 paardstrailer erachter?!
#Ymke# schreef:ik heb een 2 paards trailer momenteel achter een mazda 626 hangen. We laden alleen 1 paard. Dit mogen wij met onze auto trekken. We zijn bezig met een andere auto zoeken en natuurlijk eentje die meer mag trekken, maar dit is even een noodoplossing en de auto kan het makkelijk aan..
#Ymke# schreef:hij kijkt naar het max. toelaatbare gewicht. Ik weet dat ik iets boven de grens zit wanneer er 2 paarden instaan. Zoals vermeld is een andere auto onderweg, maarja, nu met het afschaffen van grijs kenteken is het niet zo makkelijk